![]() |
En egenskap hos iPhone jag ofta saknar är en vettig startskärm. En startskärm á la Symbian/Win Phone 6.5- där man snabbt ser olästa meddelanden, mejl och kommande kalenderevents hade varit grymt i Apple-utförande. Rent allmänt fungerar ju notifikationer rätt dåligt i iOS, får hoppas Apples rekrytering av WebOS-arkitekten resulterar i en förbättring till iOS 5.
Det går ju att få en någorlunda startskärm på Android med lite widgets, men det blir inte helt klockrent sammansvetsat. Jag kör en Android sedan nyår för att få lite perspektiv från iOS och köpte Execute Assistant för 100kr som skulle ge mig sms, mejl och kalender på startskärmen. Fungerar fruktansvärt värdelöst och ser skit ut. Om Apple någon gång tänker börja med widgets och en startskärm hoppas jag de håller på samma design guidelines som nu. |
Gud förbjude att iOS får äckliga widgets... Eller bara dom går att välja bort så det är som idag :) Vill fan inte ha ett stort moln/sol som tar upp halva skärmen med temperaturer och hela faderullan. Nä, bara man ser klockan så är jag nöjd. Bättre att man snabbt har tillgång till de appar man vill ha. Vill jag se vädret går jag in på den appen. Inte kollar jag vädret 48 gånger/dygn så att jag behöver ha en widget för det på startskärmen :P
|
Linuus, ingen tvingar dig att ha widgets i androidlurar :), men det är ju frääänt med en stor vindrutetorkare som tar bort regnstänket på skärmen när det är dåligt väder ute :D
|
Citat:
Skriv ner hur du vill att din telefon ska fungera och vilka funktioner du kommer använda så hittar du rätt och slipper betala mer för strunt :) För egen del är det i princip bara telefonin som är intressant, annat använder jag datorn till. |
Nokias nya E7
Kunde vara helt okej?
http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-e7 |
Citat:
|
Lånar den här tråden liten.
Även jag behöver en ny mobiltelefon. Funktioner= 1. Ska enkelt kunna kolla mina aktier, aktiekurser mm. Det måste alltså finnas dessa applikationer till den. 2. om det är touchscreen ska den ha bra respons! 3. Sms, Mms Vad föreslår ni för lur? |
Citat:
|
Citat:
Men bör jag vänta på iphone 4s eller slå till direkt? Edit: Hört att den ska komma i sommar. Finns det några kända problem med iPhone 4? |
Jag har en iPhone4 och haft både Qtek och Nokia N97 mini och det enda som är lite jobbigt är ju att det inte går speciellt fort att skriva på en iPhone i jämförelse med någon som har fysiskt tangentbord så ska man skriva mycket så skulle jag nog valt t.ex. en Xperia X10 mini pro.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson