WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hur mycket ska jag betala för en .se-domän? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038050)

claes 2009-09-23 15:31

Conny, har man inte större vision för sin verksamhet att man ryggar för hundralappar eller några tusenlappar i vad som kommer bli grundstenen och det digitala högkvarteret till sitt världsomspännande imperium, kan man lika gärna lägga av.

Ska man spara pengar och tid kan man i stället skära ner på 2) göra onödiga kalkyler som ändå aldrig kommer att stämma och 3) slösa bort tid på affärsplaner som ändå aldrig kommer att bli rätt utan i stället låsa in entreprenören i ett oflexibelt tänk som gör att denne riskerar missa andra affärschanser. Fokusera i stället på att 1) Hitta en kund och 4) sälj till kunden. Allt annat kan komma senare.

mephisto73 2009-09-24 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av claesm (Inlägg 20323317)
Conny, har man inte större vision för sin verksamhet att man ryggar för hundralappar eller några tusenlappar i vad som kommer bli grundstenen och det digitala högkvarteret till sitt världsomspännande imperium, kan man lika gärna lägga av.

Har man som vision ett "världsomspännande imperium" så borde man sannolikt lägga av, precis som du säger, men av andra anledningar.

Lite verklighetsförankring är aldrig fel när man ska göra affärer.

claes 2009-09-24 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av mephisto73 (Inlägg 20323420)
Lite verklighetsförankring är aldrig fel när man ska göra affärer.

Att begränsa sig i och välja ett i mina ögon felaktigt alternativ där man betalar "99-200 SEK" i stället för "1500 SEK" för sitt digitala högkvarter, sin gatuadress, sin kontakt, sitt framtida centrum och handelsplats, handlar inte om någon brist på verklighetsförankring.

Det handlar om brist på vision eller kanske ännu värre övertygelse om man verkligen kommer att lyckas. Och då ska man inte satsa.

tartareandesire 2009-09-24 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av claesm (Inlägg 20323442)
Att begränsa sig i och välja ett i mina ögon felaktigt alternativ där man betalar "99-200 SEK" i stället för "1500 SEK" för sitt digitala högkvarter, sin gatuadress, sin kontakt, sitt framtida centrum och handelsplats, handlar inte om någon brist på verklighetsförankring.

Det handlar om brist på vision eller kanske ännu värre övertygelse om man verkligen kommer att lyckas. Och då ska man inte satsa.

Där har du nog minst lika mycket fel som Conny, om han nu har fel (är inte helt med på hans tillförda värde-argument, orkar inte sätta mig in i det just nu då diskussionen inte känns särskilt givande för endera sidan). Det finns en rad brandnings-bara domäner lediga för endast registreringskostnaden. Skillnaden är enbart att man får satsa mer pengar på marknadsföring istället. 1500 kr är ju inte riktigt vad man får ge för en premiumdomän heller =)

Även om jag talat mig varm för rätten till fri domänhandel ett flertal gånger här så är jag ändå inte rent principiellt för spekulationshandel vad det än må gälla. Det finns t.ex. hänsynslösa människor som köper upp ris i Vietnam när det är bra skördeår och sedan håller på dessa till dess priserna går upp och folk på landsbygden svälter. Sådant händer på grund av att fri handel alltid SKA gälla oavsett konsekvenserna...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson