WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13659)

robertsson 2007-02-09 14:27

Jag fick faktist en DVD-spelare av Ginza :)

Timofey 2007-02-10 19:39

// Borttaget

2007-02-09 21:00 to 2007-02-11 10:00 CET
On the 9th February, TradeDoubler is releasing an update to adapt the system to future growth.
The release starts on Friday 9th February 21:00 and continuous to Sunday 11th February 10:00 CET (Central European Time).

Vad innebär uppdateringen?

TradeDoubler 2007-02-13 15:45

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Feb 10 2007, 20:39
// Borttaget
2007-02-09 21:00 to 2007-02-11 10:00 CET
On the 9th February, TradeDoubler is releasing an update to adapt the system to future growth. The release starts on Friday 9th February 21:00 and continuous to Sunday 11th February 10:00 CET (Central European Time).
Vad innebär uppdateringen?

Uppdateringen påverkar er endast indirekt eftersom det är en systemuppdatering som gör vårt system bättre anpassat för framtiden. Men en sak där ni kanske kan märka skillnad är att viss månadsstatistik nu uppdateras live. Men som sagt, ingen större skillnad för er del.

Timofey 2007-02-20 16:58

Textlänkarna för Musicbrigade verkar inte fungera just nu, någon annan som har detta problem?

TradeDoubler 2007-02-22 11:51

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Feb 20 2007, 17:58
Textlänkarna för Musicbrigade verkar inte fungera just nu, någon annan som har detta problem?
Vi är medvetna om att det varit problem med Musicbrigade och programansvarig jobbar med att ordna till det. Återkom gärna med mer information om eventuella fel så har vi enklare att felsöka. Tack.

b_andersson 2007-02-22 12:04

Någon annan än jag som inte har fått senaste utbetalningen än?

b_andersson 2007-02-22 13:07

Citat:

Originally posted by b_andersson@Feb 22 2007, 12:04
Någon annan än jag som inte har fått senaste utbetalningen än?

Tydligen för snabb med att klaga, nu sitter pengarna där dom ska.

Timofey 2007-02-22 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis

Vi är medvetna om att det varit problem med Musicbrigade och programansvarig jobbar med att ordna till det. Återkom gärna med mer information om eventuella fel så har vi enklare att felsöka. Tack.

Nu fungerar det för mig i alla fall.

b_andersson 2007-02-26 17:17

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Feb 22 2007, 11:51

Länkar & spårning fungerar, men jag får enbart ersättning/UB och inte/lead vilket man skall. Antalet leads redovisas korrekt men man får ingen ersättning för leadsen.

//Björn

TradeDoubler 2007-02-27 11:28

Citat:

Originally posted by b_andersson@Feb 26 2007, 18:17
Musicbrigade: Länkar & spårning fungerar, men jag får enbart ersättning UB och inte lead vilket man skall. Antalet leads redovisas korrekt men man får ingen ersättning för leadsen.
Bra att du gjorde oss uppmärksam på detta! Detta problem åtgärdades igår under kvällen och ersättningen kommer räknas ut och läggas till så att allt blir korrekt. Ingen skada skedd med andra ord.

b_andersson 2007-02-27 14:33

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Feb 27 2007, 11:28

Bra att du gjorde oss uppmärksam på detta Detta problem åtgärdades igår under kvällen och ersättningen kommer räknas ut och läggas till så att allt blir korrekt. Ingen skada skedd med andra ord.

Nu stämmer inte rapporteringen alls istället (om jag inte har börjat att ha en 100%-avslutsfrekvens), nu visas nämligen lika många leads som UB fast fortfarande så blir ersättningen enbart för UB.

//Björn

chrizz 2007-02-27 20:41

Tradedoubler är fruktansvärt långsamt ibland med att visa annonserna. Det hänger upp den övriga sidladdningen och sidan som visar annonsen framstår som tungladdad eller långsam när det i själva verket beror på Tradedoubler-enheten.

Det har varit särskilt märkbart ikväll och det påverkade min sida så pass mycket att jag nu valt att ta bort tradedoubler-enheten, åtminstone tillfälligt tills det blir bättre fart på det hela.

Är det vanligt att annonsenheten kan hänga upp sidladdningen i övrigt? Kan jag göra något åt det genom sidans uppbyggnad?

Mvh.

TradeDoubler 2007-02-28 15:57

Citat:

Nu stämmer inte rapporteringen alls istället (om jag inte har börjat att ha en 100%-avslutsfrekvens), nu visas nämligen lika många leads som UB fast fortfarande så blir ersättningen enbart för UB.

Hej Alla,

På kundens begäran skapade vi en mätpunkt för antalet unika besökare. Det Leadet hade som uppgift att mäta antal unika personer som landade på siten efter annonsklick. En dubbelkolll av UB med andra ord och därför inget som vi ersätter för.

Nu vet kunden att våra UB stämmer och vi har tagit bort detta Lead. Tyvärr blev det en förvirring bland alla våra publishers och vi ber om ursäkt för det.

Ännu mer förvirring blev det då det Lead som faktiskt skulle ge ersättning inte gjorde det. Till alla som genererat Lead ”nyMedlem” under perioden 20/2-26/2 utgick ingen ersättning. Detta kommer vi givetvis att korrigera och ersättning kommer för den perioden.

Som sagt, vi ber om ursäkt för problemen och tackar för ert tålamod!

Hälsningar, TradeDoubler

Amos 2007-02-28 16:29

För att ta upp problemen från en annan tråd:
Vad gör ni för att kompensera de affiliates som drabbats av problemen med cd-wow.

Hur säkerställer ni att era övriga länkar fungerar?

TradeDoubler 2007-03-05 10:52

Citat:

Originally posted by chrizz@Feb 27 2007, 21:41
Tradedoubler är fruktansvärt långsamt ibland med att visa annonserna. Det hänger upp den övriga sidladdningen och sidan som visar annonsen framstår som tungladdad eller långsam när det i själva verket beror på Tradedoubler-enheten.
Kontakta oss gärna via e-post och berätta vilka annonser det gäller. Ibland är det nämligen så att annonserna hostas på annonsörens egen server och då kan fördröjningar bero på saker utanför vårt eget system.

Vi gör ständigt mätningar och ser att våra servrar svarar snabbt och har inte hört talas om något långvarigt sådant problem. Våra egna servrar brukar nämligen vara riktigt kvicka på att svara. De är byggda för att hantera väldigt många requests.

Daniel29 2007-03-05 10:59

Tradedoubler -> Händer det något med de problemen ni har med CD-WOW?
Skulle vara intressant med en statusrapport.

TradeDoubler 2007-03-07 16:58

Just nu förhandlar vi med CD-WOW för att finna en bra lösning och en schysst ersättningsmodell för våra publishers. Vår dialog med CD-WOW fortsätter dagligen men vi har för närvarande svårt att komma med ytterligare detaljer.

För de som påverkats kommer det alltså dra ut på tiden ytterligare. Vi beklagar verkligen detta och arbetar vidare med att finna en lösning som både TradeDoubler och våra publishers är nöjda med.

Om ni har ytterligare kommentarer eller förslag på lösningar kan ni kontakta oss på [email protected] och tydligt ange "CD-WOW" i ämnesraden. Era synpunkter vidarebefodras till de ansvariga.

Med förhoppning om en snabb lösning.

Hälsningar
TradeDoubler

grazzy 2007-03-13 12:06

Varför har inte tradedoubler "färdiga" pooler (förutom premiumpoolen) man kan gå med i, typ mobiltelefoner, teknik, spel etc. Det är galet tråkigt /jobbigt att skapa poolerna. Halva fördelen med adsense är ju just att man slipper göra jobbet själv.

Har jag bara missat det?

TradeDoubler 2007-03-20 13:08

Klippt från vårt senaste nyhetsbrev:

Vi vill gärna ha tips och feedback över hur vi kan förbättra vår service gentemot er, därför utlyser vi en tävling där vi vill att ni mailar in era tips till oss. Den som skickar in bästa tipset vinner 10 trisslotter!

Skicka ditt tips till: [email protected]

Lundmark 2007-04-13 12:13

Produktfead? vart tog dom vägen på eran sida?

Låg ju tidigare under Annonshantering.... men nu är dom borta.

TradeDoubler 2007-04-13 13:24

Product feeds finns under "Produktsök" och "Feed export".

Lundmark 2007-04-13 19:22

Citat:

Originally posted by TradeDoubler@Apr 13 2007, 12:24
Product feeds finns under "Produktsök" och "Feed export".
Okej... men funktionen med möjlighet att ladda ner hela filer från en butik, är den borta?

Marcus 2007-04-14 16:04

För mig är erat system helt oanvändbart för att söka bland de program man är registrerad till eftersom jag får svaret "The generated report data size is 1 MB and is too big to be shown as normal. If you want you can download the result from here." Som hänvisar till en rapport komprimerad med .zip. Detta trots att jag valt bort samtliga program där jag inte är godkänd, valt ut endast de allra mest nödvändiga kolumnerna med information etc.

Hur tänker ni egentligen? Ska man ladda ner zip-filen, packa upp den och klicka sig vidare därifrån? Användarvänlighet, vad är det?

Nicklas 2007-04-14 17:32

Citat:

Originally posted by Marcus@Apr 14 2007, 15:04
För mig är erat system helt oanvändbart för att söka bland de program man är registrerad till eftersom jag får svaret The generated report data size is 1 MB and is too big to be shown as normal. If you want you can download the result from here. Som hänvisar till en rapport komprimerad med .zip. Detta trots att jag valt bort samtliga program där jag inte är godkänd, valt ut endast de allra mest nödvändiga kolumnerna med information etc.
Hur tänker ni egentligen? Ska man ladda ner zip-filen, packa upp den och klicka sig vidare därifrån? Användarvänlighet, vad är det?

Jag fick detta meddelande med men rensade cashen i IE så blev jag av med problemet.

Antepante91 2007-04-15 13:02

Hej,

Jag har ett konto som står i min pappas namn, med hans godkännande, eftersom jag inte är myndig. Nu har jag dock fyllt 16 och ska starta upp en enskild firma. Mina frågor är:

- Går det att ha ett konto som står i firmans namn? Eftersom firman inte är en juridisk person, utan jag, så ägs kontot då inte av en myndig person. Är undantag möjliga?

- Om det inte går, går det då att ha kvar kontot i pappas namn men göra utbetalningarna till firman?

- Går det att behålla samma konto så att man slipper byta annonskod?

Mvh,

Antepante91

TradeDoubler 2007-04-17 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av Lundmark
Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler
Product feeds finns under Produktsök och Feed export.

Okej... men funktionen med möjlighet att ladda ner hela filer från en butik, är den borta?

Den är absolut inte borta. Gå in där och titta så tror jag du hittar den. Om det är något annat du önskar, eller om du behöver mer detaljerad beskrivning av vart denna funktion finns kan du kontakta oss på supporten.

TradeDoubler 2007-04-17 10:30

Citat:

Originally posted by Marcus@Apr 14 2007, 16:04
För mig är erat system helt oanvändbart för att söka bland de program man är registrerad till eftersom jag får svaret "The generated report data size is 1 MB and is too big to be shown as normal. If you want you can download the result from here." Som hänvisar till en rapport komprimerad med .zip.

Detta trots att jag valt bort samtliga program där jag inte är godkänd, valt ut endast de allra mest nödvändiga kolumnerna med information etc.

Vi har uppmärksammat detta problem och arbetar med en långsiktig lösning. Problemet uppstår för de publishers som har väldigt många samarbeten. Givetvis är situationen mycket olycklig, men i de flesta fall går det bra att använda vår söksida istället. Välj "Status: Godkänd" så bör du få upp liknande resultat som under "Mina program".

För många kan det även problemet lösa sig genom att begränsa urvalet. Välj exempelvis bara en av dina registrerade siter eller exkludera samarbeten som inte är aktiva (Status: Godkänd). Du kan även välja "Visa endast programnamn" för att ytterligare korta ner resultatlistan.

Hoppas dessa tips hjälper dig tillsvidare!

Timofey 2007-04-25 17:30

Någon annan som har problem med TradeDoubler idag? För mig visas varken annonser eller bilder på deras site.
De verkar inte ha gått ut med någon information.

Timofey 2007-04-25 19:46

Det konsitga felet var hos mig.
Fick rensa alla cookies i IE7 och då blev allt som det ska.

ziah75 2007-04-27 02:16

Funkar cd-wow nu?

TradeDoubler 2007-04-27 09:44

CD WOW! fungerar. Vi arbetar även med att lägga till product feeds...

Amos 2007-04-27 13:16

Ni har fortfarande inte kompenserat för den tid när CD-wow inte fungerade.
När gör ni det?

TradeDoubler 2007-04-27 14:18

Viktig information. På grund av stort intresse för våra tjänster har vi just nu långa svarstider. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet. Vi rekryterar exempelvis en ansvarig inom området samt utvärderar ny ärendehantering.

Magnusson 2007-05-11 11:22

Då ni inte svarar på supporten tänkte jag ta upp problemet här. Samtliga mina trackerlänker har slutat fungera för Firefox 2.0.0.3 (fungerar för IE6). Istället för att komma till aktuell sida så fås följande felmeddelande:

"Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.

Size of a request header field exceeds server limit.

Cookie: (borttaget)"

Som jag ser det är det ett ganska allvarligt fel då fler kan vara drabbade utan att veta om det. Vad beror det på?

TradeDoubler 2007-05-22 16:41

Nu kan jag glatt meddela att vi är back on track på supporten och att vi minskat ner våra svarstider till ungefär en arbetsdag.

Detta gäller främst de mail där vi kan besvara frågan utan att kontakta programansvarig. Hur varje annonsör hanterar supportärenden är olika, därför kan det ibland ta lite tid om ni har frågor kring viss grafik el. dyl.

Blackex 2007-06-01 16:01

Citat:

Tradedoubler är ett av de största svenska affiliatenätverken med en omsättning på 1,7 miljarder kronor 2006 och verksamhet på 18 europeiska marknader. Tradedoubler fungerar som mellanhand mellan annonsörer och medier och Sverigechefen Fredrik Sellgren är inte orolig för blockerade cookies, även om han medger att det finns fördelar om de inte blockeras.
– Cookies är bra för att kunna spåra besökare och få bättre matchning på annonseringen. I vårt fall medger det också att mindre och medelstora sajter kan tjäna pengar på sina sajter vilket leder till ökat utbud för konsumenterna. Vi är dock inte beroende av att kunna lagra tredjepartscookies för att följa upp resultat, utan vi arbetar sedan en tid tillbaka i huvudsak med förstapartscookies och även om dessa skulle blockeras finns det andra lösningar för att spåra försäljning.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.110395

Även om ni endast sätter förstahands-kakor så blir problemet med Cookies som spärras och automatiskt tas bort av användarna blir bara större och större. För oss affiliates innebär det minskade intäkter. Nu undrar jag vad TradeDoubler gör för att säkerställa att vi affiliates får betalt. Jag undrar också om det är någonting som vi affiliates kan göra för att problemet skall minska.

Finns det möjlighet att ni generellt kan öka ersättningen till affiliates för att kompensera för bortfallet?

eddman 2007-06-08 10:40

Citat:

Originally posted by Blackex@Jun 1 2007, 16:01

Även om ni endast sätter förstahands-kakor så blir problemet med Cookies som spärras och automatiskt tas bort av användarna blir bara större och större. För oss affiliates innebär det minskade intäkter. Nu undrar jag vad TradeDoubler gör för att säkerställa att vi affiliates får betalt. Jag undrar också om det är någonting som vi affiliates kan göra för att problemet skall minska.
Finns det möjlighet att ni generellt kan öka ersättningen till affiliates för att kompensera för bortfallet?

mycket intressant att få svar på detta. så vad säger ni tradedoubler?

TradeDoubler 2007-06-08 17:37

TradeDoubler använder flera olika sätt att spåra händelser. Att använda cookies är en lösning, men om vi märker att det inte fungerar så använder vi både sessionbaserad återkoppling samt en lösning där vi tittar på IP-adress samt UserAgent.

Blackex 2007-06-11 16:31

1)Sessioner baseras också på cookies, så där förstår jag inte vad du menar...
2)På företag sitter ofta alla på samma IP-adress och har samma UserAgent...

Men oavsett detta så måste ni väl hålla med om att det finns ett borfall? Det låter på dig som om ni inte uppfattar detta som ett problem.

Blackex 2007-06-21 07:18

Detta tyder på att ni är medvetna om problemet. Hämtat från er hemsida.

Citat:

If you are running Norton software (anti-virus, cookie-blocking or ad-blocking software) add 'tradedoubler.se' to the allowed domains list for cookies. Please consult your manual for further information. This will resolve the problem in most cases.
Min egen gissning är att så mycket som 10 - 20 % av alla användare blockerar era kakor medvetet eller omedvetet, vilket gör att vi affiliates inte får betalt. Det tycker jag att ni borde kompensera oss för.

Och försök inte dribbla bort genom att säga att ert system fungerar utan kakor, för det gör det inte. Jag vet mycket väl att tradedoubler anropas via en osynlig gif på sista sidan i köpprocessen. Men om användaren inte har en tradedoublerkaka så kan ni ju inte ni veta var klicket kom från, och därmed kan ni inte betala till affiliaten - utan har möjlighet att behålla pengarna i egen ficka.

Men det där har ni säkert bra statistik på. Hur många köp sker utan att ni vet vem som var affiliate? Borde ni inte dela ut dessa belopp (som säkert är väldigt stora) till era affiliates?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson