![]() |
Citat:
Sticka ut är viktigt i ett sådant läge tror jag, eftersom person knappast kommer ta med sig isskrapan in till skrivbordet och kollar för att han/hon ändå sitter vid en dator... Resesidor och försäljare är ju hela internet fullt av iaf :) Annars tror jag att idéen att sälja solresor genom att påtala det för en som skrapar rutor fungerar, men att person väljer just er tror jag inte är säkert om ni inte också sticker ut. |
Citat:
Sen, beroende på hur starkt varumärke och vilken marknadsandel man har, gör det kanske ingenting om en del av marknadsföringen "spiller över" på andra aktörer. |
Citat:
Många roliga, intressanta och bra tips i denna tråden hur som :) |
Det här kanske inte faller under gerillamarknadsföring, men jag öppnade IKEAs reklamkatalog först av alla brev och paket i posthögen för någon vecka sedan. De använder sig av exakt samma blå och transparenta plastöverdrag som Skatteverket gör.
Jag tror att ett misstag som många företag gör är att de försöker göra sina reklamutskick roliga, färgglada och spännande, när de egentligen borde få kuverten att se ut som fakturor eller post från någon myndighet. Ett kuvert som det står "Nu kan du bli miljonär!" på åker i papperskorgen utan att öppnas. Ett blankt fönsterkuvert kommer däremot alltid att öppnas (i alla fall av alla som betalar sina fakturor och det är ju dem man vill ha som kunder). Dessutom blir mottagaren glad av att se att det var reklam och inte en besvärlig blankett från någon myndighet. Kan man få mottagaren att både öppna kuvertet och att bli lycklig över dess innehåll, så tycker jag att man har lyckats bra med sitt utskick. |
|
Citat:
|
Citat:
Jag vet inte om du skämtar nu? I så fall får jag stå med dumstrut. Själv så pratar jag alltid engelska om jag vänder mig till en internationell publik. Eller rättare sagt; jag väljer det språket som de flesta av mina lyssnare förstår och som jag själv kan tala. Varför skulle det spela någon roll vart jag befinner mig rent geografiskt? Citat:
|
Själv för ett tag sedan beställde jag så kallade dummies iphone (1st generationen) med en bild i rutan som såg ut som att man surfade till min webbplats med texten. Tyckte du detta var en dum reklam? då skall du inte missa vår tävling på: *********
blev rätt poppis hos dom yngre men ej hos dom äldre. men sådant får man ta. det kostade en del men trafiken/kunderna blev många. Skall tillägga att den låg i låda och allt, såg ut som det var en riktig version av den, men detta var när den första iphonen kom ut så det var ett tag sedan |
Citat:
Klart jag förstår varför dom valde det så, men det stör mig hur som helst. |
Citat:
Gillar den här videon annars: http://www.youtube.com/watch?v=FOcujXpbkhg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson