Citat:
Ursprungligen postat av bonordlin
Citat:
Originally posted by Kaffe@Sep 4 2006, 19:49
Som chefsredaktör på IDG, varför debattera användbarheten med sina användare? Om användarna upplever som sajten som mer svårhanterlig är det väl så det förhåller sig också.
|
Ursäkta att jag lägger mig i. Visst stämmer det, men Robert vill ju veta vad det är som gör att användaren upplever sajten som svårhanterlig. Det bästa han kan göra är ju att fråga en användare, som han gör här.
(Jag jobbar också på IDG, dock inte direkt med Robert eller idg.se)
Bosse/.
|
Det som var mindre överskådligt var överblicken av kommentarerna. Hur kan man vara mer precis? Det är ju inte upp till användaren att veta exakt hur det skulle vara bättre eller vad som inte får det att klaffa.
Egentligen bör man, även ifall tidsbrist ofta är ett argument jag har förståelse för, testa sitt gränssnitt innan man lanserar det.
Nu använder jag i o f Opera, vilket visade sig vara till mitt förtret, eftersom där verkar det vara lite browserbuggar som gör artikelforumet väldigt smalt. Eftersom jag inte besvärar mig med att byta webbläsare för att kontrollera just nu, så skulle jag gissa på att problemet är att det upptar mer vertikalt utryme nu än tidigare. Och såg man inte trädvyn nedanför artikeln innan?
<!--QuoteBegin--Vinklubben[/i]
Ja det är småpinsamt att man har så dålig koll på en av användbarhetens grundregler: utgå aldrig från dig själv. 1) Du är för insyltad. 2) Du behöver inte vara en representativ användare.[/quote]
Tack. Jag ville ogärna poängtera det, och lyckades inte hålla huvudet kallt nog att göra. Tacksamt att här finns lite mer sansade personer än mig själv ;).
|