![]() |
Citat:
Får hoppas Google börjar trycka upp sina domäner i ansiktet på folk som de gjorde med sin webbläsare ;) |
Citat:
BTW, skriver här med... Köpte just A.domains, U.domains och M.domains för 700 dollar totalt på Flippa. Egentligen är jag bara intresserad av den första. Vad tror ni? Nice eller bice? ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Hej,
Någon som intresserade sig för .SPACE och/eller .BAND? Jag knep bara en enda: - Modern.space |
Citat:
|
Citat:
Modern plats? Vad är det? |
Citat:
Modern space (och liknande variationer) är således ett inte helt sällsynt namn för företag som sysslar med interiör, inredning, realestate och möbler. Exempel: www.modernspacesnyc.com Dessa namn är för övrigt redan reggade: modernspace.com modernspace.org modernspace.net modernspace.ca modernspace.com.au modernspace.pl modernspace.co.za modern-space.com modern-space.pl modern-space.co.uk Jag gör en ganska grundlig genomsökning innan jag köper en domän numer. Jag kollar dessutom domänen gentemot eventuella trademarks. |
Jag kan väl tillägga att domänen är rätt medioker, men det var den bästa jag kunde hitta till ordinarie pris (9 dollar). Jag har kollat mot sisådär 2000 ord och fraser.
De flesta riktigt bra och lediga .SPACE går loss på löjliga reg-kostnader och årsbelopp. |
Hej,
Det har gått ett år sedan de första nya gTLD:erna började släppas. Så här ser mitt första år ut (OBS! Endast inkluderat nya gTLD:er, dvs inte .COM, .SE, .NU osv): - Bästa registrar: Kan inte välja en. Uniteddomains, Name.com, GoDaddy, 101domain och Namecheap har kompletterat varandra. - Bästa plats att köpa: Flippa. - Bästa plats att sälja: Egen webbplats, plus SEDO och Afternic. - Köpta domäner: Cirka 500 stycken för i trakterna runt 100.000 kronor. - Sålda domäner: 16 stycken för 65.000 kronor. - Dyrast köpta domän: "Bin.club" för 2300 kronor. - Billigast köpta domän: "Police.ninja" för 9 kronor. - Dyrast sålda domän: 11.000 kronor. - Billigast sålda domän: 200 kronor. - Mest nöjd med köp av privatperson: "Thai.kitchen" och "A.domains". |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson