WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   SE får ansvar för driften av toppdomänen .nu (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056323)

daniel_ 2013-07-02 17:45

Priser för överlåtelse av .NU från 2:a september, enligt uppgift:
NameISP - 0 kr för registrar transfer och 100 kr för owner transfer*
Binero - 0 kr
Loopia - Ej fastställt
CityNetwork - 99 kr*

*Med reservation för förändringar/ej helt fastställt.

MRDJ 2013-07-02 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20473187)
Binero - 0 kr
Loopia - Ej fastställt
CityNetwork - 99 kr*

viken fantastisk nyhet!

Conny Westh 2013-07-03 08:08

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden (Inlägg 20473101)
Ja, nu väljer ju jag att ha större tilltro för WN:s besökare än du tycks ha.
Oavsett, så visar länken den officiella texten i ämnet.

Tips: En bit ner i texten står det:
"Kontakta din registrar om du har frågor kring priser och regelverk som gäller från och med 2 september."

Men för sjutton, ta bort all dubblerad text!!! Det är ju bara löjligt att ha 80%samma text i de fem första styckena, .SE hade kunna få sagt samma sak med bara 20% av textmassan. Det finns ingen anledning att upprepa sig så extremt mycket som i detta dokument, jag orkade inte läsa mer än de fem första styckena, sen la jag av för det var som någon hade klipp och klistrat det första stycket 5 gånger, det var först när man kom ner till texten DNSSEC som det kom något nytt.

Texten tyder ju på att man satt någon student som börjat på marknadsprogrammet och nu gör sin första praktik och så har .SE släppt igenom texten utan att korrekturläsa den. Det ger inget bra intryck att de fem första styckena i det närmaste är identiska.

Internet Sweden 2013-07-03 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20473213)
Men för sjutton, ta bort all dubblerad text!!! Det är ju bara löjligt att ha 80%samma text i de fem första styckena, .SE hade kunna få sagt samma sak med bara 20% av textmassan. Det finns ingen anledning att upprepa sig så extremt mycket som i detta dokument, jag orkade inte läsa mer än de fem första styckena, sen la jag av för det var som någon hade klipp och klistrat det första stycket 5 gånger, det var först när man kom ner till texten DNSSEC som det kom något nytt.

Texten tyder ju på att man satt någon student som börjat på marknadsprogrammet och nu gör sin första praktik och så har .SE släppt igenom texten utan att korrekturläsa den. Det ger inget bra intryck att de fem första styckena i det närmaste är identiska.

Tack ConnyWesth för dina berikande åsikter i ämnet,

Nu är (den väl så korrekturlästa) texten ett resultatet av vad .SE har möjlighet att publicera i nuläget - alltså vad två avtalsparter (med amerikanska och svenska advokater) kommit överens om.

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden

Oavsett, så visar länken den officiella texten i ämnet.

Alto 2013-07-03 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20473187)
Binero - 0 kr
Loopia - Ej fastställt
CityNetwork - 99 kr*

Underbara nyheter!

DavidEW 2013-07-03 11:11

Kul med priserna. Tänkte på en annan sak. Kommer fler snapbacktjänster att införa snapback av .NU när den går över till .SE? Tänkte eftersom det blir under samma tak. Att det har varit svårare innan eftersom de var skilda?

Har inte koll på hur tjänsterna fungerar rent tekniskt. Jag bara ponerar lite :)

MRDJ 2013-07-03 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av DavidEW (Inlägg 20473238)
Kul med priserna. Tänkte på en annan sak. Kommer fler snapbacktjänster att införa snapback av .NU när den går över till .SE? Tänkte eftersom det blir under samma tak. Att det har varit svårare innan eftersom de var skilda?

Har inte koll på hur tjänsterna fungerar rent tekniskt. Jag bara ponerar lite :)

Förmodligen.

Funderar även på att fixa www.domainstat.se för .nu i september så man ser vad som snappas under .nu

alipang 2013-07-03 14:14

Vi på Rymdweb siktar iallafall på att erbjuda .nu-snapback också.

foks 2013-07-03 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20473092)
Fan vilken jobbig text med sjuttielva upprepningar om hur fantastiskt .SE är på att förvalta och serva....

Vartenda stycke inleds med att Worldnames har valt .SE att förvalta .NU .... pga att .SE är såååååå fantastiskt duktiga på alla sätt ....

80 % av texten är ju upprepningar av det som stod i föregående stycke, dvs 5-10 rader längre upp....

Se över den och skriv det som är sant och relevant EN gång....

Det är en FAQ. Olika frågor kan ge liknande svar. Varje svar besvarar tydligt respektive fråga.

pelmered 2013-07-03 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av foks (Inlägg 20473265)
Det är en FAQ. Olika frågor kan ge liknande svar. Varje svar besvarar tydligt respektive fråga.

Bra poäng!
I en FAQ ska vara fråga + svar kunna läsas fristående ifrån resten av texten till skillnad från stycken i en löptext.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson