WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Pedofilsida laglig.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21582)

melin 2007-06-04 01:30

Citat:

Originally posted by koala@Jun 4 2007, 00:28
Något som irriterar mig är alla ni till synes vuxna människor som inte har hjärnkapacitet att förstå ett ord, trots diverse definitioner i forumtråden, och länkar till ytterligare vedertagna definitioner. Trots upprepade försök att kommunicera med er verkar ni bara kapabla att koppla ordet till det som ni på förhand trodde att det betydde, och värderar således alla utsagor om ordets korrekta definition efter er egen ointressanta tolkning och moraliska värderingar kring er egen tolkning av vad ordet bör betyda. Med tanke på att det existerar människor som inte besitter större tankeförmåga än så, är det kanske dumt att det finns yttrandefrihet över huvud taget. Men argumentera då först och främst för att avskaffa yttrandefriheten.

Det var en massa ordbajs för att säga väldigt lite saker :D

koala 2007-06-04 01:31

Citat:

Originally posted by melin@Jun 4 2007, 00:30
Det var en massa ordbajs för att säga väldigt lite saker
Fördelen med det är att man inte talar till alla, utan endast till de med en IQ på över 90.

Westman 2007-06-04 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av koala
Citat:

Ursprungligen postat av melin

Fördelen med det är att man inte talar till alla, utan endast till de med en IQ på över 90.

:lol: Citatmaterial helt klart.

WebboT 2007-06-04 01:38

Oavsett hur många "fakta" sidor som Wikipedia och dyl. ni refererar till, så kommer glorifiering och propaganda spridning av pedofili ALDRIG att bli rättfärdigat.
Det verkar som ni, PRQ, Pitbull m.fl. har läst lite För mycket "fakta" genom åren. Hur vore det att leva lite i den riktiga världen för en stund?
Tycker ni att utalade Pedofiler ska få jobba ensamma med barn på dagis t.ex.?
Tror ni att föräldrarna till dom barnen accepterar att man refererar till yttrandefrilagen i en sån situation?
Vore tacksam för ett moget svar på dessa frågor från PRQ och Pitbull utan att referera till en massa akademist lulllull. Era egna mogna tankar tack!

Tez 2007-06-04 01:39

Nu när jag ska lägga mig hoppas jag i varjefall, trots den hätska debatten om sajten borde få finnas eller inte, att de flesta här åtminstone är överrens om att en 50-årig inte bör tvinga på en 7-åring sitt könsorgan på vilket sätt det är må vara.

melin 2007-06-04 01:39

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av melin

Vilken tur jag fattade innehållet då :D

Westman 2007-06-04 01:43

Citat:

Originally posted by Tez@Jun 4 2007, 01:39
Nu när jag ska lägga mig hoppas jag i varjefall, trots den hätska debatten om sajten borde få finnas eller inte, att de flesta här åtminstone är överrens om att en 50-årig inte bör tvinga på en 7-åring sitt könsorgan på vilket sätt det är må vara.
Det har väl konstaterats ett antal gånger att det är olagligt och ingen här har väl protesterat?

Tez 2007-06-04 01:44

Yttrandefrihet måste väl ändå gälla även de som har en IQ under 90? Och yttrandefriheten måste väl ändå gälla även i den här tråden? :)

Tez 2007-06-04 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Tez

Det har väl konstaterats ett antal gånger att det är olagligt och ingen här har väl protesterat?

Jag var nog mer ute efter att jag ville höra att folk tycker det är FEL, inte bara att de förstått att det är olagligt.

Over and out! Sov gott alla.

koala 2007-06-04 01:46

Citat:

Originally posted by Tez@Jun 4 2007, 00:44
Yttrandefrihet måste väl ändå gälla även de som har en IQ under 90? Och yttrandefriheten måste väl ändå gälla även i den här tråden? :)
Ja självklart, dock kan man få dem att somna med lämpliga "trix", vilket gör att man slipper höra på dem. ;)

EDIT: Var inte menat som en förolämpning, tänkte inte på att du skulle gå och lägga dig... Nåja. :)

Tez 2007-06-04 01:48

Citat:

Citat:

Ja självklart, dock kan man få dem att somna med lämpliga "trix", vilket gör att man slipper höra på dem. ;)

EDIT: Var inte menat som en förolämpning, tänkte inte på att du skulle gå och lägga dig... Nåja. :)

Om det var ett personligt påhopp på mig så är detta nog sista gången jag gör ett inlägg här på WN överhuvudtaget. Så slipper du kämpa för att få mig att hålla käften mer.

Edit: Du hann visst göra en edit. Vet dock fortfarande inte hur det ska tolkas. Men NU ska jag i varjefall sova. Och jag har förövrigt en IQ på över 90.

WebboT 2007-06-04 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Ett citat till:

"Djurvärlden är ett bra exempel för de som är skeptiska."

Really? Har aldrig någonsin hört talas om en enda djurart som försöker para sig med ungar som ännu inte är könsmogna.

Jodå, apor t.ex. gör det hela tiden.

Dom gör det just för görandets skull, precis som vi människor ibland.

Vilka "vi"?

Alto 2007-06-04 01:51

Japp ska också sova.
Och hur mycket ni än hänvisar till wikipedia länkar etc..Kommer JAG alltid tycka att det är fel att vuxna har någon form av sexuella tankar eller liknande mot barn.

Även om många här verkar det är helt normalt så anser jag det är väldigt sjukt och vidrigt att tex vuxna män våldtar och pentrerar små oskyldiga fyraåringar.. Men men, väntar mig nu ett svar med 500 länkar till wikipedia där ni bortförklarar att detta inte är fallet och det är helt legitimit och yttrandefriheten inte på något sätt får motverkas(även om det innebär att vuxna "trevliga" män kan kommunicera fritt hur de på enklast sätt kan penetrera lisa, 4år.)

Aja! Låt de härja fritt! Det verkar som ett par medlemmar här endast inte är aktiva pedofiler är för att de är olagligt och att de inte vill bryta mot lagarna..Nice..Not.

Natti.

koala 2007-06-04 01:52

Citat:

Citat:

Originally posted by -koala@Jun 4 2007, 01:46
Citat:

Yttrandefrihet måste väl ändå gälla även de som har en IQ under 90? Och yttrandefriheten måste väl ändå gälla även i den här tråden?

Ja självklart, dock kan man få dem att somna med lämpliga trix, vilket gör att man slipper höra på dem.
EDIT: Var inte menat som en förolämpning, tänkte inte på att du skulle gå och lägga dig... Nåja.

Om det var ett personligt påhopp på mig så är detta nog sista gången jag gör ett inlägg här på WN överhuvudtaget. Så slipper du kämpa för att få mig att hålla käften mer.

Beklagar det olyckliga sammanträffandet att du var på väg att lägga dig precis, jag syftade endast på att man med krångliga formuleringar kan göra mindre intelligenta personer trötta på att diskutera, varmed man slipper höra på dem. :)

Westman 2007-06-04 01:56

Citat:

Citat:

Originally posted by -Westman@Jun 4 2007, 01:43
Citat:

Jag var nog mer ute efter att jag ville höra att folk tycker det är FEL, inte bara att de förstått att det är olagligt.

Jag kom på att serverat på tallrik med lite morötter och potatis är inte olagligt. Lika osmakligt däremot.

Ska jag svara på om homosexualitet är fel också?

koala 2007-06-04 01:58

Och för er som envisas med att driva diskussionen bort från ämnet (yttrandefrihet), kan jag tillägga att jag inte har några sympatier med pedofiler.

"I hate your opinions, but I would die defending your right to have them" -François-Marie Arouet de Voltaire.

pitbull 2007-06-04 02:03

Citat:

Originally posted by WebboT@Jun 4 2007, 01:38
Oavsett hur många "fakta" sidor som Wikipedia och dyl. ni refererar till, så kommer glorifiering och propaganda spridning av pedofili ALDRIG att bli rättfärdigat.
Det verkar som ni, PRQ, Pitbull m.fl. har läst lite För mycket "fakta" genom åren. Hur vore det att leva lite i den riktiga världen för en stund?
Tror ni att föräldrarna till dom barnen accepterar att man refererar till yttrandefrilagen i en sån situation?
Vore tacksam för ett moget svar på dessa frågor från PRQ och Pitbull utan att referera till en massa akademist lulllull. Era egna mogna tankar tack!

1.) Du har ingen aning om vem jag är, vad jag har upplevt, eller gjort.

2.) Du har fått mina mogna tankar tidigare i tråden.

3.) Det finns inte så mycket mer att säga. Jag har lite annat att göra än att diskutera självklarheter.

/S

Decibel 2007-06-04 02:16

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Citat:

Originally posted by -Decibel@Jun 3 2007, 18:21
Citat:

Ett citat till:

"Djurvärlden är ett bra exempel för de som är skeptiska."

Really? Har aldrig någonsin hört talas om en enda djurart som försöker para sig med ungar som ännu inte är könsmogna.

Jodå, apor t.ex. gör det hela tiden.

Dom gör det just för görandets skull, precis som vi människor ibland.

Vilka "vi"?

nu såg jag hur galet detdär blev, usch o fy, för sent att editera också.

Det jag försökte jämföra med var att apor jökar på ungarna i en jäkla fart och dom gör det av samma anledning som vi vuxna människor gör med varandra, för njutning.

Ska försöka hitta vilka apor det är, har nämligen sett en dokumentär om det på nån naturkanal.

koala 2007-06-04 02:32

Citat:

Originally posted by WebboT@Jun 4 2007, 00:38
Oavsett hur många fakta sidor som Wikipedia och dyl. ni refererar till, så kommer glorifiering och propaganda spridning av pedofili ALDRIG att bli rättfärdigat.
Det verkar som ni, PRQ, Pitbull m.fl. har läst lite För mycket fakta genom åren. Hur vore det att leva lite i den riktiga världen för en stund?
Vore tacksam för ett moget svar på dessa frågor från PRQ och Pitbull utan att referera till en massa akademist lulllull. Era egna mogna tankar tack

WebboT, nu undrar jag om du bott i USA så länge att du föredrar att hämta dina kunskaper från exempelvis Fox News istället för "akademiskt lullull". Kanske demagogi passar dig bättre än saklig diskussion? Vetenskap är överskattat, sant. Visst kan det vara intressant att diskutera egna åsikter istället för fakta, men i detta ämne delar nog alla här samma åsikt om huruvida pedofiler är önskvärda på dagis och liknande, alltså vore det ganska meningslöst att diskutera dessa åsikter. Att blanda in yttrandefrihet för dagispersonal är ju meningslöst. Det handlar där snarare om lämplighet. Vad tycker du förresten om att heterosexuella manliga gynekologer undersöker din fru?

WebboT 2007-06-04 04:11

Citat:

Citat:

Oavsett hur många fakta sidor som Wikipedia och dyl. ni refererar till, så kommer glorifiering och propaganda spridning av pedofili ALDRIG att bli rättfärdigat.
Det verkar som ni, PRQ, Pitbull m.fl. har läst lite För mycket fakta genom åren. Hur vore det att leva lite i den riktiga världen för en stund?
Vore tacksam för ett moget svar på dessa frågor från PRQ och Pitbull utan att referera till en massa akademist lulllull. Era egna mogna tankar tack

WebboT, nu undrar jag om du bott i USA så länge att du föredrar att hämta dina kunskaper från exempelvis Fox News istället för "akademiskt lullull". Kanske demagogi passar dig bättre än saklig diskussion? Vetenskap är överskattat, sant. Visst kan det vara intressant att diskutera egna åsikter istället för fakta, men i detta ämne delar nog alla här samma åsikt om huruvida pedofiler är önskvärda på dagis och liknande, alltså vore det ganska meningslöst att diskutera dessa åsikter. Att blanda in yttrandefrihet för dagispersonal är ju meningslöst. Det handlar där snarare om lämplighet. Vad tycker du förresten om att heterosexuella manliga gynekologer undersöker din fru?

Citat:

WebboT, nu undrar jag om du bott i USA så länge att du föredrar att hämta dina kunskaper från exempelvis Fox News istället för "akademiskt lullull".
Där var du fel ute.
När det gäller spriding av pedofil-propaganda så behöver jag inte hämta kunskaper från varken ditt eller datt. Behövs nämligen ingen utomstående "kunskap" för att dra en egen slutsts om hur dj*vla fel det är. Eller går du alltid till wikipedia innan du bildar dig en egen uppfattning?

Vad det gäller USA så sympatiserar jag inte många lagar här, det kan jag säga, men en sak hanterar dom korrekt här och det är pedofiler.

Citat:

Kanske demagogi passar dig bättre än saklig diskussion?
Vad är det för trams? Skulle mina åsikter vara osanna? Är det osannt att inte gilla pedofil propaganda?

Citat:

Vad tycker du förresten om att heterosexuella manliga gynekologer undersöker din fru?
Ännu en orelevant trams-fråga. Kvinnor går till gynekologen av fri vilja. Pedofiler vill penetrera små oskyldiga 4 åringar. Tror inte 4 åringen gör det av fri vilja. Du verkar tro det.

akkeman 2007-06-04 07:06

Man vet ju knappt om man skall skratta eller gråta när man läser mångas dravel här i tråden. Ni tar för givet att inspektörerna på Interpol inte vet ett skit? De bör kanske utgå från olika wikis i sitt arbete? Läste ni ens vad en av inspektörerna sagt till expressen i artikeln som länkades?

Måste bara kommentera PRQ ännu en gång. Pedofil.se är nu en portal (EN PORTAL!) där, citat: ”Pedofil.se huserar gärna även pedofilers egna hemsidor.” Med andra ord; Här är det ok med sexövergrepp på barn, och här kan man fritt förhärliga det utan att släckas ned.

WebboT 2007-06-04 07:58

OFF TOPIC
Citat:

Originally posted by pitbull@Jun 3 2007, 19:03
Du har ingen aning om vem jag är...
Jo, faktiskt. Men det spelar ju knappast nån roll i denna debatten.

Captain Thailand 2007-06-04 08:01

Hej,

Jag tycker personligen att barns rättigheter (att slippa utsättas för övergrepp av skitstövlar) är överordnad yttrandefriheten.

Svenskar får inte göra nazisthälsningar i Sverige. Personligen kommer jag inte gråta mig till sömns om även spridande av pedofilpropaganda (som indirekt förmodligen kan leda till fler övergrepp) skulle förbjudas i lag.

I övrigt vill jag att yttrandefrihetsgrundlagen skall vara fortsatt liberal.

Westman 2007-06-04 08:42

WebboT, jag väntar fortfarande på svar på ett flertal frågor men du kanske hellre vill utmåla dina åsikter som empiriska sanningar.

WebboT 2007-06-04 09:03

Westman
den enda fråga jag hittade från dig var denna och den var enkel att besvara:

Citat:

Jag känner mig inte trygg att gå omkring i Alby och Fittja därför ska vi låsa in alla invandrare?
Svar: NEJ.

Anders Larsson 2007-06-04 09:14

Svenskar får inte göra hitlerhälsningar, svenskar får inte ha sex med 4 åriga barn

Svenskar FÅR vara nazister, svenskar FÅR vara pedofiler.

Att det ska vara så svårt att inse att vi än så lnge inte har förbjudit tankar och åsikter. Det finns länder där det är straffbart att ha en åsikt.

Anders Larsson 2007-06-04 09:15

Apropå inlägg om att låsa in, döda, förtränga från samhället osv, rörande pedoliler. Läs meningen nedan och fundera på om det stämmer:

Jag är för dödsstraff baserat på personers åsikter.

edit: typo

Westman 2007-06-04 09:31

Citat:

Originally posted by WebboT@Jun 4 2007, 09:03
Westman

Citat:

Jag känner mig inte trygg att gå omkring i Alby och Fittja därför ska vi låsa in alla invandrare?

För att använda ett ord du flitigt använder: trams! Du vill låsa in alla med en specifik sexuell läggning i preventivt syfte så varför inte låsa in alla invandrare eftersom de är överrepresenterade i landets fängelser. Det är samma korkade "logik".

Captain Thailand 2007-06-04 09:42

Hej,

Inte helt oväntat har tråden övergått i personlig polemik. Jag tror (minst) 99% av oss tycker att folk som utnyttjar barn är skitstövlar och att (minst) 99% av oss tycker att yttrandefrihet är av godo.

Sedan är vi kanske aningen oense hur lagstiftningen exakt skall appliceras för att skydda barn samtidigt som det fria ordet måste värnas.

Det är inte helt enkelt! Tur att vi genom demokratiska val kan välja de politiker vi anser vara lämpliga för uppgiften. ;-)

WebboT 2007-06-04 09:45

Citat:

Citat:

Westman
Citat:

Du vill låsa in alla med en specifik sexuell läggning i preventivt syfte så varför inte låsa in alla invandrare eftersom de är överrepresenterade i landets fängelser. Det är samma korkade logik.

När sa jag att jag ville låsa in alla med en specifik sexuell läggning? Nu yrar du igen.
Jag sa PEDOFILER och inget annat. När det är riktat mot mycket små barn tycker jag det är mer n befogat. Tycker inte du det?

Westman 2007-06-04 09:48

Citat:

Citat:

Originally posted by -Westman@Jun 4 2007, 02:31
Citat:

Westman
Citat:

Du vill låsa in alla med en specifik sexuell läggning i preventivt syfte så varför inte låsa in alla invandrare eftersom de är överrepresenterade i landets fängelser. Det är samma korkade logik.

När sa jag att jag ville låsa in alla med en specifik sexuell läggning? Nu yrar du igen.
Jag sa PEDOFILER och inget annat. När det är riktat mot mycket små barn tycker jag det är mer n befogat. Tycker inte du det?

QED.

WebboT 2007-06-04 09:54

Citat:

Originally posted by Captain Thailand@Jun 4 2007, 02:42
Hej,

Inte helt oväntat har tråden övergått i personlig polemik. Jag tror (minst) 99% av oss tycker att folk som utnyttjar barn är skitstövlar och att (minst) 99% av oss tycker att yttrandefrihet är av godo.

Sedan är vi kanske aningen oense hur lagstiftningen exakt skall appliceras för att skydda barn samtidigt som det fria ordet måste värnas.

Det är inte helt enkelt! Tur att vi genom demokratiska val kan välja de politiker vi anser vara lämpliga för uppgiften. ;-)

Bra sagt!

Yttrandefriheten borde hanteras ungefär som Sveriges unika och fantastiska Allemansrätt.
Bara för att det finns en Allemansrätt så betyder det ju inte att man får göra vad fan man vill i naturen.
I Allemansrätten finns det undantag, men jag hör inga höga röster som klagar på det.

jonny 2007-06-04 10:22

Citat:

Originally posted by WebboT@Jun 4 2007, 09:45

Givetvis vill jag inte att min dotter utsätts för något; men någon rim och reson får det väl ändå vara. Du kan inte låsa in människor preventivt.

Det har hänt att jag fantiserat om att råna en bank; framförallt när jag var yngre. Borde jag därmed sitta inlåst för att jag tänkt tanken?

Oavsett hur motbjudande det är med pedofiler (och, ja, jag håller med), kan du inte vidta den typen av åtgärder för att de har de tänkarna. Om de försöker, eller ännu värre lyckas, omsätta det till handling skall självklart åtgärder vidtas. Det är inte heller något fel med rimliga försiktighetsåtgärder för att förhindra att det sker; fängelsestraff för otillåtna tankar är inte en rimlig åtgärd.

vco-systems 2007-06-04 11:03

Citat:

Originally posted by Decibel@Jun 4 2007, 02:16
Ska försöka hitta vilka apor det är, har nämligen sett en dokumentär om det på nån naturkanal.
Förekommer bland annat hos dvärgschimpanser som är den apa som är närmast släkt med människan.

Citat från engelska wikipedia:
Citat:

Sexual activity happens within the immediate family as well as outside it, and often involves adults and children, even infants

Captain Thailand 2007-06-04 11:15

Har ni inte mer "stolthet" än att jämföra er med apor?

Det händer även att insekter dödar och äter upp sin partner. Men det kanske vore dumt att applicera motsvarande beteende bland oss människor? ;-)

Tez 2007-06-04 11:36

Citat:

Citat:

Originally posted by -Tez@Jun 4 2007, 01:45
Citat:

Originally posted by -Westman@Jun 4 2007, 01:43
Citat:

Jag kom på att serverat på tallrik med lite morötter och potatis är inte olagligt. Lika osmakligt däremot.

Ska jag svara på om homosexualitet är fel också?

Jag tycker nog att sexuellt utnyttjande av barn är mer än bara osmakligt. Jag tycker det är FEL! Jag tycker heller inte att det på något sätt kan jämföras med homosexualitet, som handlar om vuxna människors kärlek för varandra. Att ens tala om homosexualitet i samma sammanhang är ju helt vansinnigt.

Ingenstans någonstans i mina inlägg har jag skrivit något nedvärderande om någons sexuella läggning. Det jag har skrivit är att jag tycker sexuellt utnyttjande av barn är fel. Och mer än fel, det är så otroligt fel som det bara kan bli, oavsett vilka apor som pillar på varandra.

Har faktiskt inte ens sagt att jag tycker sidan ska tas ner, men jag har sagt att jag inte tycker den är en objektiv och informativ informationssida om pedofili, utan en sida som vill propagera för, och förhärliga det. Och balanserar på gränsen för vad som är tillåtet.

Kan det verkligen vara möjligt att du menar att du inte tycker att sexuellt utnyttjande av barn är äckligare än att äta kokta morötter!?

melin 2007-06-04 11:39

kokta morötter är iofs jävligt äckligt...

dennish 2007-06-04 11:56

Varför fortsätter ni att påpeka att det är fel att ha sex med barn, det är väl ingen här som säger nåt annat ?
Det som några (bla jag) försöker säga är att man kan inte straffa folk för vad dom tänker.
Hur ser ett samhälle ut där man kontrollerar tankarna hos befolkningen?

Tez 2007-06-04 12:02

Citat:

Originally posted by dennish@Jun 4 2007, 11:56
Varför fortsätter ni att påpeka att det är fel att ha sex med barn, det är väl ingen här som säger nåt annat ?
Det som några (bla jag) försöker säga är att man kan inte straffa folk för vad dom tänker.
Hur ser ett samhälle ut där man kontrollerar tankarna hos befolkningen?

Och det är vad jag säger också.

Men det känns så otäckt när man får uppfattningen att en del inte tycker att det är fel, bara olagligt. Och jag har själv en del erfarenheter som gör att jag reagerar på just detta. Har dock inget större intresse av att berätta om dem just i det här forumet.

Captain Thailand 2007-06-04 12:03

dennish,

Risken verkar minimal att svenska staten skulle agera tankeläsare och straffa sina medborgare utifrån "omoraliska tankegångar".

De flesta vettiga kan nog enas om:

1. Att utnyttja barn är åt h-e fel
2. Att döma folk som inte gjort något brott är åt h-e fel

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson