![]() |
Utbetalning - referens
Hej,
Tidigare har utbetalningar från er haft referens/meddelande "CJ" Detta har räckt för att se snabbt att transaktionen kommer från er. Nu har ni bytt till ett 6-siffrigt nummer som referens. Detta matchar inte ens Account Nr eller INVOICE Nr. Kan ni inte ange en tydligare referens/avsändare på era utbetalningar? |
Citat:
|
Revinc: Vi gjort om vår utbetalningsstruktur mot publisher nyligen som medfört en del ändringar. Vi ska se över om detta går att lösa så det är enklare att se att det kommer från oss.
dannelito: Vi ber om ursäkt för sent svar! Adressen är rätt. Med vänliga hälsningar Maria |
Har ni gjort om systemet för publisher receipts i.o.m att betalningarna nu utgår från USA? Bokföringen har bråttom och vi har fortfarande inte fått något underlag för en utbetalning som skedde i början av november månad. Väldigt skruttigt att man inte kan nå dessa kvitton i ert gränssnitt, men det måste ni fått höra i många år nu.
För övrigt: Klickar man på Payment Status och vidare in på "Last Payment"-summan så kommer det ett "Commission Junction - Error" tillbaka. |
Är det problem med rapportering av Fujicolor Sverige? Tidigare så hade jag en konverteringsgrad om ungefär 5%, men på de senaste månaderna så har den legat på 0% (för hundratals klick).
|
Perben: En utbetalning som gick i början av november borde du ha fått ditt publisher-receipt för i torsdags eller fredags förra veckan. Kan du skicka ett PM med mailadressen du använder på CJ så kan vi hjälpa dig.
Pal: Vi har gått ut med information till alla publishers som är anslutna till Fujicolors program om att spårningen låg nere 18-22 november pga en ny verison av Fujicolors hemsida gått live. Vi beklagar detta och har utfört beräkningar för att räkna ut vad publishers bör ha tjänat under dessa dagar och kommer att ersätta de drabbade. Skicka gärna ett PM med mailadressen du använder på CJ så kan vi hjälpa dig. Med vänliga hälsningar Maria |
Vad är den lägsta summan som CJ skickar via wire?
Krävs det kontonummer eller räcker det med IBAN? |
Citat:
Funkar både med kontonummer (Dock har de problem med NORDEA PLUSGIRO som även har ett kontonummer) och IBAN .. :) |
Hej!
Ber om ursäkt för långsamt svar. Lägsta summa som vi betalar ut är 300 SEK till bankkonto och 600 SEK om utbetalningen är via en check. Vi har problem med Nordea plusgiro och vi har ingen lösning i sikte på det. Det man får göra i stället är att registrera IBAN-numret som är kopplat till Nordea plusgirot, men ändra country till Sweden (EUR) innan. Vänligast, Lina CJ Norden |
Någon mer som har problem med utbetalningar från CJ?
Fick en utbetalning i november. Sedan Tjänat: 5 000 SEK i dec 5 000 SEK i jan. 6 000 SEK I feb Fick en utbetalning nu i mars på 3 000 SEK. Inte fått något sen den i Nov Om jag nu kan få en borde jag inte få för allting som de inte betalt då? |
Vi ska kontrollera vad som kan ha hänt.
Med vänliga hälsningar Maria |
Hej Markus!
Jag har precis mejlat dig/svarat på din fråga i ett privat mejl. Hörs snart igen! Lina |
Finns det en översikt på alla utbetalning CJ har skickat när man är inloggat? Något man kan använder i redovisning?
|
Hej, ja, det kan du se genom att klicka på "Payment Status" längst upp till höger när du är inloggad. Där kan du sedan klicka dig vidare på "View Payment History". Hör av dig till [email protected] om du har några fler frågor så hjälper vi gärna till!
MVH Maria |
Har tittat och hittat en del affiliateprogram på CJ som jag är intresserad av att marknadsföra, problemet är bara att det saknas länkar/banners som gör det möjligt att marknadsföra dessa program.
Exempelvis saknas det affiliatelänkar till Noos.se (finns bara en länk som går till en kampanj som avslutades för ett bra tag sedan). Eller är det jag som inte hittar tillräckligt väl på sidan? |
Citat:
|
Får 404 fel när jag trycker på "Get javacsript code" eller "get html code" oavsett program här. Något fel idag? Nytt konto men ser inget konstigt.
Och ska ni inte lägga in ett enkelt sätt att få en simpel textlänk för oss som inte alltid väljer att lägga upp annonsmaterial? |
Hej Jens,
vi är medvetna om problemet och våra tekniker tittar på detta just nu. Det konstiga är att det fungerar för vissa användare och andra som använder samma browser. MVH Maria |
Citat:
https://www.cj.com/ Felet finns lite överallt. Går ju inte ens att få fram statistik och rapporter längre. Länkar saknas för program, m.m |
Nu ska allt fungera som vanligt igen! Vi ber om ursäkt för strulet.
Dessa annonsörer har inga länkar i sina program.
Triwa Daniel Wellington Kan ni fixa detta? |
Citat:
|
Citat:
Commission Junctions affiliate admin är ett skämt typ. 2002 hörde av sig via ICQ och ville ha tillbaka systemet! |
Tack stensio!
Revinc - kan det vara så att du inte är ansluten till dessa annonsörer? Hade tänkt skriva ut mitt gamla ICQ-nummer här också men nu kan jag inte hitta det :) MVH Maria |
Ribatex
Alla sales från Ribatex ger 0 kr i provision. Känns sådär korrekt!?
|
Hej Revinc!
Vi ber om ursäkt för detta och deras tekniker håller just nu på att rätta till felet. Självklart kommer vi mata in dessa ordrar med rätt ordervärde så alla får rätt ersättning. Med vänliga hälsningar Maria |
Cj ni är ju tametusan omöjliga att få tag i. Har mailat er tre gånger utan något svar på relativt sett enkla frågor...
|
|
Hej CJ,
Jag har bland annat mailat till den adressen som du anger där. Men nu skickade jag mailet igen till den adressen. |
Supporten lämnar mycket att önska...
Jag har också problem att få kontakt med er. Har mailat både på den ovan angivna mailadressen ([email protected]) och till annonsören på programsidan - utan natt få svar. Det är inte alltid ni skickas ut meddelande om att program avslutas. Om de nu avslutats..? Återigen rör det Ribatex. Står att det kommit ogilitga klick. Där står det ju "Affiliation status: active"
Men på programsidan står det (Deactivated) Och sedan Status: Active |
Snälla CJ.
Eftersom ni nu inte hjälpt mig med mina frågor, även då jag skickat 3 mail till den adress ni angett här, trots att ni lovade det via mail svar, så ställer jag frågan här. Hur skriver man ut riktiga verifikationer från er hemsida som kan användas till bokföringen? |
Duger inte det Publisher Receipt som skickas ut via mail vid utbetalning? Hade iofs gärna sett tydligare verifikat och någon form av backlog på dem i CJ's Account Manager.
|
Stensio har inte tillgång till vissa av dem längre. Och det ska gå att tillgå dessa på annat sätt. Men har inte den blekast hur.
|
Du ska få hjälp av vår ekonomi-avdelning. Jag är väldigt ledsen att det dröjt! /Maria
|
Maria och CJ-Team, hur kommer det sig att man inte kan skriva ut dessa själv?
|
Om du klickar på Payment Status längst upp till höger på ditt konto och sedan (View Payment History). Där hittar du alla dina utbetalningar och kan även ladda ner dem i olika format. Obserervera att ingen skatt är dragen.
Hej Maria, Jo så långt är jag med, men på de verifikationerna står inget om att utbetalningen skett från Irland samt erat VAT nummer.
Hur som helst. Tack för att jag fick hjälp till slut. Givetvis gäller det att spra de mail ni skickar ut i samband med utbetalningar. :) |
Hej! Här kommer vårt VAT nummer: IE9690375D
Adressen på Irland är VALUECLICK INTERNATIONAL LIMITED / COMMISSION JUNCTION Penthouse Floor, Apex Building, Blackthorn Road Sandyford, Dublin 18, Ireland MVH Maria |
Även jag har behov av att kunna skriva ut verifikat. Det ni hänvisar till är ju inte på långa vägar tillräckligt! Därtill går det ju inte ens att scrolla i dessa fönster.
Att ange VAT-nummer som ni gör här visar att ni inte har någon riktig förståelse för vad frågan egentligen handlar om. Ska man pussla ihop sitt eget verifikat med hjälp av Excel-filer, skärmdumpar och manuellt inlagda företagsadresser? Tycker att många av de stora affiliatenätverken (CJ, Zanox mfl) har enormt mycket att lära av de svenska mindre: Adrecord, Adtraction etc. Jag förstår att det finns utmaningar med att serva en internationell marknad men jag upplever att användbarheten på sajterna är så dålig att jag inte utnyttjar dessa om jag inte absolut måste nå en specifik annonsör. |
Hej Clirre,
vi ber om ursäkt för sent svar. Varje gång du får en utbetalning får du ett mail från oss med all information du behöver. Sök i din mail efter "publisher self billing invoice" så hittar du dessa. Vi har blivit uppköpta så adressen som står ovan i denna forum-tråd stämmer inte längre utan det är nu: Conversant International Ltd. Unit 101, Q House,Furze Road, Sandyford, Dublin 18 VAT No. IE 9690375D Hör gärna av dig till oss på [email protected] så hjälper vi gärna till. Mvh Maria |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson