![]() |
Hejsan.
Har en fråga, hur har ni koll på vilken som har tryckt på annonsen och så? för min sida riktar sig till studenterna på högskolan i skövde. och ca 90% av alla dom sitter på studentnätet som jag har fått för mig har ett ip utåt. kommer det se ut som att det är en och samma person som sitter och klickar då? mvh Erik |
Hej,
Jag är ganska tveksam till att alla har samma IP-nummer från studentnätet. Om det mot all förmodan skulle vara så så kommer klicken räknas som dubletter, leads och sales kommer räknas som vanligt. MVH Jimmie |
kan även tillägga att alla som kör telenor mobilt bredband har samma ip.
|
Hej,
Var i kontakt med Emil förra veckan för att ansluta en ny sida till ert nätverk och skickade då även över bannermaterial. Han anslöt då sidan till mitt redan existerade konto, men den här veckan har det inte hänt något. Förstår att ni har en del att stå i men det borde väl inte vara så svårt att få iväg ett litet mail? |
Hej,
Nu vet jag inte vad för mail du väntar på men om du har haft kontakt med Emil så föreslår jag att du hör med honom. Du kan PM:a mig för telefonnummer om du inte har det. MVH Jimmie |
Citat:
fick mail av Email idag och nu har det löst sig. Det vart en liten kommunikationsmiss mellan oss då han bad mig maila in information och bannermaterial när han istället menade ladda upp det på Affiliator :). |
För övrigt vill jag bara säga att jag har använt mig av Affiliator från både en annonsörs och flera webbplatsers perspektiv sen i slutet av 2006 och är grymt nöjd med deras flexibla tjänst. Rekommenderas varmt!
|
2 bifogad(e) fil(er)
Har kontaktat er tidigare angående problemen med er databas för snart en månad sedan. Börjar bli tröttsamt att visa reklam för annonsörerna gratis. Att de intresserade besökarna sedan inte ens kommer till avsedd annonsör sänker ju inte bara förtroendet för annonsören utan också för de sidor där man publicerar annonserna.
När kommer ni göra något åt mysql-problemet egentligen? |
Vi flyttar förhoppningsvis till nya servrar i slutet av nästa vecka och får då en rejäl kraftökning.
Vad jag förstått uppkommer felet under sen kväll i samband med att vi gör en statistikkörning samt backup, detta kommer inte uppstå på dom nya servrarna om jag förstått det rätt. |
För alla er som driver pokersidor så såg jag nyss att nordicbet har anslutit sig.
Ingen vidare ersättning dock om man jämför med partypoker som ger 600sek för en registrerad kund mot nordicbet som ger 100sek men endå kul att dom anslutit sig :) |
När man tittar på utbetalningar så ser man när fakturorna skickats men inte när de förfaller. Det kan ju vara kul att veta när pengarna borde komma in till er.
|
Hej,
Det har du helt rätt i Jonny, vi tittar just nu på utbetalningsinformationen och jobbar med att göra den tydligare, bör komma upp en bättre version inom någon vecka. mvh Jimmie |
När kommer detta att bli löst?
Warning: mysql_connect(): Host 'affiliator.griffel.se' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in /home/affiliator/web/affiliator.com/affiliate/includes/database.php on line 7 Host 'affiliator.griffel.se' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts' |
Eftersom ovanstående problem fortfarande återstår har nu mina Affiliatorlänkar inte fungerat på över 12 timmar! När ska man plocka ner dom?
|
Jag hittade ett mobilnummer till Jimme, har ringt och sms:at nyss (det var nämligen då jag upptäckte detta). Någon som lyckats få tag i dem?
|
Oerhört störigt då jag precis hade köpt reklam för att promota en produkt genom Affiliator. Verkar som samtlig trafik har kommit till en error-sida. :/
|
Hej,
Jag är på resande fot just nu... Jag fick inga rapporter förrän nu under morgonen och vår larm larmade inte då mysql-servern i sig inte låg nere, jag ska givetvis se till så att larmet konfigueras så att vi plockar upp detta host-fel också. Riktigt irriterande, förstår att det är frustrerande för er, känner också en hel del frustration kring detta. Felet uppstod i vår nya mysql-server men den är konfigurerad för att hantera detta fel nu så det kommer inte att uppstå igen. Mellow, skicka ett mail till mig så ska vi snacka lite. Tack även till Jonny som slog mig en signal nu på morgonen. |
Citat:
En annan fråga ang. epi, kan man genom er få kontakt med annonsören om man är intresserad av att använda EPI eftersom man enligt erat avtal måste få ett godkännande från varje annonsör eller måste jag leta reda på nån person att kontakta själv? |
Går det att få statistik per webbplats och program? Jag vill se något i stil med TDs "annonseffektivitet"
|
Just nu fungerar varken hemsidan eller era affiliatelänkar (skulle gissa på att trackingen ute på sajterna också är nere). Såg samma felmeddelande vid något tillfälle igår också. Hårdvara är billigt, att återvinna förtroende är det inte.
Citat:
|
Hej,
Stämmer att vi fick ett belastningsproblem för en stund sedan, löstes snabbt av våra tekniker. Ny hårdvara är även på väg för aktuell server. |
Hej Affiliator.
Jag har testat Affiliator i drygt 6 månaden nu och tycker det funkar bra fastän 95% av alla annonsörer är bluffmakare och inte betalar sina räkningar. Men i gemförelse med Tradedoubler och andra "svenska" aktörer så är Affiliator bland de bättre. Snyggare och bättre interface och enligt vad jag kan se högre % till oss Publisister. Det var den allmänna rosen, nu till risen... ------------- Det saknas en funktion, en knapp som tillåter publisisten att ta bort annonsörer från redan godkända program. Detta vill vi göra när vi ser att de inte betalat på flera månader t ex. Just nu finns inte den möjligheten och det kan vara rörigt när flera personer lägger ut annonser, man tar oftast fel och annonserar ut dessa bluffare gratis. Ett tips, en idé iallafall. Ni borde reagera snabbare på företag som inte betalar sina räkningar, jag ser många annonsörer i er lista som inte betalat på ett halvår, kanske tom 1 år och som fortfarande finns med. Hårdare handskar. ------------- Och ett tips till andra publicister..kanske håll er borta från dessa företag som inte betalar sina räkningar till mig: Billigalan.se Bettwister.com Ekonominyheterna.se 121.nu HappyBingo Bidster.com Yoursongs.se Smultronställen.se Pirates.nu ChristinaRibel.com SMS.se Stylesearch Företagande.se |
Hej!
Tack för feedbacken, jag kan inte kommentera fakturorna du nämner specifikt då jag sitter på ett tåg för tillfället. Men 2008 (under jan/februari) kommer vi införa tuffare regler både för annonsörer och för affiliates, mer information om detta kommer att gå ut när dessa regler sätts i verket, nya avtasmallar skrivs där vi får mer handlingskraft att agera vid problem, både med publishers och med annonsörer. Förslag, ideér, ris, ros får gärna skickas till mig på [email protected] Eventuellt kommer jag inte hinna svara alla p.g.a. jultider men skriv gärna några rader av vad ni saknar, vad som behöver bli bättre och gärna lite vad som fungerar bra också. Gärna konstruktiv kritik med förslag på lösningar eller ideér kring ämnet. MVH Jimmie |
En grej som får ett seriöst företag Att se slarvigt ut är när vissa Ord skrivs Med en versal som Första Bokstav mitt i en Mening.
Annars är jag supernöjd kund hos er, bra service med snabba svar! Får önska er en god jul och ett gott nytt år! |
Stort tack för chokladen :)
God jul på er själva! |
Citat:
Akta er för följande annonsörer: Företagande.se Telecompartner Partypoker.com FirstPrize DagensQuiz.se Svara och Vinn FirstPrize Jag tycker att det borde vara Affiliators ansvar och se till att vi får våra ersättningar, betalar inte annonsörerna så borde de stängas av. Gott Nytt År! |
Citat:
// Emil |
När man läser den här tråden skäms man för att man äger en dator
|
Jag vill ta bort ett företag från min lista: 121.nu
Det kan vara ett misstag från Affiliator eller någonstans på vägen, jag har en obetald faktura från November 2007 och December 2007. Men det kan väl vara så att fakturan går till annonsörerna en månad senare. Jag ber om ursäkt ifall jag har fel. |
Har ett ganska akut supportärrende som ligger hos er, som ej är besvarat!
För var dag som går förlorar jag intäckter från Coolstuff eftersom något med erat/derat trackingsystem är fel och rapporterar 0kr per sales. |
Citat:
|
Kanonbra jimme! Tack för en bra lösning!
|
Tänkte bara fråga en sak, Är det bara företag som kan bli Affiliate på eran sida? eller kan även privatpersoner bli Affiliate?
|
Citat:
|
hur många program finns igång hos affiliator som är riktade till Norska marknaden?
|
Är det någon mer som är affiliate åt Leepoker genom Affiliator.se och har märkt hur sega Leepoker är på att godkänna ersättningen från dom?...
|
Kan inte ni (Affiliator) kommentera listan som har lagts upp av Mingge om oseriösa aktörer. Vill inte tänka mig att Ekonominyheterna är oseriösa. Vad säger ni?
En detalj också: Det borde väl ändå heta "Mina sidor", inte "Dina sidor". När jag är inloggad är det ändå "Mina sidor" |
jimmie varför svarar du inte PM?..Försökt kontakta er via Affiliator för 1 månad sen men ännu inget svar!..
Skriv Pm till mig så jag vet om du är villig att snacka... |
Hej,
Har helt missat ditt meddelande, min e-postadress finns om du går in på min profil och läser min beskrivning. Dock är det Emil P du förmodligen ska prata med, han finns på emil . paulsson at-123tecken affiliator.com |
Är det något problem med era servrar eller liknande? Mina reklamer från eran sida tar tid att ladda för mig som innih*vete. Ganska irriterande när det står
"Väntar på rotator.aff...." i ett par sekunder.... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson