WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webhotell testade, svenska och utländska (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047051)

Danielos 2011-03-21 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av dampi (Inlägg 20398736)
Alla andra som också vill att jag ska testa och få med deras webhotell i revyn, let me know.

Vi anmäler oss gärna för att bli utvärderade, dampi.

aDonis 2011-03-22 00:53

Till er som själva driver webbhotell undrar jag; Varför kör ni inte Cpanel, om ni inte gör det?

Westman 2011-03-22 07:32

Citat:

Ursprungligen postat av aDonis (Inlägg 20398833)
Till er som själva driver webbhotell undrar jag; Varför kör ni inte Cpanel, om ni inte gör det?

För mig är det för att den är väldigt underlägsen och omogen i Windowsmiljö. cPanel på Windows kommer dessutom aldrig att slå då WebSitePanel (numera från Microsoft) är gratis och mycket mer kompetent. Kombinerar man den med whmcs så blir det väldigt bra och till en bråkdels kostnad av vad konkurrerande kontrollpaneler kan erbjuda.

Danielos 2011-03-22 09:05

Vi kör lastbalansering och reverse proxies och lite annat och där måste man skapa en egen kontrollpanel och cpanel går inte att använda. Sen är det alltid skönare att ha full kontroll på panelens funktioner och inte binda sig till någon.

jgabor 2011-03-22 10:56

dampi, Surftown ställer givetvis också gärna upp. :)

zTiLer 2011-03-22 11:27

dampi: Vi vill också vara med i testet :)

dampi 2011-03-22 11:54

Det absolut lättaste är att ni sätter upp ett testkonto till mig med en subdomän och PM:ar mig uppgifterna. Således slipper jag regga kontona själv. Dessutom skulle jag tro att det uppskattas att tråden hålls ren med "on topic" och att vi tar allt testrelaterat via PM.

dampi 2012-01-03 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av aDonis (Inlägg 20398833)

Dom flesta kör väl egenutvecklat i Sverige och det är ett vanligt fenomen verkar det som för att dom ska ha "full kontroll" över sin panel. Däremot har även väldigt få svenskar koll på existensen av Cpanel och dess enkelhet.

Det är vad jag personligen tror och upplever, kostnaden för cpanel är nämligen inte jättehög!

tartareandesire 2012-01-03 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av dampi (Inlägg 20428949)
Dom flesta kör väl egenutvecklat i Sverige och det är ett vanligt fenomen verkar det som för att dom ska ha "full kontroll" över sin panel. Däremot har även väldigt få svenskar koll på existensen av Cpanel och dess enkelhet.

Det är vad jag personligen tror och upplever, kostnaden för cpanel är nämligen inte jättehög!

Alla som kör egenutvecklat har ju inte full kontroll :) Det finns faktiskt några svenska webbhotell som kör cpanel och den är helt klart bättre än flera egenutvecklade system. Har man möjlighet så tycker jag ändå man ska köra på eget, det lönar sig i längden och de bästa och snyggaste kontrollpanelerna idag är egenutvecklade. Tyvärr är det lite kaos hos de webbhotell som gått över till nya system just nu - support finns på ett ställe, kunddata på ett ställe och kontrollpanel på ett annat. Man måste försöka integrera alla bitar om det ska fungera bra, annars blir man bara irriterad.

Westman 2012-01-03 12:28

cPanel är väldigt kompetent och mycket prisvärt. Likaså WebSitePanel (gratis) och en del till. Plesk är kompetent men inte så prisvärt då det strular rätt mycket jämfört med andra kontrollpaneler. Den är dock en av få som klarar både windows och linux.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson