WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Sven Otto Littorin och hänsynslösa journalister (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042822)

Westman 2010-07-16 22:26

Visa mig det riksdagsparti som inte sysslat med avsiktlig smutskastning.

Just ja, det finns inget.

lunarmys 2010-07-16 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20362488)
Nja, stämmer inte. Det är faktiskt riktigt duktiga journalister de anställer men så var Hitler också bra på vissa saker. Det säger inte särskilt mycket om vad man sedan använder sina kunskaper och talanger till utan där är det andra egenskaper som sätter in.

Grattis, du blev först med Godwin's Law (http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law).

Du förlorade.

tartareandesire 2010-07-16 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av rhuse (Inlägg 20362765)
Tycker den här debattartikeln sammanfattar mina tankar om affären ganska väl:
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/d...spel-1.1138754

Deja vu? http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...976&from=tipsa

Svenska folket är väl ganska bra rent generellt på att döma andra på förhand och prata skit om människor, särskilt offentliga sådana samt grannar och bekanta. Då framstår man som så mycket bättre själv utan att behöva åstadkomma någonting alls. Snabbmats-"journalistiken" är väl kanske både ett symtom på ett samhälle som inte alls mår bra samtidigt som det cementerat dessa tankegångar ytterligare.

Måste säga att jag gillar det Gudrun Schyman gjorde nu när hon i en intervju nyligen sa att Littorin kunde stämma Aftonbladet utan att för den skull varken försvara eller fördöma honom. Hon har visserligen varit alldeles utmärkt på att kasta skit hon också men det är uppfriskande med undantag :)

tartareandesire 2010-07-16 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av lunarmys (Inlägg 20362772)
Grattis, du blev först med Godwin's Law (http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law).

Du förlorade.

Det är svårt att göra vettiga jämförelser när hälften av dagens ungdom inte kan vare sig historia eller politik :) Det behöver inte nödvändigtvis vara en katastrof som en del anser men däremot får man tänka sig lite för beroende på vilka man skriver för och medelåldern på WN känns inte extremt hög. Kunde ju skrivit "någon slumpvis vald elak person" istället vilket knappast hade varit bättre. EXAKT vem jämförelsen gjordes med var som du säkert insåg helt irrelevant. Ditt inlägg var betydligt mer irrelevant dock :)

goose 2010-07-17 21:38

Westman: Jag har ingen åsikt om det är synd om hans barn eller inte, jag säger bara att de indirekt får ta smällar då ab publicerade sin artikel. Sen kan man ha en åsikt om Littorin & co hanterat det hela på rätt sätt (dvs skyllt på vårdnadstvist/barn o sen "skipped town"), det verkar ju som det finns lite olika syn på hur det gick till.

Sen tror jag att det spelar roll att det är valår. Det är ju lite roligt att se att AB som är sossevänlig gräva i det här och försvara sitt agerande genom att intervjua sig själva etc, medans expressen som är alliansvänlig försöker göra allt för att belysa att alliansen har gjort rätt (har grävt fram ljudinspelningar etc) :). Iomed att många tyvärr läser de här blaskorna och bildar sin uppfattning efter dessa är det synd att valet inte handlar om något mer viktigt. Såsom vad de olika blocken står för och vilken politik de för.

tartareandesire 2010-07-17 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20362831)
Sen tror jag att det spelar roll att det är valår. Det är ju lite roligt att se att AB som är sossevänlig gräva i det här och försvara sitt agerande genom att intervjua sig själva etc, medans expressen som är alliansvänlig försöker göra allt för att belysa att alliansen har gjort rätt (har grävt fram ljudinspelningar etc) :). Iomed att många tyvärr läser de här blaskorna och bildar sin uppfattning efter dessa är det synd att valet inte handlar om något mer viktigt. Såsom vad de olika blocken står för och vilken politik de för.

I det här fallet tror jag faktiskt inte AB hade brytt sig det minsta om det varit en sosse eller en moderat. Löpsedlar säljer de helt säkert på allas bekostnad, bara de är tillräckligt bra. Är det ett par snäpp mindre smaskigt så kan de säkert prioritera lite annorlunda jämfört med Expressen dock.

När "vanligt folk" intervjuats om blocken på senare tid så är det väldigt många som tycker de för ungefär samma politik. Den generella uppfattningen gör nog tyvärr att en sådan här sak får större inverkan på valresultatet. Nu står det mellan Monas negativa egenskaper och Littorins / ev. Reinfeldts dito :)

Westman 2010-07-18 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20362831)
Westman: Jag har ingen åsikt om det är synd om hans barn eller inte, jag säger bara att de indirekt får ta smällar då ab publicerade sin artikel. Sen kan man ha en åsikt om Littorin & co hanterat det hela på rätt sätt (dvs skyllt på vårdnadstvist/barn o sen "skipped town"), det verkar ju som det finns lite olika syn på hur det gick till.

Ok, då är jag med på vad du menar och angående ab/expressen och valet så håller jag med fullständigt.

klein 2010-07-20 23:48

Värst är väl det partierna som sitter utanför riksdagen. Särskilt det lilla bruna partiet som inte aldrig har klarat 4% spärren, det är kända för riktiga anti demokratiska metoder.

Finns väl bara ett parti som ärliga i valet, det är PP.

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20362769)
Visa mig det riksdagsparti som inte sysslat med avsiktlig smutskastning.

Just ja, det finns inget.

klein 2010-07-20 23:51

Å andra sidan förtjänade han detta. Han vägrade att prata med journalister. Han försökte ljuga sej ur sitationen. Jag tycker journalister dalta för mycket med politiker ändå, jobbar man på den här nivå, så skall man tåla granskning.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20362832)
I det här fallet tror jag faktiskt inte AB hade brytt sig det minsta om det varit en sosse eller en moderat. Löpsedlar säljer de helt säkert på allas bekostnad, bara de är tillräckligt bra. Är det ett par snäpp mindre smaskigt så kan de säkert prioritera lite annorlunda jämfört med Expressen dock.

När "vanligt folk" intervjuats om blocken på senare tid så är det väldigt många som tycker de för ungefär samma politik. Den generella uppfattningen gör nog tyvärr att en sådan här sak får större inverkan på valresultatet. Nu står det mellan Monas negativa egenskaper och Littorins / ev. Reinfeldts dito :)

klein 2010-07-20 23:54

Det är generellt, många politiker är ganska korkade varsler. Ibland undra hur korkat en politiker får vara, vi har en i Sthlm en MP:are som har ringt för 500.000:- med skattepengar, hon klara inte av använda prefix.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20362774)
Det är svårt att göra vettiga jämförelser när hälften av dagens ungdom inte kan vare sig historia eller politik :) Det behöver inte nödvändigtvis vara en katastrof som en del anser men däremot får man tänka sig lite för beroende på vilka man skriver för och medelåldern på WN känns inte extremt hög. Kunde ju skrivit "någon slumpvis vald elak person" istället vilket knappast hade varit bättre. EXAKT vem jämförelsen gjordes med var som du säkert insåg helt irrelevant. Ditt inlägg var betydligt mer irrelevant dock :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson