WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Missdomain (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063452)

Frebjo 2015-01-31 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av btng (Inlägg 20505829)
Ett tips: skaffa testare av sidan. Just nu agerar era kunder testare och det är inte professionellt.

Hej,

Vi har ständiga tester på vår sida, både oss själva och utomstående. Men stort tack för ditt tips, vi får helt enkelt testa ännu mer.

Ingo 2015-02-12 00:18

Grattis till gratis reklamen i Göteborgs Posten den 11/2 ;-)

Frebjo 2015-02-12 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20506331)
Grattis till gratis reklamen i Göteborgs Posten den 11/2 ;-)

Den har jag nog missat, vad är det för spännande? :)

Network 2015-02-12 13:29

Jag har tänkt på det med alla priser i euro, vad är grejen med det?. För gissningsvis så sker väl de flesta affärerna 'i grunden' mellan SEK -> SEK.
Kanske skall göra som t.ex Sedo, som erbjuder fler valutor i listningarna så man slipper tänka på konvertering och valutakurser vid köp/sälj.
SEK/USD/EUR t.ex.

Frebjo 2015-02-12 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20506348)
Jag har tänkt på det med alla priser i euro, vad är grejen med det?. För gissningsvis så sker väl de flesta affärerna 'i grunden' mellan SEK -> SEK.
Kanske skall göra som t.ex Sedo, som erbjuder fler valutor i listningarna så man slipper tänka på konvertering och valutakurser vid köp/sälj.
SEK/USD/EUR t.ex.

Då vi har köpare och säljer från hela världen har vi valt att köra på Euro som valuta over all. Men vi kan se över möjligheten att ta fram fler valutor så man själv får välja i sin profil till exempel. :)

Captain Thailand 2015-02-12 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20506353)
Då vi har köpare och säljer från hela världen har vi valt att köra på Euro som valuta over all. Men vi kan se över möjligheten att ta fram fler valutor så man själv får välja i sin profil till exempel. :)

Jag tror personligen att försäljningarna skulle öka med SEK som defaultvaluta för svenskar. Nu tenderar många att sätta priserna lite för högt (psykologisk faktor) och jag tror faktiskt vi skulle se lite billigare domäner och därmed fler försäljningar om valutan var kronor.

Självklart är detta bara min egen teori och jag har inga vetenskapliga belägg som stärker påståendets auktoritet. ;)

Ingo 2015-02-12 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20506341)
Den har jag nog missat, vad är det för spännande? :)

Det var en artikel om flashback och en bild på webbsidan med en annons från Missdomain som syns tydligt.

Frebjo 2015-02-12 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20506355)
Jag tror personligen att försäljningarna skulle öka med SEK som defaultvaluta för svenskar. Nu tenderar många att sätta priserna lite för högt (psykologisk faktor) och jag tror faktiskt vi skulle se lite billigare domäner och därmed fler försäljningar om valutan var kronor.

Självklart är detta bara min egen teori och jag har inga vetenskapliga belägg som stärker påståendets auktoritet. ;)

Kapten: Du kan helt klart vara inne på något bra där, vi ser över detta:)

Ingo: Ah japp hehe:)

hermi 2015-02-17 16:21

Tycker Miss domain låter grymt bra, men de måste ha längst svarstid av alla företag på sina mail. Eller så tycker de 2-3 veckor per mail är normalt :P

Frebjo 2015-02-17 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av hermi (Inlägg 20506514)
Tycker Miss domain låter grymt bra, men de måste ha längst svarstid av alla företag på sina mail. Eller så tycker de 2-3 veckor per mail är normalt :P

Hej Hermi,

Om jag kollar vår statistik i vårt ärendesystem så svarar vi på 80% av alla mail inom 1 timme, 13% inom 1-8 timmar och 7% inom 8-24 timmar. Så att vi inte skulle svara på mail inom 2-3 veckor händer bara inte :)

Har du något konkret exempel där du inte fått något svar?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson