WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Domänrea hos Surftown - domän + webb - 1kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046249)

tartareandesire 2011-02-02 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Sludent (Inlägg 20391089)
Enligt Registrar-avtalet är det inte tillåtet att ta betalt för att domäner ska kunna flyttas, var har ni läst att Surftown tar betalt för det?

Det undrar jag också :) Enligt Surftowns hemsida är det självfallet ingen kostnad för flytt av .se-domäner. Ej heller .nu, .dk, .mobi eller .name. Övriga tar de dock betalt för.

jgabor 2011-02-03 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sludent (Inlägg 20391089)
Enligt Registrar-avtalet är det inte tillåtet att ta betalt för att domäner ska kunna flyttas, var har ni läst att Surftown tar betalt för det?

En transfer, dvs en flytt av domänen till ett annat webbhotell, tar vi givetvis inte betalt för.

Däremot kostar det att genomföra ett ägarbyte hos oss, på grund av det administrativa (pappers)arbetet.

EDIT: Whoops... Ska kanske kolla så ifall det finns fler sidor av tråden, innan jag svarar. :P

trådlöst 2011-02-03 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20391225)
En transfer, dvs en flytt av domänen till ett annat webbhotell, tar vi givetvis inte betalt för.

Däremot kostar det att genomföra ett ägarbyte hos oss, på grund av det administrativa (pappers)arbetet.

EDIT: Whoops... Ska kanske kolla så ifall det finns fler sidor av tråden, innan jag svarar. :P

Hoppas ni kan svara på min fråga i sidan innan denna.
Undrar dock om hur mycket man betalar för hela året om jag köper något sånt här:

1 domän .
Kostar det 150 kr då inklusive webhotell för 1 år ? Kan jag efter detta året peka min domän till en annan host som jag har? Hur mycket betalar jag då för domänet?

tartareandesire 2011-02-03 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20391299)
Undrar dock om hur mycket man betalar för hela året om jag köper något sånt här:

1 domän .
Kostar det 150 kr då inklusive webhotell för 1 år ? Kan jag efter detta året peka min domän till en annan host som jag har? Hur mycket betalar jag då för domänet?

Yes, 1 domän + webbhotell 1 år = 150 kr, 20 domäner + webbhotell 1 år = 169 kr. De måste dock som sagt var beställas samtidigt, annars gäller ordinarie pris.

Du kan peka din domän till en annan host precis när du vill.

jgabor 2011-02-03 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20391083)
Ska rägga 1-5 domäner nu denna veckan eller nästa.
Säg mig varför jag ska välja surftown?
Kostar det att överlåta domänen till ett annat webhotell senare/en annan person?

Vet inte hur mycket jag får berätta om oss utan att det går över till egenreklam, men... Vi har i alla fall gjort en massiv uppgradering av våra tjänster, och kan idag stoltsera med riktigt bra prestanda, stabilitet och säkerhet.

Alla historiska problem med safe_mode och liknande är som bortblåsta, och applikationer såsom WordPress, Drupal och Joomla rullar på riktigt fint hos oss nu, mycket tack vare en hög memory_limit på 128 MB.

Läs mer om vår uppgradering på vår blogg.

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20391299)

1 domän .

Beställer du ett webbhotell och en .se-domän, så får du betalar 150 kr för detta, och gäller det första året.

Det är dock lite skillnad på begreppen "peka" och "flytta".

Du kan flytta domänen när du vill, vi låser inte den på något vis till oss under ett år. Flytten är kostnadsfri. Vad det kostar att förnya din domän bestämmer din nya leverantör/registrar. Väljer du att ha kvar den hos oss så kotar det 100 kr för att förnya domänen.

Väljer du att ha kvar den hos oss, men istället peka domänen till ett annat webbhotell genom ett A-record eller liknande, så är det fortfarande vi som står för förnyelsen och det kostar därmed 100 kr nästa år.

Vad du får betala för att förlänga ditt webbhotellsabonnemang nästa år, beror helt på vilket paket du väljer. Se vår översikt för mer information.

Joely 2011-02-03 17:32

Vilket av webbhotell paketet är det som ingår i denna kampanjen?

inpbox 2011-02-03 19:35

Vet inte om man ska gråta eller skratta när folk klagar här i tråden. Det är ett klockrent erbjudande. 149:- i startavgift helt OK enligt mig. Och i dagens samhälle borde väl dom flesta förstå att det ( nästan ) alltid är en liten hake på erbjudanden...

FredrikNas 2011-02-03 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av inpbox (Inlägg 20391332)
Vet inte om man ska gråta eller skratta när folk klagar här i tråden. Det är ett klockrent erbjudande. 149:- i startavgift helt OK enligt mig. Och i dagens samhälle borde väl dom flesta förstå att det ( nästan ) alltid är en liten hake på erbjudanden...

Helt enig... man får ett webbhotell med god support och bra funktionalitet för 149kr för ett helt år, och domäner för ett värde motsvarande 2000kr för 20kr och ändå så måste man gapa och klaga...

En eloge till Surftown och Gabor som ändå krigar på och besvarar alla frågor med god min och god servicenivå. Tack också för hotell och 20 domäner :)

@Joely: Jag vet att den gäller på alla privata paket (jag tog expert) men kanske också på företag, not sure!

Dustin 2011-02-03 21:54

Om jag beställer 10 domäner i denna dealen, pekas då alla automatiskt till samma webbhotell? eller blir det så att 1 av domänerna pekar mot hotellet och övriga behöver någon typ av DNS-tjänst för att peka in? Vad kostar isåfall den?

Skön deal, kommer nästan säkert nappa på detta.... :)

FredrikNas 2011-02-03 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Dustin (Inlägg 20391350)
Om jag beställer 10 domäner i denna dealen, pekas då alla automatiskt till samma webbhotell? eller blir det så att 1 av domänerna pekar mot hotellet och övriga behöver någon typ av DNS-tjänst för att peka in? Vad kostar isåfall den?

Skön deal, kommer nästan säkert nappa på detta.... :)

Du kan använda alla på hotellet direkt, jag har aktiverat flera st.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson