WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ni som använder CityNetwork (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053075)

johan1234 2012-04-24 11:42

Yllas - intressant. Vi har en majoritet som säger precis tvärtom - så det låter som vi bör ta en titt. Kan du ge oss URL eller PMa mig kundnummer så ber jag någon tekniker ta en titt. Det är lite det som varit intressant med testet också som Anders kör - vi har många som flyttar till oss och älskar prestandan men så tittar jag vart de har flyttat från - och ser då att enligt testet är deras förra leverantör dubbelt så snabba i testet? Variationer förekommer självklart.

Återkom Yllas så kollar vi så vi kan få rätsida på ditt problem.

Anders - härligt att få en kommentar frnå dig här. Vet du följer så jag räknade med det. Jag kollade bara på sammanställningen då jag inte sparat mycket av de andra detaljerna. Om jag får gissa skedde kanske 5% förbättring i just sammanställningen. Så något tog ett litet steg upp.

Danielos 2012-04-24 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20438664)
och ser då att enligt testet är deras förra leverantör dubbelt så snabba i testet? Variationer förekommer självklart.

Johan, det skulle vara intressant att veta vilken leverantör det är?

johan1234 2012-04-24 15:50

Vill inte nämna namn Daniel. Vi har många som är snabbare än oss i testet så är det är fler än en av de som är före oss - men inte alla. ;-) Vi har dock säkert någon som upplevt oss på samma sätt och flyttat. Kan ju faktiskt vara så att en tung applikation som tex Magento funkar olika bra - men innebär ändå att ett webbhotell för gemene man är snabb. Yllas ovan är ju en konkret exempel på att han upplever oss som sega - men jag tror det handlar om undantaget mer än regeln.

Danielos 2012-04-24 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20438703)
Vill inte nämna namn Daniel. Vi har många som är snabbare än oss i testet så är det är fler än en av de som är före oss - men inte alla. ;-)

Jo, jag tänkte det faktiskt, men ville gärna fråga ändå, vi kan ta det om vi träffas någon gång :) Jag har pratat lite med Anders om just detta med att det lätt går att fuska och att vi som kör lastbalanserat inte har någon möjlighet att fuska och även hur man kunde ta hänsyn till de fördelar som lastbalansering kan ge, men vi får se om Anders kan få till det för det vore mycket intressant.

johan1234 2012-04-24 16:44

Även vi (och du) skulle säkert kunna fuska om man verkligen ville. Det är ett av problemen - men så som det står nu så är det ju hela testet man kan ifrågasätta. Var "tänd" på detta initialt men börjar mer och mer tro att det är mer eller mindre omöjligt att få ett test som verkligen ger kunden "sanningen" om prestanda.

De flesta webbhotell har ju extremt varierande prestanda mellan sina singelmaskiner. Det kan jag gå i god för hos oss också då vi har kvar en del singelmaskiner då vi inte migrerat allt till vår nya miljö. Skulle du sätta test på dessa är jag säker på att det skulle variera extremt. Så det hade inte gett något heller...

KristianE 2012-04-24 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20438643)
Vi flyttade en sajt igår från en av våra egna servrar till kundens City Network o det är en fruktansvärd skillnad.
Och då ska ni veta att vår server verkligen inte någon snabb maskin utan bara en dev som tuffar på hos Bahnhof men den går som en raket jämnfört med CN.

Jag kommer aldrig föreslår någon kund för CityNetwork iaf.

Det är inte så att din "dev" hos Bahnhof var en (idle) fysisk kärra och du flyttade till en virtuell server?

altruixm 2012-04-30 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av inpbox (Inlägg 20437879)
Hur har helheten fungerat?
Snabbladdat?
Har supporten svarat på dina frågor snabbt / Åtgärdat problem enligt rimlig tidsram?
Stött på några små störande problem / Funktioner som du saknar?

Håller på och flyttar över egna webbarna från Binero till CN och det här tycker jag:

Helheten
Överlag i par med de andra aktörerna. Trevligare på Twitter.

Snabbladdat
På en sajt ökade Page Speed-värdet från 72 till 90 efter byte från Binero till CN. För det mesta rullar det på bra (WP-admin och besök på sajter) men rätt som det är tar det tvärstopp. Hade en period idag efter lunch där inget ville ladda.

Supporten
På tok för långa svarstider på e-postssupporten, även på enkla frågor. Inte alls i par med Binero eller framförallt Oderland.

Problem
Ja.
Överföring av .com-domäner har inte fungerat utan kontakt med supporten.
En .se-domän går trots flera försök på olika tider på dygnet, ej att aktivera webbplats för.
Felmeddelanden vid aktivering (gå från parkering till webbutrymme) upprepade gånger (fungerar dock efter ett tag, efter ut/inloggning).

johan1234 2012-05-01 12:58

Hej Björn - Tack för feedbacken! Från och till har vi längre svarstider än vad som borde på mailen. Speciellt runt helgerna som denna då vi är lite väl underbemannade från och till. Något vi får jobba vidare på helt enkelt. Skall ta upp kritiken här.

Vi har haft en del buggar runt domänhanteraren - men vi gjorde en uppgradering i förra veckan som jag i ärlighetens namn tror skulle lösa alla de större puckarna där. Vore intressant att höra när dessa transfers gjordes? Var det precis nu i dagarna?

Antar det är för aktiveringsfelet du har sökt oss på mailen. Jag hoppas du har fått svar - om inte PMa mig gärna om ärendet så tittar jag till det också.

Erik Stenman 2012-05-02 10:20

Hej.
Hur går det med detta åtgärdspaket med de återkommande nertiderna som ni haft de senaste månaderna? Är det så att ni inte fick DDOS:er tidigare eller hur kommer det sig att det var stabilare under 2011 än det varit hittills detta år?

johan1234 2012-05-02 10:43

Ja - vi har tagit in vår leverantör i frågan också. Fullt fokus tills det löses. Sedan har vi dessutom hittat vissa överbelastningar i ett par SQL servrar som vi kommer byta ut till snabbare blad med SSD diskar som ger prestandan ett snäpp upp - eller två till och med.

DDoS - ja några handlar om det men vi har identifierat andra problem som sagt - även om DDoS alltid är en faktor. Vi har dock haft klart färre den senaste veckan...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson