![]() |
Citat:
|
Citat:
http://www.nordichardware.se/nyheter...tteritest.html Jag tror att iPhone 4S ligger någonstans där uppe kring de bättre men är inte 100. Tyvärr är batteritiden som du säger riktigt dålig på alla riktiga smartphones vilket ärligt talat nästan gör att jag ångrar mitt köp. Att alltid kunna ringa och svara när man är ute och rör på sig utan tillgång till eluttag är ändå det viktigaste. |
Min motivering till varför jag föredrar iphone framför androidtelefoner och då har jag ändå haft många androidtelefoner innan jag skaffade iphone 4s :
Precis som många här redan sagt - appar finns mer appar tillgängligt ,varit med om att vissa saknas till android flertal ggr. Appstore : Kvalitetsappar som släpps där i jämförelse med androidmarket där precis vad som helst verkar släppas in . Sen är det såhär att oavsett vad ni androidälskare och applehatare säger så hittar ni inte en androidtelefon idag på marknaden som slår iphone 4s i responstid , alltså skärmens respons tid. Batteritiden är ingen höjdare i varken iphone eller någon androidtelefon så vitt jag vet. Detta berår ju helt på vad man gör också , batteriet i min iphone räcker bra mycket längre än den gjorde i min sony eriscsson Xperia mini pro tex , men men smaken är som baken. =) |
Jag har aldrig någonsin haft problem med responstid i min Android-mobil. Att det finns en del skräp på Google Play (som det heter nu) stämmer visserligen men det är ju ungefär som att säga att precis vad som helst verkar släppas in på Google. Det man behöver finns helt enkelt. Alla seriösa aktörer utvecklar för såväl iPhone som Android idag och de flesta stora har även Windows-app.
En faktiskt nackdel med Android är virus men det är ju egentligen samma gamla diskussion som Mac vs. PC. |
angående detta med virus i androidtelefoner, hur ofta drabbas man av det? får man bort skiten?
|
Alltså många här säger att iPhone är bättre än Android och vice versa. Men så är inte fallet alls. Det beror helt på vad man är ute efter.
Jag har själv haft en ZTE Blade först (för 1000kr). Det är en androidtelefon, men den var inte så bra så när iPhone 4s kom ut köpte jag den. Den var verkligen underbar i responstid och så (det är dock androidtelefoner med i stort sett). Kände mig dock så himla begränsad med min iPhone. Allting var begränsat i stort sett, så det kändes som att man betalade 6000kr för en telefon men man kan ändå inte göra allt man vill med den. Skärmen är dessutom för liten enligt min smak. Med en så funktionsrik telefon vill man gärna ha en större skärm. Sedan har iPhones mindre virus på sin marketplace däremot så har de även mycket mer begränsade appar så det är både för och nackdelar på den fronten med. Själv föredrar jag androids marknad. Har än så länge ALDRIG stött på att iPhone har en app som inte Android har. De kanske heter olika men samma funktioner finns. När Android precis kom ut så kanske iPhone hade bättre marketplace men så är det INTE nu. Jag har en Galaxy note nu och efter 4 dagar har jag lagt ut min iPhone 4s på blocket. Föredrar Galaxy note med hästlängder!!! |
Citat:
Det gäller att inte tanka ner skräp så får man inte virus. |
Citat:
|
Gå till en affär och testa lite olika mobiler och os.
Personligen har jag svårt att se mig någonsin använda så pytteskärm igen som iPhone har, får ju knappt plats något i den. Sen vill jag inte ha en megaskärm heller, men 4"+ är lagom för min del. |
Det stora valet är väl vilket os du vill ha.
Själv kör jag både Android och IOS, både i jobbet och privat. De flesta populära program brukar finnas till bägge operativen, eller ha likvärdiga alternativ. Sen om apppstore eller Google play är bäst är väl mer ett personligt tycke. Det släpps fler buggiga program på Google play, men de brukar uppdateras fort. Appstore måste godkänna alla program vilket gör att det tar längre tid, men något mindre buggar. Dom kan även ta bort progr Att man ska få massa virus på Android är väl mest skrämselpropagande, har man bara lite koll på vad man installerar så är det inget man behöver oroas över. Om t.ex. ett bildspel behöver tillgång till mail, sms eller telefonboken är ganska misstänksamt. Att Iphone har en bättre responstid är väl en sanning som har ändrats på senare tid. I och med ICS (Android 4.0) så har hårdvaruaccelerationen av grafiken gjort mycket för att förbättra bl.a. responstiden. I jobbet hade jag inte klarat mig med en Iphone med alla dess begränsningar. Att inte kunna installera egenutvecklade program (utan jailbrake) eller kunna göra enklare felsökning på wlan hade inneburit mer kostnader och att jag fått släpa med mig en dator hela tiden. Skulle jag däremot ha en telefon enbart för facebook och spel hade valet blivit Iphone p.g.a. större spelutbud. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson