![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Oavsett hur många "fakta" sidor som Wikipedia och dyl. ni refererar till, så kommer glorifiering och propaganda spridning av pedofili ALDRIG att bli rättfärdigat.
Det verkar som ni, PRQ, Pitbull m.fl. har läst lite För mycket "fakta" genom åren. Hur vore det att leva lite i den riktiga världen för en stund? Tycker ni att utalade Pedofiler ska få jobba ensamma med barn på dagis t.ex.? Tror ni att föräldrarna till dom barnen accepterar att man refererar till yttrandefrilagen i en sån situation? Vore tacksam för ett moget svar på dessa frågor från PRQ och Pitbull utan att referera till en massa akademist lulllull. Era egna mogna tankar tack! |
Nu när jag ska lägga mig hoppas jag i varjefall, trots den hätska debatten om sajten borde få finnas eller inte, att de flesta här åtminstone är överrens om att en 50-årig inte bör tvinga på en 7-åring sitt könsorgan på vilket sätt det är må vara.
|
Citat:
|
Citat:
|
Yttrandefrihet måste väl ändå gälla även de som har en IQ under 90? Och yttrandefriheten måste väl ändå gälla även i den här tråden? :)
|
Citat:
Over and out! Sov gott alla. |
Citat:
EDIT: Var inte menat som en förolämpning, tänkte inte på att du skulle gå och lägga dig... Nåja. :) |
Citat:
Edit: Du hann visst göra en edit. Vet dock fortfarande inte hur det ska tolkas. Men NU ska jag i varjefall sova. Och jag har förövrigt en IQ på över 90. |
Citat:
|
Japp ska också sova.
Och hur mycket ni än hänvisar till wikipedia länkar etc..Kommer JAG alltid tycka att det är fel att vuxna har någon form av sexuella tankar eller liknande mot barn. Även om många här verkar det är helt normalt så anser jag det är väldigt sjukt och vidrigt att tex vuxna män våldtar och pentrerar små oskyldiga fyraåringar.. Men men, väntar mig nu ett svar med 500 länkar till wikipedia där ni bortförklarar att detta inte är fallet och det är helt legitimit och yttrandefriheten inte på något sätt får motverkas(även om det innebär att vuxna "trevliga" män kan kommunicera fritt hur de på enklast sätt kan penetrera lisa, 4år.) Aja! Låt de härja fritt! Det verkar som ett par medlemmar här endast inte är aktiva pedofiler är för att de är olagligt och att de inte vill bryta mot lagarna..Nice..Not. Natti. |
Citat:
|
Citat:
Ska jag svara på om homosexualitet är fel också? |
Och för er som envisas med att driva diskussionen bort från ämnet (yttrandefrihet), kan jag tillägga att jag inte har några sympatier med pedofiler.
"I hate your opinions, but I would die defending your right to have them" -François-Marie Arouet de Voltaire. |
Citat:
2.) Du har fått mina mogna tankar tidigare i tråden. 3.) Det finns inte så mycket mer att säga. Jag har lite annat att göra än att diskutera självklarheter. /S |
Citat:
Det jag försökte jämföra med var att apor jökar på ungarna i en jäkla fart och dom gör det av samma anledning som vi vuxna människor gör med varandra, för njutning. Ska försöka hitta vilka apor det är, har nämligen sett en dokumentär om det på nån naturkanal. |
Citat:
WebboT, nu undrar jag om du bott i USA så länge att du föredrar att hämta dina kunskaper från exempelvis Fox News istället för "akademiskt lullull". Kanske demagogi passar dig bättre än saklig diskussion? Vetenskap är överskattat, sant. Visst kan det vara intressant att diskutera egna åsikter istället för fakta, men i detta ämne delar nog alla här samma åsikt om huruvida pedofiler är önskvärda på dagis och liknande, alltså vore det ganska meningslöst att diskutera dessa åsikter. Att blanda in yttrandefrihet för dagispersonal är ju meningslöst. Det handlar där snarare om lämplighet. Vad tycker du förresten om att heterosexuella manliga gynekologer undersöker din fru? |
Citat:
Citat:
När det gäller spriding av pedofil-propaganda så behöver jag inte hämta kunskaper från varken ditt eller datt. Behövs nämligen ingen utomstående "kunskap" för att dra en egen slutsts om hur dj*vla fel det är. Eller går du alltid till wikipedia innan du bildar dig en egen uppfattning? Vad det gäller USA så sympatiserar jag inte många lagar här, det kan jag säga, men en sak hanterar dom korrekt här och det är pedofiler. Citat:
Citat:
|
Man vet ju knappt om man skall skratta eller gråta när man läser mångas dravel här i tråden. Ni tar för givet att inspektörerna på Interpol inte vet ett skit? De bör kanske utgå från olika wikis i sitt arbete? Läste ni ens vad en av inspektörerna sagt till expressen i artikeln som länkades?
Måste bara kommentera PRQ ännu en gång. Pedofil.se är nu en portal (EN PORTAL!) där, citat: ”Pedofil.se huserar gärna även pedofilers egna hemsidor.” Med andra ord; Här är det ok med sexövergrepp på barn, och här kan man fritt förhärliga det utan att släckas ned. |
OFF TOPIC
Citat:
|
Hej,
Jag tycker personligen att barns rättigheter (att slippa utsättas för övergrepp av skitstövlar) är överordnad yttrandefriheten. Svenskar får inte göra nazisthälsningar i Sverige. Personligen kommer jag inte gråta mig till sömns om även spridande av pedofilpropaganda (som indirekt förmodligen kan leda till fler övergrepp) skulle förbjudas i lag. I övrigt vill jag att yttrandefrihetsgrundlagen skall vara fortsatt liberal. |
WebboT, jag väntar fortfarande på svar på ett flertal frågor men du kanske hellre vill utmåla dina åsikter som empiriska sanningar.
|
Westman
den enda fråga jag hittade från dig var denna och den var enkel att besvara: Citat:
|
Svenskar får inte göra hitlerhälsningar, svenskar får inte ha sex med 4 åriga barn
Svenskar FÅR vara nazister, svenskar FÅR vara pedofiler. Att det ska vara så svårt att inse att vi än så lnge inte har förbjudit tankar och åsikter. Det finns länder där det är straffbart att ha en åsikt. |
Apropå inlägg om att låsa in, döda, förtränga från samhället osv, rörande pedoliler. Läs meningen nedan och fundera på om det stämmer:
Jag är för dödsstraff baserat på personers åsikter. edit: typo |
Citat:
|
Hej,
Inte helt oväntat har tråden övergått i personlig polemik. Jag tror (minst) 99% av oss tycker att folk som utnyttjar barn är skitstövlar och att (minst) 99% av oss tycker att yttrandefrihet är av godo. Sedan är vi kanske aningen oense hur lagstiftningen exakt skall appliceras för att skydda barn samtidigt som det fria ordet måste värnas. Det är inte helt enkelt! Tur att vi genom demokratiska val kan välja de politiker vi anser vara lämpliga för uppgiften. ;-) |
Citat:
Jag sa PEDOFILER och inget annat. När det är riktat mot mycket små barn tycker jag det är mer n befogat. Tycker inte du det? |
Citat:
|
Citat:
Yttrandefriheten borde hanteras ungefär som Sveriges unika och fantastiska Allemansrätt. Bara för att det finns en Allemansrätt så betyder det ju inte att man får göra vad fan man vill i naturen. I Allemansrätten finns det undantag, men jag hör inga höga röster som klagar på det. |
Citat:
Det har hänt att jag fantiserat om att råna en bank; framförallt när jag var yngre. Borde jag därmed sitta inlåst för att jag tänkt tanken? Oavsett hur motbjudande det är med pedofiler (och, ja, jag håller med), kan du inte vidta den typen av åtgärder för att de har de tänkarna. Om de försöker, eller ännu värre lyckas, omsätta det till handling skall självklart åtgärder vidtas. Det är inte heller något fel med rimliga försiktighetsåtgärder för att förhindra att det sker; fängelsestraff för otillåtna tankar är inte en rimlig åtgärd. |
Citat:
Citat från engelska wikipedia: Citat:
|
Har ni inte mer "stolthet" än att jämföra er med apor?
Det händer även att insekter dödar och äter upp sin partner. Men det kanske vore dumt att applicera motsvarande beteende bland oss människor? ;-) |
Citat:
Ingenstans någonstans i mina inlägg har jag skrivit något nedvärderande om någons sexuella läggning. Det jag har skrivit är att jag tycker sexuellt utnyttjande av barn är fel. Och mer än fel, det är så otroligt fel som det bara kan bli, oavsett vilka apor som pillar på varandra. Har faktiskt inte ens sagt att jag tycker sidan ska tas ner, men jag har sagt att jag inte tycker den är en objektiv och informativ informationssida om pedofili, utan en sida som vill propagera för, och förhärliga det. Och balanserar på gränsen för vad som är tillåtet. Kan det verkligen vara möjligt att du menar att du inte tycker att sexuellt utnyttjande av barn är äckligare än att äta kokta morötter!? |
kokta morötter är iofs jävligt äckligt...
|
Varför fortsätter ni att påpeka att det är fel att ha sex med barn, det är väl ingen här som säger nåt annat ?
Det som några (bla jag) försöker säga är att man kan inte straffa folk för vad dom tänker. Hur ser ett samhälle ut där man kontrollerar tankarna hos befolkningen? |
Citat:
Men det känns så otäckt när man får uppfattningen att en del inte tycker att det är fel, bara olagligt. Och jag har själv en del erfarenheter som gör att jag reagerar på just detta. Har dock inget större intresse av att berätta om dem just i det här forumet. |
dennish,
Risken verkar minimal att svenska staten skulle agera tankeläsare och straffa sina medborgare utifrån "omoraliska tankegångar". De flesta vettiga kan nog enas om: 1. Att utnyttja barn är åt h-e fel 2. Att döma folk som inte gjort något brott är åt h-e fel |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson