![]() |
men d finns ju representatnter för dem på denna site varför kan d inte bara kommentera våra inlägg and get it over with?
|
Antagligen för att de jobbar med annat och hinner inte uppdatera? =)
/Martin |
Hur tidsödande är det att skriva ett par rader texter? Bullshit, såvida dom inte är gravt förståndshandikappade på det där bygget så borde de kunna skriva ihop en kortare text lite snabbt...
|
Citat:
ja verkligen! håller helt o hållet med! |
Ptja.. ifall det bara är en tekniker? nej, det är klart dom skulle kunna finna tid att uppdatera driftsidan. Hur måga tekniker har dom, nån som vet?
|
något sätt alls att få mailen att funka? har inte tid att läsa igen tråden just nu
|
Min mail funkar. Kommer däremot inte åt min huvuddomän...
Sorry, mitt mailkonto ligger ju på ett annat webbhotell. Mea Culpa. Allt är nere hos mig. Var uppe en kort stund idag (om det inte var cachen i ff:)) |
Min sida är uppe igen, dock kommer jag inte till min sida utan den är dirigerad till vasteras.se???
|
Oj då, här var det inga glada miner. Självklart förstår jag er som inte kan nå era sidor m.m men blir samtidigt lite irriterad när användare efter användare skriver och klagar på proinet. Det är ju klart att dom jobbar och försöker få igång allt så fort som möjligt. Och inte hjälper det att sitta här och skriva hur dåliga dom är. Ni får helt enkelt bita i det sura äpplet och vänta tills dom har fixat upp allt. Och jag antar att dom kommer gå ut med ett meddelande om vad som hände och varför det tagit sån extra tid för att få igång allt.
|
Hur kan man agera på bästa sätt? Kan man göra en polisanmälan eller nåt liknande må tro?
|
Citat:
|
Decibel, man är man inte skyldig att ha en fungerande support? Så man vet vad som är fel mer precis, vad man kan göra, och hur man ska gå tillväga för att inte förlora mer pengar på detta avbrott... Jag vet inte, men något måste ju göras, utan tvekan.
|
Citat:
|
Citat:
Tycker inte om den här häxjakten som börjar bilda sig. Edit: Omformulering |
Citat:
|
Okej, men då vet jag... Cos, det är ingen hetsjakt men det är klart blir upprörda när man inte kan få tag på något från Proinet. Det är liksom locket på, vad är det för fasoner? Vad säger det om ett företag? En hel del om du frågar mig... Det ska bli MYCKET intressant att se vad dom har att komma med när (eller om) allt fungerar igen...
|
Citat:
Om saker och ting inte ordnar upp sig imorgon däremot, då är det läge att fråga sig vad fan de pysslar med men tills det är det bara att gilla läget. |
Citat:
Däremot så skulle jag nog snarare säga att det intressanta är att se hur de kommer att agera för att få behålla kunderna. Hur ska de göra för att inte alla som nu är väldigt missnöjda ska lämna dem? För vi är nog alla eniga om att de har hanterat sin informationshantering mycket oproffsigt och amatörmässigt. |
Citat:
|
Resultat ifrån pingdom som jag pekar mot en speciell domän:
(igår, 071002): 04:41:13 23:14:12 18h 32m nertid (idag, 071003): 11:02:13 20:05:12 9h 2m nertid =27 timmar totalt t.o.m. nu. |
Ok, my mistake :)
|
men det är ju ändå en 60% upptid för denna månad.. inte fy skam ;)
Se det possitiva, än så länge är det iaf mer upptid än nertid |
Det är "rimligt" att i det här läget vara sur, för de som är kunder till proinet.
Att hålla inne på ilskan vore enklare för de som är sura, om mer information från "leverantör -> kund" kunden ges. Mkt oproffsigt hanterat av proinet. Service och support skall hållas uppe i en hög nivå oavsett om man är ett lågprishotell eller inte. "service är en inställning" |
Ni ska vara glada om ni får svar på era eventuella krav efter neretiden. LemonLime/Webbhosting hade ett avbrott för ca en månad sedan. Efter fem obsvarade mail under någon veckas tid, lusläste jag avtalet och kom fram till att jag fått vad jag betalat för. Antar att det är samma situation med det här webbhotellet.
|
Jag ligger på web01 och hade problemet med att alla domäner går till min huvuddomän där jag fick lägga en allmän skylt som talade om att det var uppdateringar på gång ;)
Nu fick jag igång domänerna. Jag raderade dem under Addon Domains i Cpanel, och lade till dem på nytt. Tydligen fick det ordning på dns:en så nu funkar dem. Ja alla utan en då, för den kan jag inte hitta bland Addon Domains så jag kan inte ta bort den.. kollar på det nu. |
Citat:
|
Fattar ni inte att ju mer ni ringer och skickar e-mail ju längre tid kommer det ta? Till vilken nytta hjälper det att komma fram och hindra tekniker från att jobba?
De lär gå ut med information så fort de fixat allt om den är bristfällig just nu. De har inte tid att sitta och dadda er när de försöker återställa systemet. |
Citat:
|
YES! Jag har fått allt att fungera nu. På web01 servern.
Fick igång alla domäner genom att ta bort dem och lägga dit dem igen som jag skrev ovan. Även den sista fungerar nu, var tvungen att ta bort subdomain kopplingen för den också. Hoppas hoppas att det fortsätter funka. 2,5 timmar i telefonkö utan att komma fram, men nu lade jag på. Och som någon sade ovan. Dem svarar inte i telefon jag låg etta ganska länge jag också. |
christi@n, härligt att höra att det fungerar för dig. Du har allt bra tur som ligger på web01-servern. En annan har ju alla sina webbplatser på web03. vilket ännu inte fungerar... Hopplöst detta.
|
Det roliga är att jag tänkte byta webbhotell på min ena domän, men man kommer varken in på deras hemsida och telefonsupporten orkar jag seriöst inte ringa bara för att byta namnservrar.
|
mycket konstigt att inte kjette svarar mer frekvent i denna tråd.. skulle ju inte ta lång tid att regelbundet komma med korta uppdateringar gällande vad som händer... min webbsida är uppe nu, allting fungerar utom mailservern. Den kommer jag emellertid åt med Squirrell-mail. Jag kan inte heller se några konstigheter i databasen så jag har väl inte drabbats alltför hårt..
Emellertid så har jag ingen aning om hur länge sidan varit nere igår men jag såg på google analytics att jag hade haft 2 besökare igår jämfört med mina vanliga siffror, runt 300-400.. känns lite surt ändå :( |
okej, snart elva timmars nertid från senaste kraschen och inte ett livstecken från proinets sida, jag tror det är dags o byta..
|
javobjs, ligger du också på web01-servern må tro?
mazada, jag håller med dig. Det är nog dags att byta faktiskt. |
Citat:
Men att uppdatera deras centrala driftinfosida är annat. |
Det är faktiskt lite skönt mitt i allt elände att slippa all epost från en av de hemsidor jag har på Proinet.
Dock sitter jag och funderar på om jag ska flytta över en av hemsidorna till ett annat webbhotell där jag har andra hemsidor. Det gäller att sprida ut sina hemsidor på flera webbhotell så att inte alla ens hemsidor går ner vid krascher eller liknande. Sedan så kan precis vilket webbhotell som helst råka ut för missöden. Var det inte hos Banhof någon hade glömt att skruva fast en kylvattenslag på reservkraften så när strömmen gick så startade inte reservkraften. Ja, även våra bankers system kraschar då och då. En sak kan ni nog alla räkna med: kraschen kommer för eller senare. En sak jag oroar mig för är att som i morse när web03 fungerade ett tag så tog jag dirket bort möjligheten till beställning på en hemsida för att kunna gå igenom databasen och se vad som fattades. När jag sedan rättat till det gjorde jag beställningar aktivt igen. Men nu gick ju sidan ner igen och då kör de väl över en backup på det jag hade rättat till igen. Så då får jag väl börja om med att rätta till igen. Dock tog jag själv en backup på databasen. När sedan databasen ska intergreras med andra databaser på andra webbhotell så är det inte så roligt. Men i stort så tycker jag synd om killarna och tjejerna på Proinet. De har nog dåligt samvete just nu och livet är nog inte så roligt. Jag förlorar en slant på detta, men det är nog lite i jämförelse med vad Proinet kommer att förlora i både pengar och goodwill på detta. |
Citat:
Han har troligen jobbat ganska hårt och måste sova i mellanåt också. Han jobbar under mycket hård press, troligen hinner han knappt laga/köpa mat och hinner nog inte sova så mycket heller. Alla som jobbat med driftkritiska system som varit nere känner säkert igen sig. Man orkar 2-3 dygn sen är man ganska slut och behöver sova en vecka. |
Citat:
emellertid så har den här tråden haft 7179 visningar nu när gick in i den.. visserligen är inte detta unika besökare men det är tillräckligt många för att utgöra en betydande kundkrets för vilket webbhotell som helst (eftersom de facto större delen av WN:s nya besökare är mer potentiella kunder än gemene man). |
Om det är ett enmansföretag så blir jag mycket orolig av det telefonsamtalet jag hade med Proinet för några veckor sedan, då jag fick svaret "Jag ska diskutera det med min kollega så hör jag av mig". :D
|
Erbjuder man något ska det fungera. Fungerar inte det man erbjuder så måste man lösa det på bästa möjliga sätt, så fort som det bara går. Jag struntar i om folk inte har ätit eller inte, det ligger nämligen inte inom mitt problemsområde så att säga.
Hoppas hur som helst att allting ordnar sig extremt snart. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson