![]() |
Jag har problem igen, med comhem, bara jag?
|
www.timpen.se funkar för mig.
dock inte utan www. antingen fel på din dns server. för jag tror inte att det är .se zonen som strular just i detta fall då jag har samma problem ifrån alla olika delar av världen ;). |
Ok :) då e de comhem. IPhonen funkar som tur e på 3G, därför ja kan skriva om ni undrar :)
|
Citat:
du borde göra så timpen.se funkar ;). många skriver kanske bara "timpen.se" och då funkar det inte. detta är samma för alla och är en miss i din dns server. |
Hmm, har kollat den å den ska funka. Gjort samma som med alla mina andra sidor. Den funkar för mig i alla fall :)
|
Citat:
;) endast timpen.se funkar inte. du blir skickad till www. iallafall nu är vi väldigt offtopic igen. |
och jag verkar inte komma åt dn, men jag har inte orkat försöka hitta felet heller ;)
|
PTS har en uppgift här att hjälpa till att säkra tillgången till infrastrukturen internet istället för att märka ord i domännamn.
|
Citat:
"Som vanligt", vad snackar du om nu? vad jag vet så snackar vi om 40-55 min nertid på 10 år? Du får väldigt gärna förklara dig djupare Nord? Dessutom så var det Björn Eriksen som en gång i tiden ansökte om ägarskap av .se zonen, som privat person d.vs. Han valde senare att lämna den till IIS. Sen på vilket sätt menar du att ta .se från en dedikerad stiftelse och ge det till staten skulle förbättra något? 3 av Sveriges 8 främsta inom IT säkerhet är inblandad i IIS http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.116514 Skaffa väldigt gärna underlag i saker du säger innan du slänger ur dig sån skit.. det var naturligtvis ett misstag som egentligen inte skulle fått ske, men det berodde som jag förstått på den mänskliga faktorn som det aldrig går att försäkra sig mot. Men jag tycker definitivt inte att vi ska se bort från den precision som IIS har drivit .se zonen med, och som jag är säker på att dom kommer att göra i fortsättningen, för om det är något jag vet, så är det att dom kommer att lära av denna händelse, och förbättra alla rutiner och se till att det aldrig sker igen. |
Regelbrott bakom se-domänens haveri
http://computersweden.idg.se/2.2683/...omanens-haveri
...rekryteringen av ännu en driftsansvarig på toppnivå pågår... Någon kan är sugen på nytt jobb... :-) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson