WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

laststory 2014-10-09 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500118)
De senaste tre veckorna har jag fått fem-sex förfrågningar från folk som är intresserade av någon av mina (nya) gTLD:er. Jag har sålt tre och en fjärde verkar vara på G. Inga över 1000 dollar, men många bäckar små...

Innan detta var det totalt stiltje. Visst kan uppgången vara en tillfällig lyckosam slump, men man kan ju alltid hålla tummarna att det visar sig vara något av en trend ;)

Trevligt att höra! Kommer de via SEDO?

laststory 2014-10-09 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500119)
Bara ordet approvals då? Credit är ju för att trycka på att det gäller lån .
Ska man alltid ha med hela domännamnet i söket för att det är nya TLDer?
Klart att det är lite det som det går ut på men....

Svår balansgång är det inte? ;)

Captain Thailand 2014-10-09 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20500122)
Trevligt att höra! Kommer de via SEDO?

En är såld via SEDO, de andra är via en egen webbplats.

Captain Thailand 2014-10-09 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500120)
Jag har också fått rena bud på nya domäner som jag inte ens har till salu dom senaste veckorna så man kan ju hoppas att marknaden vaknar till lite nu! :)

Två av två måste ju vara en trend ;)

Nästan ivf.

laststory 2014-10-09 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500124)
En är såld via SEDO, de andra är via en egen webbplats.

Låter som en bra utdelning på din webbplats generellt då med andra ord!

Captain Thailand 2014-10-10 22:00

Hej,

För vissa avskräcker det inte att en domän går på 60K dollar och har samma summa i förnyelseavgift varje år. Undrar om .LAWYER och .ATTORNEY inte satte någon form av världsrekord (inbegripet förnyelseavgiften förstås)?

Bland annat så har Accident.attorney och Injury.lawyer reggats för nämnda belopp.

Trist att punga upp med närmare en halv miljon kronor per år för en domän. Fast är man en större advokatbyrå / juristhus är det väl inte så blodigt förstås.

laststory 2014-10-10 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500185)
Hej,

För vissa avskräcker det inte att en domän går på 60K dollar och har samma summa i förnyelseavgift varje år. Undrar om .LAWYER och .ATTORNEY inte satte någon form av världsrekord (inbegripet förnyelseavgiften förstås)?

Bland annat så har Accident.attorney och Injury.lawyer reggats för nämnda belopp.

Trist att punga upp med närmare en halv miljon kronor per år för en domän. Fast är man en större advokatbyrå / juristhus är det väl inte så blodigt förstås.

Även om .rich blir dyra så ligger dessa i topp, inte hört om några med den förnyelseavgiften. Dessa måste vara köpta av slutanvändaren?

Captain Thailand 2014-10-12 18:44

Hej,

Newyork.estate såldes nyligen för 9000 dollar.

Personligen tror jag köpren kom undan rätt billigt. Denna domän gissar jag har potentialen att bli värd det tiodubbla, eller mer med tiden. Jag kan förstås ha fel.

Captain Thailand 2014-10-12 18:50

Ps. Jag gissade utan att forska i saken. Bara Newyorkestate.com är tagen. Inte .NET osv.

Kanske var det istället säljaren som sålde vid rätt tillfälle ;)

laststory 2014-10-12 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500254)
Ps. Jag gissade utan att forska i saken. Bara Newyorkestate.com är tagen. Inte .NET osv.

Kanske var det istället säljaren som sålde vid rätt tillfälle ;)

:) Den såg finare ut en den verkligen var den där, säljaren borde vara riktigt nöjd!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson