![]() |
Tveksamt om det höga priset var värt det ur myndighetens och allmänhetens perspektiv. Den som däremot gör en riktigt dålig affär är enligt mig MSB Center AB. Bedriver man en affärsverksamhet som omsätter 20 miljoner så förstår jag inte varför man skulle vilja sälja företagets domän för 1 miljon. Även om de inte bedriver sin huvudsakliga verksamhet på Internet så skulle jag säga att domänen är värd mer för MSB Center AB.
|
Citat:
Eller hur? Rätta mig om jag har fel. Citat:
Hade dem varit .COM så skulle det pungas ut med $1k-2 per domännamn. Det är skillnad på företagsamhet å myndighet. 950.000:- För en vanlig knegare är det mycket pengar. Den 4-bokstäver som nämnts i tråden. Varför just denna? Det är att betala uppåt över marknadsvärdet. Det är som att jag säljer vanliga ICA 800g falukorvar för 1000;-/st -(ord.pris 40:-) Jag måste ha då en förbannad tur till att få en falukorv såld inom den prisklassen. Men säkert, vi kan alltid peka på individer i en affärsuppgörelse. Skyll dig själv din fuling..etc. Ni som håller med om att det är en god affär, ni måste ha en synvinkel som jag har svårt till att begripa. Troligtvis så känner ni till att ni bör Beskydda domänaffärer, av egen vinningskraft. Citat:
handlar om en statlig myndighet få vet av. Det är att jämföra äpplen med tomater. Msb.se vs. Candy.com Vilken blir bäst till att utvinna äppelpaj?????? |
Citat:
-Samtliga 3-teckensdomäner jag räknade upp ÄR statliga eller halvstatliga verksamheters domäner i bruk... |
Tja, min poäng i det hela var väl mest att man skulle tänkt innan och man kan mycket väl ha ett längre domännamn. Det är för tusan MINA (och era) pengar som någon politiker bara eldar upp. Sådant irriterar mig mycket. Om en företagare gör samma sak spelar ingen roll, men nu pratar vi ju om skattepengar. Illa i mina ögon.
Jag ifrågasätter inte värdet på domänen, jag ifrågasätter bara varför myndigheten skulle köpa den öht. |
Fast 950.000 kr bränner de flesta kommuner på hattar en dålig höstmånad... så en vettig domän är väl bättre då :D
|
Citat:
Men jag ger också ztream mfl rätt i poängen att det trots allt är väl investerade pengar om det nu föll sig så illa att exempelvis mail hamnade fel. Kanske fanns det alternativ, kanske inte.. |
Citat:
|
Visst det kan disskuteras.
Citat:
geni behöver vi vara för att lista ut att Utländska dokument kan komma... i fel händer. Så jag nämner inget om värdet, men ett domännamn utan en "planlagd" strategi, då blir det betydligt mindre värderat. I min mening, klagar jag inte hårt om affären. Det jag påpekar om är att det ligger inget "norm" i att betala 950;- till tre-tecken .se Cctlds. Om du vill peka på flera exempel på 3-bokstävers domäner utan att det blir till ett ord, så blir det svårt att hitta andra exempel. Så det finns ingen stomme till godtro att varje domän ligger nere till en värdering uppe emot 1-miljon kr. |
Citat:
Du skriver och påstår saker så illa och osammanhängande att google-översatta nigeria- och nordea-phishingförsöksbrev framstår som grammatiskt fulländade. Jag betvivlar att det finns någon som har den minsta behållning av texten du skrivit ovan, än mindre vad du försöker få fram för budskap. Vem försvarar vad? Vilka utländska dokument? Vem har ingen strategi? Vad är det för 3-teckens akronymer du vill ha exempel på? räcker inte de jag listat i tråden? osv osv |
Vad är det du inte förstår, Du kanske borde försöka lära dig
läsa istället, din poäng är att varje domän som börjar på ap å slutar på en siffra är värd en förmögenhet i pengar. Min poäng är att det finns rimliga marknadsvärden. Sedan att du försöker smärta ner på mig, det förtjänar du en spark i arslet för---bara fula dryga påhopp... vem jobbar du för?? Sedirekt.se - Så var det. Försök utveckla lmera nästa gång, med vad du menar och vilka ord du inte fattar. Citat:
dig själv, men du får dig själv att låta som en ängslig översittare, inom domänbranschen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson