WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

TradeDoubler 2008-08-28 16:18

Citat:

Originally posted by ziah75@Aug 25 2008, 18:02
Är det generellt längre svarstid på supporten nu? Jag lade ett ärende 11 aug, fortfarande inget svar trots påstötning. Förvisso inget akut ärende, men de gånger jag varit i kontakt med supporten innan har jag oftast fått något slags svar inom någon dag.
Hej ziah75,

Det kan stämma att våra svarstider på programspecifika frågor just nu har blivit något längre, ärendena prioriteras där vi besvarar de mest akuta ärendena i första hand. Generella frågor försöker vi dock att besvara inom 24 timmar, men även här kan det ibland bli en viss fördröjning.

Vårt mål är självklart att alla frågor ska besvaras inom en rimlig tid, om du kan skicka ditt ärendenummer till den generella supporten ska vi kolla vad som har hänt i ditt fall.

Hälsningar
TradeDoubler

TradeDoubler 2008-08-29 10:43

Citat:

Originally posted by Stina@Aug 28 2008, 05:42
Hejsan,

Jag har varit medlem på webmaster länge och tycker det är intresant att läsa folks inlägg men har inte känt, tills nu, att jag har haft mycket att säga. Så Hej!

Jag märkte nyligen att jag har skickat mer trafik till Ticket.se men inte fått något provision, så jag tittade närmare på problemet. Jag hitta det här medelandet på hemderas sida och flyg side...
”Just nu uppdaterar vi ticket.se med förbättringar. Snart är vi klara, under tiden ber vi er att kontakta oss per telefon 0771-456 700 eller [email protected].”

är det någon annan som tycket att Tradedoubler och / eller Ticket borde kommunicera sånt här? De kanske har det men jag har inte fått det emailet.

Med vänliga hälsningar

Stina

Hej Stina,

Ticket har under sommaren jobbat på att förbättra och optimera sin sida. Information om detta gick ut under juni månad, ytterligare information kommer att skickas till dem affiliates som eventuellt har blivit drabbade.

Hälsningar
TradeDoubler

jonny 2008-08-29 12:35

Men snälla Tradedoubler, varför framgår det så fint i mailen när man blir godkänd vilken webbplats som avses, men inte när man blir nekad? Kan ni inte fixa det?

_Niclas_ 2008-09-02 10:39

Är det bara jag som int ekan logga in på TD sen i går och vars banners inte visas på min sajt. Verkar som all flash eller liknande upphört fungerat.

"Bad request" står det när jag loggar in samt
"Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit."

Någon som vet eller hört något?

robertsson 2008-09-02 10:52

Sök Sök Sök...
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=ST&f=9&t=24070

RobinGbg 2008-09-16 03:59

Varför kan jag inte får mina sidor bekräftade?

http://www.mobilkontantkort.com
http://www.bigpokerdeal.com

Har lagt in mina koder på mina sidor!
"<!-- TradeDoubler site verification ****** --> "

Nickar: Robziolito1 på TD...

pokerstjärna 2008-09-16 05:03

Citat:

Originally posted by RobinGbg@Sep 16 2008, 03:59

De har haft problem med det vad jag förstod.
Kontakta TD så lägger de inte dina sajter manuellt.

RobinGbg 2008-09-16 07:17

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av RobinGbg

De har haft problem med det vad jag förstod.
Kontakta TD så lägger de inte dina sajter manuellt.

Aha ok tack.

expression 2008-09-16 09:08

Citat:

Originally posted by _Niclas_@Sep 2 2008, 09:39
Är det bara jag som int ekan logga in på TD sen i går och vars banners inte visas på min sajt. Verkar som all flash eller liknande upphört fungerat.
Bad request står det när jag loggar in samt
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Någon som vet eller hört något?

Rensa dina kakor så ska det fungera.

robertsson 2008-09-18 09:08

Eftersom TD uppenbarligen själva inte klarar av att göra det, så ville jag lägga in en varning för programmet BOOKING.COM.

Programmet ger ersättning per sale, men trackingpixel saknas så inga köp spåras vilket jag kunnat konstaterat sedan jag skickat X tusen klick vilka genererat 0 sales.

Den 15:e fick jag felet bekräftat av TD, idag har vi den 18:e och TD har som vanligt inte informerat affiliates som sitter och skickar gratistrafik till booking.com

TradeDoubler 2008-09-18 17:14

Citat:

Originally posted by robertsson@Sep 18 2008, 09:08
Eftersom TD uppenbarligen själva inte klarar av att göra det, så ville jag lägga in en varning för programmet BOOKING.COM.

Programmet ger ersättning per sale, men trackingpixel saknas så inga köp spåras vilket jag kunnat konstaterat sedan jag skickat X tusen klick vilka genererat 0 sales.

Den 15:e fick jag felet bekräftat av TD, idag har vi den 18:e och TD har som vanligt inte informerat affiliates som sitter och skickar gratistrafik till booking.com

Vi tar till oss kritiken och jobbar ständigt med att bli snabbare på att informera er om spårningsproblem. I vissa fall är det dock svårt att se om spårningsproblemen gäller alla eller bara ett fåtal, då kan en teknisk utredning behöva göras innan vi kan gå ut med en konkret information.

Vi vill även försäkra er om att vi alltid kompenserar er, så ni behöver aldrig oroa er för att ni vid spårningsproblem går miste om ersättning. Spårningsproblem har alltid en högsta prioritering hos oss då även vår intjäning drabbas när tekniken inte fungerar.

Spårningsproblemet med Booking.com ligger inte hos TradeDoubler därför har vi en tät kontakt med kundens tekniskt ansvariga och vi har fått information om att vi närmar oss en lösning. Vilket vi är precis lika angelägna om som ni.

Hälsningar
TradeDoubler

stensio 2008-09-20 18:14

Zzzz... Ingen info ngnstans som vanligt...

Event type Last updated
Unique visitors: 14h 9m
Impressions: 14h 6m
Lead & sale: 14h 9m
Clicks: 14h 6m

Lundmark 2008-09-20 21:50

Citat:

Originally posted by stensio@Sep 20 2008, 17:14
Zzzz... Ingen info ngnstans som vanligt...
Nu är det bara 2 timmar ca. men jag har extrem dålig stat idag så jag tror det är något mer fel.....

stensio 2008-09-20 22:28

Jo, det verkar inte vara up-to-date trots att det står så... Uppdateras väl efter hand hoppas jag.

stensio 2008-09-21 10:01

Är det fler som verkar ha problem med gårdagens sales?

Wojt 2008-09-21 22:53

Den här pre-payment skiten är riktigt störande.

Jag vill se exakt hur mycket en annonsör är skyldig mig. Var ser jag det nu eftersom ni gömmer informationen?

expression 2008-09-21 23:07

Gå in på detaljerad kontobalans.

Wojt 2008-09-21 23:49

Vet inte om det stämmer. Ser inga förfallodatum eller någonting.

Rapporten är i stort sett värdelös för jag får ingen riktig information om vilka datum dessa summor gäller. Kan lika gärna vara 3 månader sen.

Edit:

Nej det stämmer inte. Eftersom jag dragit in summor till detta företaget denna månad och de står under "Förbetalda transaktioner", men de har en pre-payment skit på sig så att jag inte kan se någon statistik.

Alltså kan inte den summan vara förbetald då de inte har några pengar på sitt konto. Och de står INTE under "Ej ännu fakturerade transaktioner"

Wojt 2008-09-22 14:19

Citat:

Detta är något som vi internt har tryckt på och jobbar för att förbättra. Som det ser ut idag kan varken ni, TradeDoubler eller annonsören se någon statistik hos oss när en prepyament faktura inte är betald.

Det som man inte kan se är statistik från det datum då ett program pausas. Tyvärr är systemet uppbyggt på detta sätt men där vi som sagt jobbar på en bättre lösning.

Känns ju tryggt att ingen kan se utestående balans... så om en annonsör aldrig betalar igen vet ingen hur mycket de är skyldiga.

Haha.

trådlöst 2008-09-28 15:38

Har en fråga, om jag har under ca 1 helt år, gjort så att td skickat betalningarna till mitt bank konto, kan jag nu ändra så dom kan skicka det till en annans bank konto?

Vart kommer skattepengarna gå?
Kommer dom gå till Det nya bankkontot eller Det gamla bankkontot?

robertsson 2008-09-28 17:04

Skattepengarna går till skatteverket öronmärkta med kontots personnummer.

trådlöst 2008-09-29 15:59

Så skattepengarna kommer att gå till det nya kontot?

stensio 2008-09-29 17:00

Skattepengarna går, som sagt, till skattekontot tillhörande det personnummer du har registrerat på Tradedoubler.

trådlöst 2008-09-29 17:13

Jaha okej, men om jag ändrar person nr osv då , kommer skattepengarna gå till nya bank kontot / person nr?

boniis 2008-10-01 23:13

Någon annan än mig som inte kan logga in på td idag? Får upp en vit ruta där de står "Bag Request"

robertsson 2008-10-01 23:22

Citat:

Originally posted by boniis@Oct 1 2008, 23:13
Någon annan än mig som inte kan logga in på td idag? Får upp en vit ruta där de står Bag Request

Nu är det 5:e gången samma fråga ställs på mindre än 10 dagar.

SÖK!

tellus 2008-10-07 20:13

Någon fler än jag som har problem med att mail "försvinner" när man mailar supporten? Min senaste kontakt med TD har sett ut så här:

Jag mailar TD min fråga.
TD svarar och ställer följdfråga.
Jag svarar på den.
Väntar 3 dagar, inget svar.
Jag mailar igen och frågar status.
2 dagar senare - TD svarar att de ej fått något mail.
Jag mailar igen. Väntar ytterligare 3 dagar, inget svar.

Här tänker jag att det kanske är min mail som strular så jag byter till en annan i min profil och skapar en ny ticket.

Då får jag svar relativt snabbt från en person på TD, dock så är det bara ett tomt mail bortsett från min citerade originaltext..

Känner mig lite less

Wojt 2008-10-07 20:19

Har haft problem med att TDs svar inte nått min inkorg.

matzii 2008-10-08 12:32

verkar som TD har ett allvarligt fel med sin banner matning, får "Bad Request" på alla mina

TradeDoubler 2008-10-09 14:46

Hej,

Vi har för tillfället problem med vår webbsida och användargränssnittet. All spårning sker fortfarande och alla annonser visas.

Vi beklagar för eventuella besvär detta kan orsaka.

Hälsningar
TradeDoubler

Oskar G 2008-10-09 19:34

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Oct 9 2008, 14:46
All spårning sker fortfarande och alla annonser visas.
Säkert? Hos mig står det att jag har haft 10 klick från 0 unika besökare. Låter helt klart som ett fel i mina öron.

robertsson 2008-10-09 19:50

Citat:

Originally posted by matzii@Oct 8 2008, 12:32
verkar som TD har ett allvarligt fel med sin banner matning, får Bad Request på alla mina

Nu är det 6:e gången samma fråga ställs på mindre än 10 dagar. Senast 4 inlägg upp.

SÖK!

ztream 2008-10-09 20:20

Spårningen är fördröjd.

Unique visitors: 13h 0m
Impressions: 2h 16m
Lead & sale: 13h 0m
Clicks: 1h 16m

Citat:

Ursprungligen postat av oskarg
Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler

Säkert? Hos mig står det att jag har haft 10 klick från 0 unika besökare. Låter helt klart som ett fel i mina öron.

robertsson 2008-10-09 23:11

Nu börjar data komma in, men för mig blev onsdagen den sämsta på många många månader, trots att trafiken var normal. Så troligen har TD tappat bort transaktioner, nån annan som kan verifera detta?

Lundmark 2008-10-10 06:55

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 9 2008, 22:11
Nu börjar data komma in, men för mig blev onsdagen den sämsta på många många månader, trots att trafiken var normal. Så troligen har TD tappat bort transaktioner, nån annan som kan verifera detta?
Ja.... här var det inte så bra heller.

GratisBio 2008-10-10 08:04

Citat:

Originally posted by robertsson@Oct 9 2008, 23:11
Mitt resultat var också ovanligt lågt jämfört med andra dagar trots att trafiken hade ökat...

Oskar G 2008-10-10 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av ztream
Spårningen är fördröjd.

Unique visitors: 13h 0m
Impressions: 2h 16m
Lead & sale: 13h 0m
Clicks: 1h 16m

Citat:

Originally posted by -oskarg@Oct 9 2008, 19:34
Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler

Aha, Tack!

Nu har faktiskt resten av datan droppat in, och det såg helt ok ut.

matzii 2008-10-13 12:04

är där någon som fått en FÖRKLARING av TD om deras inloggning o bannerproblematik "Bad Request"?

xarph 2008-10-15 10:47

Min ersättning från Telia var extremt usel under September månad och nu kom det fram att det var på grund av spårningsproblem, och jag fick en ersättning av Telia idag, men det var ju knappt någonting i jämförelse med hur mycket jag hade "tjänat" om allt hade varit OK.

Kan man överklaga detta? Eftersom det tydligen har varit spårningsproblem under hela September-månad och ändå haft uppe reklamen hela tiden och förmedlat trafik till Telia.

Förjävligt!

robertsson 2008-10-15 10:58

Citat:

Originally posted by matzii@Oct 13 2008, 12:04
är där någon som fått en FÖRKLARING av TD om deras inloggning o bannerproblematik Bad Request?

Ja, svaret finns minst 10 gånger i denna tråd och 10 andra trådar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson