BarateaU |
2010-03-10 12:52 |
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
(Inlägg 20345648)
Eller att vanligt folk är så mycket Microsoft smittade, att göra 3 steg extra är bara idiotiskt när man kan ändra direkt i filen via shell.
Och ja det har faktiskt kollat mailen via telnet flera gånger genom att köra telnet direkt till pop3 servern och läst ut.
|
Du ser gaaaaaaamal patrik hund, visserligen är du inte så gammal men men.
MS smittade :P
Citat:
Ursprungligen postat av tobiasa
(Inlägg 20345649)
Jag förstår inte din jämförelse. Vill man göra mindre ändringar i en fil är det bra mycket enklare (och säkrare) att göra det över SSH än att starta FTP-klient, editor etc etc. Telnet är varken säkert eller smidigt att använda för att kolla e-post.
Sen bör FTP egentligen aldrig användas, annat än vid anonymt bruk, t.ex. publika mirrors. Kanon av Binero att erbjuda SSH!
|
Som patrik säger så tycker ni att det är betydligt simplare att köra ssh en "tre steg extra" :P
Jag själv gillar webbeditor, https session. Ser inte att de är så mycket steg extra. Typ öppna webbläsaren = öppna putty. Skriv in adressen/klicka på en favorit, samma sak med putty. Välj folder, samma med putty att du behöver browsa till rätt katalog. Och sedan redigera. Visserligen inga steg extra i min mening men smaken är som baken.
Ta inte illa upp av de jag säger, jag säger inte att de är fel att köra via ssh'n. Utan de känns "liiiite" 99, men glimten i ögat.
PS, telnet historian skrev jag som skämt, men tydligen har patrik använt de :P
|