![]() |
Citat:
Var och en är ju fri att spela, nej, förlåt, spekulera med sina egna pengar. Hoppas ni gör det i rimlig utsträckning bara. |
Citat:
|
Citat:
F.ö. känns Litecoin som ett trevligare initiativ imho. |
Citat:
Det är ju även ett antal riskkapital-bolag som köpt/på väg att köpa in sig i Bitcoins eftersom utvecklingen varit ungefär 10ggr per år så har de helt enkelt inte råd att stå utanför när konkurrenterna ger sig in. Som sagt, en mycket intressant marknad. Just nu står Bitcoin på drygt 1150 USD. I januari i år, stod den i drygt 10 USD och folk påstod att det var meningslöst att handla redan då eftersom den redan gått upp så mycket. Att det är spekulation till hög risk är det nog inga tvivel om. |
Citat:
|
Att ge sig in på marknaden nu måste vara samma sak som när IT-bubblan var som mest spänd? Om riskkapitalbolagen är på väg in så är det klassisk pump-and-dump som gäller. Tusentals amatörer världen över kommer att investera sina besparingar bara för att se pengarna gå upp i rök när riskkapitalet gör exit.
Jag har ett konto på mktgov men kan inte se orderdjupet, finns det sådan data? För att om det är en eller några stycken som tillåts köpa för flera hundra procent över genomsnittet, och att dessa transaktioner tas som mått på Bitcoins värde, så är det inte mycket att ha + vad händer när vinsten ska tas hem, finns det stabila system för att växla över Bitcoins till dollarsedlar, eller fungerar det som ett pyramidspel där Bitcoins värde bara varar så länge det tillkommer nya köpare och där bara en liten del väljer att casha hem? |
Hur var det med "harvard-facebook" bröderna, äger inte dem en duktig del av totala btc valutan.
|
Bitcoin gör mig så otroligt kluven, jag vet inte vad jag ska tro.
|
Citat:
En sak som är säker, är att det är Kineser som köper de flesta BTC sen en tid tillbaka. Se alla köp av BTC i realtid (grafiskt) här: http://fiatleak.com/ |
Citat:
När man tittar på diagram ser det ut som att kursen går ner varje gång handeln ökar? Eller tolkar jag det felaktigt? http://bitcoincharts.com/charts/mtgo...zm1g10zm2g25zv |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson