WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nya missdomain.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062597)

Frebjo 2014-11-13 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20501924)
Jag har en god vän som skrivit på mäklarkontrakt där missdomain ska ha 15? % under en viss tid oavsett vem som säljer ett antal domäner. (missdomain eller ägaren av domänerna)
Efter att kontraktet blev signerat får han inga svar på sina mail längre säger han.
Han har tom sålt en domän själv men får inget svar när han meddelar detta. Vad händer om missdomain och en kund säljer samma domän samtidigt om det är så svårt att hålla kontakt.
Borde man inte ha en direktkontakt med den på missdomain som mäklar ens domäner?
Har kompisen fel eller är det verkligen svårt att hålla kontakten?
Det är en allmän fråga så kommer inte att ta upp vilken av era kunder det gäller.

Hejsan,

Självklart, säljaren får en direktkontakt med sin mäklare och kan kontakta sin mäklare direkt när han vill, om det skulle vara någon allmän fråga om Miss Domain så är dom också välkommen att kontakta [email protected].

Är det så att personen i frågan har sålt sin domän själv så ska vi självfallet hålla detta uppdaterat och ta bort domänen ifrån hemsidan.

Om du vet exakt vad det gäller så kan du dra mig ett PM så kollar jag upp exakt vad som hänt vid denna kontakten mellan mäklaren och säljaren!

Frebjo 2014-11-13 17:11

Hej igen,

En uppdatering: Med lite detektivarbete har jag nu förstått vem du pratar om :)

Vi har sökt denna kund vid ett flertal tillfällen utan att få något svar, så du får gärna be han ringa oss om nu hans email av någon anledningen inte skulle komma fram till oss.

Mvh, Fredrik

erebos 2014-11-14 08:37

Ok ska meddela personen i fråga :)

erebos 2014-11-14 09:56

Namnet miss domain börjar få en ny betydelse nu efter att jag pratat med min kompis :D

x264 2014-11-14 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20501960)
Namnet miss domain börjar få en ny betydelse nu efter att jag pratat med min kompis :D

Berätta :)

erebos 2014-11-14 09:58

Tror det dyker upp en kommentar snart.

matzii 2014-11-15 13:16

hur gör man för att se budgivare på pågående auktioner?

hur gör man för att se budgivare på avslutade auktioner?

detta var möjligt tidigare vill jag minnas och det var bra!

Var finns ens tidigare omdömen som man fick vid avslutade auktioner?

Frebjo 2014-11-15 13:30

Hejsan Matzii,

Jag tar detta som en feedback request och skickar till vår utvecklare, dessa funktioner byggde vi inte in när vi byggde om hela systemet men kan helt klart se över att lägga in dem igen.

Mvh, Fredrik

matzii 2014-11-15 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20502013)
Hejsan Matzii,

Jag tar detta som en feedback request och skickar till vår utvecklare, dessa funktioner byggde vi inte in när vi byggde om hela systemet men kan helt klart se över att lägga in dem igen.

Mvh, Fredrik

det var bra!

Vill passa på att berömma er telefonsupport som jag använde nu i veckan när jag postade en auktion!

Frebjo 2014-11-15 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av matzii (Inlägg 20502014)
det var bra!

Vill passa på att berömma er telefonsupport som jag använde nu i veckan när jag postade en auktion!

Kul att höra, jag ska framföra ditt beröm till supporten:)

Karlin 2014-11-18 19:29

kan någon förklara för en nybörjare vad fördelen för mig att parkera min domän hos missdomain om jag inte använder den till något dvs?

Är det bara för reklam så att folk kan se att den är till salu hos missdomain?

Frebjo 2014-11-18 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Karlin (Inlägg 20502159)
kan någon förklara för en nybörjare vad fördelen för mig att parkera min domän hos missdomain om jag inte använder den till något dvs?

Är det bara för reklam så att folk kan se att den är till salu hos missdomain?

Hejsan Karlin!

Vi håller på att utveckla vårt system för parkering just nu där relaterade annonser till ditt domännamn kommer att visas på domänen så att du tjänar pengar på att ha den parkerad hos oss! Detta är dock i utvecklingsstadiet och jag kan gärna gå ut med mer information privat till dig när vi börjar närma oss lansering! :)

Med vänlig hälsning, Fredrik

daniel_ 2015-03-14 21:36

Ni har tagit bort funktionaliteten att förnya domännamn som ligger ute till försäljning direkt i eposten. Är det något speciell anledning att denna är borta? Inte direkt så att man orkar lägga in dessa igen.

Frebjo 2015-03-15 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20507508)
Ni har tagit bort funktionaliteten att förnya domännamn som ligger ute till försäljning direkt i eposten. Är det något speciell anledning att denna är borta? Inte direkt så att man orkar lägga in dessa igen.

Tjena,

Absolut inte, vi ser till att lägga in den igen, vi vill självfallet göra det så enkelt som möjligt, inte krångligare och jobbigare. :)

erebos 2015-03-15 15:51

Den som lägger upp auktionen gör det i euro men när man bjuder är det i kr?
Samma belopp i båda valutorna så det kan ju skilja ganska mycket mot vad parterna förväntar sej :)
Eller har jag fattat fel?

laststory 2015-03-15 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20507533)
Den som lägger upp auktionen gör det i euro men när man bjuder är det i kr?
Samma belopp i båda valutorna så det kan ju skilja ganska mycket mot vad parterna förväntar sej :)
Eller har jag fattat fel?

Du har fattat rätt, det skiljer sig en del mellan 1 euro och 1 sek ;)

Captain Thailand 2015-03-15 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20507534)
Du har fattat rätt, det skiljer sig en del mellan 1 euro och 1 sek ;)

Personligen blir jag faktiskt hela 9,15 gånger gladare när jag säljer en domän för euro, än för motsvarande belopp i kronor.

Det måste väl bero på de snygga Eurosedlarna.

Frebjo 2015-03-15 16:28

Den konverterar om priset, så om du bjuder 100 KR på en domän så blir det inte 100 Euro utan räknar om allt. Den aktuella valutan står alltid under budrutan. Vi kanske borde göra det tydligare på något sätt :) Du kommer även snart enkelt kunna välja valuta längst upp på sidan med en dropdownmeny. :)

Just nu om man vill ändra valuta så är det via sin kundzon man behöver göra det på. :)

erebos 2015-03-15 17:17

Ok, jag la ett bud via mobilen i dag och jag och säljaren hade iaf inte samma uppfattning om vilken valuta som mitt bud hade! :)

laststory 2015-03-15 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507535)
Personligen blir jag faktiskt hela 9,15 gånger gladare när jag säljer en domän för euro, än för motsvarande belopp i kronor.

Det måste väl bero på de snygga Eurosedlarna.

Ja detta är väl inga kioskvältare direkt ;)

http://www.belowtheclouds.com/upload...ss-700x665.jpg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson