WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

Captain Thailand 2014-10-09 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500058)
Normalt sett, men jag har faktiskt fått besked om att jag blivit överbjuden ett par gånger.

Ok, det är nog lite olika hos olika registrars.

AnOnYmUs 2014-10-09 10:53

Verkar som det inte fungerar så på name.com då. Jag betalde för 4 dagar sedan och den står fortfarande som available. Nu är detta iofs en Pre-reg på en ändelse som inte har ngt datum ännu, men det borde ju vara likadant där.

Captain Thailand 2014-10-09 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs (Inlägg 20500069)
Verkar som det inte fungerar så på name.com då. Jag betalde för 4 dagar sedan och den står fortfarande som available. Nu är detta iofs en Pre-reg på en ändelse som inte har ngt datum ännu, men det borde ju vara likadant där.

Jag hade dragit iväg ett kort meddelande till support och frågat. Om inte annat kan du ju isf få deras regler för detta klargjorda.

laststory 2014-10-09 12:39

Ni blandar inte ihop Förregistrering (som läggs direkt vid GA) och Prioriterad förregistrering? Det är stor skillnad även i pris ;)

laststory 2014-10-09 20:55

Pst ser att det finns en rad .whatever ;) som har bud på freemarket.com (freelancer.com's nya domänmarknad) Dom gick lite smått ut och listade payments.com bland annat vid lanseringen.

Approvals.Today säger sig ha bud på 7005USD bla. OM det stämmer är det trevligt för oss som sitter på ett par stycken iaf.

erebos 2014-10-09 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20500108)
Pst ser att det finns en rad .whatever ;) som har bud på freemarket.com (freelancer.com's nya domänmarknad) Dom gick lite smått ut och listade payments.com bland annat vid lanseringen.

Approvals.Today säger sig ha bud på 7005USD bla. OM det stämmer är det trevligt för oss som sitter på ett par stycken iaf.

Då borde ju approvals.credit vara värd mer än $109.99 på name.com? :)
Reggade approvals.cash bara för att vara lite med i matchen iaf!

laststory 2014-10-09 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20500116)
Då borde ju approvals.credit vara värd mer än $109.99 på name.com? :)
Reggade approvals.cash bara för att vara lite med i matchen iaf!

Bara 20 globala sökningar på approvals credit så skulle inte ta den om man inte ska utveckla den då så klart

Captain Thailand 2014-10-09 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20500108)

De senaste tre veckorna har jag fått fem-sex förfrågningar från folk som är intresserade av någon av mina (nya) gTLD:er. Jag har sålt tre och en fjärde verkar vara på G. Inga över 1000 dollar, men många bäckar små...

Innan detta var det totalt stiltje. Visst kan uppgången vara en tillfällig lyckosam slump, men man kan ju alltid hålla tummarna att det visar sig vara något av en trend ;)

erebos 2014-10-09 22:24

Bara ordet approvals då? Credit är ju för att trycka på att det gäller lån .
Ska man alltid ha med hela domännamnet i söket för att det är nya TLDer?
Klart att det är lite det som det går ut på men....

erebos 2014-10-09 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500118)
De senaste tre veckorna har jag fått fem-sex förfrågningar från folk som är intresserade av någon av mina (nya) gTLD:er. Jag har sålt tre och en fjärde verkar vara på G. Inga över 1000 dollar, men många bäckar små...

Innan detta var det totalt stiltje. Visst kan uppgången vara en tillfällig lyckosam slump, men man kan ju alltid hålla tummarna att det visar sig vara något av en trend ;)

Jag har också fått rena bud på nya domäner som jag inte ens har till salu dom senaste veckorna så man kan ju hoppas att marknaden vaknar till lite nu! :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson