WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crystone - erfarenheter?? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057391)

Kimppa 2014-09-07 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av wizzel (Inlägg 20497689)
Jag registrerade igår ett webbhotell för att lägga upp en enkel asp.net site.
Problemet är att jag inte kan hitta på någon databas, och jag får heller inte skapa en ny databas för det "finns inget allokerat diskutrymme för databaser". Jag hittar heller inte på någonstans för att allokera diskutrymme till detta, och om man var tvungen att göra det först borde det väl finnas guider för att göra det?

Supporten ska vara öppen 24/7/365 enligt dem, men i telefonsvararen får man till svar: "Våra öppettider är Mån-Fre 8-18"?

Det var p.g.a. detta som jag flyttade de domäner som skulle utvecklas asap.

Aldrig vart med om något liknande.

Crystone_se 2014-09-08 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20497621)
Jag vet inte, men det känns som att Crystone medvetet har allmänt sega server för att man ska köpa en VPS.

Just nu ligger vår sida helt nere. Det har varit strul från dag 1. Orkar inte mer...

Vi beklagar strulet. Det är inte så att vi har sega servrar med flit. I en delad miljö har man inte resurserna för sig själv, och då kan det ibland, för vissa, få konsekvensen att tjänsten upplevs en aning seg. Vi är dock inne i en förbättringsprocess just nu, så jag vidarebefordrar dina synpunkter till våra utvecklare.

MVH
Crystone marknad

Crystone_se 2014-09-08 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av wizzel (Inlägg 20497689)
Jag registrerade igår ett webbhotell för att lägga upp en enkel asp.net site.
Problemet är att jag inte kan hitta på någon databas, och jag får heller inte skapa en ny databas för det "finns inget allokerat diskutrymme för databaser". Jag hittar heller inte på någonstans för att allokera diskutrymme till detta, och om man var tvungen att göra det först borde det väl finnas guider för att göra det?

Supporten ska vara öppen 24/7/365 enligt dem, men i telefonsvararen får man till svar: "Våra öppettider är Mån-Fre 8-18"?

Detta är tyvärr en bugg, som kommer lösas inom kort. PM:a gärna vilken domän det rör sig om eller kontonummer, så fixar vår support det på nolltid.

MVH
Crystone marknad

Captain Thailand 2014-09-22 02:22

Hej,

Eftersom det är väldigt svårt att få svar via Crystones kundtjänst provar jag här...

Jag behöver epp-kod för två domäner som jag vill flytta till ett annat webbhotell.

spexer 2014-09-22 10:07

Provar också här, ni verkar ha problem med era databaser i "shared". De är inte sega utan går ej att nå. Mina wordpress-sajter kan inte upprätta anslutning, var likadant igår kväll så tänkte upplysa er om detta.

spexer 2014-09-22 11:12

Vet ej om det löste sig "av sig själv" eller om någon la på en helande hand. Nu fungerar det igen!

Crystone_se 2014-09-22 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20499094)
Vet ej om det löste sig "av sig själv" eller om någon la på en helande hand. Nu fungerar det igen!

Våra tekniker gjorde lite handpåläggning och löste det. Vi ber om ursäkt för strulet.

MVH
Crystone marknad

Crystone_se 2014-09-22 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499065)
Hej,

Eftersom det är väldigt svårt att få svar via Crystones kundtjänst provar jag här...

Jag behöver epp-kod för två domäner som jag vill flytta till ett annat webbhotell.

Jag har lite svårt att lösa sådant här. PM:a gärna ditt ärendenummer så följer jag upp det.

MVH
Crystone marknad

Alpha 2014-09-22 15:21

Jag har inte läst igenom tråden men vill bara säga att jag har lika dålig erfarenhet av Crystone.

Har försökt flytta ett domännamn därifrån, väntar fortfarande på auktoriseringskoden.... har säkert gått 48h nu. På alla andra ställen som Loopia t.ex får man den koden direkt.

mvh

Crystone_se 2014-09-22 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Alpha (Inlägg 20499108)
Jag har inte läst igenom tråden men vill bara säga att jag har lika dålig erfarenhet av Crystone.

Har försökt flytta ett domännamn därifrån, väntar fortfarande på auktoriseringskoden.... har säkert gått 48h nu. På alla andra ställen som Loopia t.ex får man den koden direkt.

mvh

Vi ber om ursäkt för det. Av olika skäl har supporten haft en backlogg, men jobbar stenhårt för att komma ikapp, och det går framåt.

MVH
Crystone marknad

Captain Thailand 2014-09-22 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Crystone_se (Inlägg 20499103)
Jag har lite svårt att lösa sådant här. PM:a gärna ditt ärendenummer så följer jag upp det.

MVH
Crystone marknad

Nu har jag fått svar från kundtjänst.

Tack för det!

Captain Thailand 2014-10-09 05:05

Hej,

Jag undrar om någon vet om följande blankett finns som engelsk version:

https://www.crystone.se/blanketter/nu_overlatelse.pdf

En amerikan skall överföra en .NU-domän till mig och han behöver fylla i en sådan.

Jag har naturligtvis letat på webbplatsen (utan framgång) och därefter kontaktat support, men ännu inte fått ett svar. Eftersom det är lite brådis frågar jag här...

Frebjo 2014-10-09 08:07

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20500053)
Hej,

Jag undrar om någon vet om följande blankett finns som engelsk version:

https://www.crystone.se/blanketter/nu_overlatelse.pdf

En amerikan skall överföra en .NU-domän till mig och han behöver fylla i en sådan.

Jag har naturligtvis letat på webbplatsen (utan framgång) och därefter kontaktat support, men ännu inte fått ett svar. Eftersom det är lite brådis frågar jag här...

Tidigare fanns den inte på engelska, hoppas de har hunnit tagit fram en! :) Vi hjälpte då alltid engelska talande kunder att fylla i den åt dom.

Captain Thailand 2014-10-09 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20500054)
Tidigare fanns den inte på engelska, hoppas de har hunnit tagit fram en! :) Vi hjälpte då alltid engelska talande kunder att fylla i den åt dom.

Tackar!

Jag skall höra med SEDO om hur vi kan lösa detta. De är "mellanhand" gentemot kunden.

Ps. En engelsk motsvarig blankett kan ju ta högst en timme att ta fram. Jag Är säker på att det sparar tid åt Crystone, i förhållande till att varje gång behöva assistera alla icke-nordbor. ;)

posse 2014-10-13 14:28

crystone support

Är det fler som råkar ut för Crystone fakturor, där de efter att man betalat en faktura vill ha betalt igen, jag skrev till dem att fakturan är betald och visade en kopia på kvittot men det duger inte, de skall ha en intyg från banken att den är betald, aldrig varit med om något liknande, deras faktura är betald 1 oktober 2014 och de kan alltså inte kolla sjävla i sin bokföring utan ber kunden om ett bank kvitto då jag kan ha klistrat in den infon i mailet skrev de nu sist.

Vad har hänt med crystione.

Jag har givetvis flyttat domänen i fråga från dem, efter att i ca 4 veckor få dem att skicka en auth kod, det var inte heller lätt.

Crystone_se 2014-10-13 15:11

Vi ber om ursäkt för det uppståndna problemet. Betalningen hade hamnat fel i hanteringen. Normalt när det är problem med att hitta en betalning beror det oftast på att det angivna OCR-numret blivit fel vid inbetalning. Därför har vi praxis att begära en skärmdump av betalningen och sen manuellt sätta fakturan i fråga som betald, för att spara tid för dig som kund och för supporten.

I ditt fall var det alltså inte fel på OCR-numret och därför gick det också att lokalisera betalningen. Vi beklagar strulet. Fakturan sätts nu som betald.

MVH
Crystone marknad

Captain Thailand 2014-10-13 17:51

Hej,

Idag (den 13:e oktober) fick jag svar från ett supportärande jag skickade den 22:a september.

Berätta, vilka fördelar (undantaget priset) ger ni oss som kunder? Detta är parodiskt.

spexer 2014-10-14 08:23

Har databasfel igen, dvs. databasservern kan inte nås. Vänligen kolla upp vad som inte fungerar denna gång...

Ingo 2014-10-14 11:08

De har också en underbar chattsupport att erbjuda, den har jag erfarenheter ifrån.

spexer 2014-10-29 17:20

Jaha, då var det dags igen.. min sajter på Crystone kan inte nås

Denna gång är det inte ert databassystem som verkar ligga ner ..

OnlyMe 2014-10-29 17:42

De har blivit smittade av elektronikens Ebola.........Atomia

spexer 2014-10-29 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av OnlyMe (Inlägg 20501223)
De har blivit smittade av elektronikens Ebola.........Atomia

Menar du allvar?

Hur fungerar detta virus?

Supporten är ju lite svår att förstå ...

Juan
seems you got hacked

Fredrik
Are you sure cause I can't reach any of my sites, even the html once, if Crystone suspended my sites, then could you please point me in a direction were i should start looking?

Juan
your sites are good same as host

regarding in the cp

so you need to clean your sites
Fredrik
So you are saying that my files are infected, but the host is up and running?

Juan
what I mean is that all your domains and hosting are to date

now the contents you need to clean

Crystone_se 2014-10-29 18:06

Nu är inte atomia något virus utan vår kontrollpanel (i den nya miljön, flertalet kunder har fortfarande den äldre miljön).

I vår atomiamiljö är det, så vitt jag känner till just nu, ingen som blivit hackad. I den äldre miljön har det förekommit, däremot.

Atomia, som ett mer modernt och sammanhållet system än vår äldre miljö, lär snarare minska risken att bli hackad drastiskt. Förutsatt att man själv är noga med att inte lämna ut lösenord, använda säkra lösen med mera.

MVH
Crystone marknad

spexer 2014-10-29 18:12

Haha, Ok ;)

Hur som helst, vet inte om jag litar helt på de svar jag fick av Juan, nu rullar sidorna igen.

Men skall söka igenom och uppdatera min sajter bäst jag kan.

hallberggroup 2014-12-01 10:32

Har Crystone problem med kundservice per telefon och mail? Får aldrig svar på ärenden. Ringer man till dem så svarar de inte och samtalet kopplas ned. Mailar man dem så får man bara ett svar från ärendesystemet och efter 24 timmar ett nytt att ärendet inte är glömt och sedan händer inget mer.

Irriterad IT-ansvarig!

MKÖ 2014-12-01 13:56

Mailen

Är extremt jävla seg just nu..

Network 2014-12-31 21:34

Loggade just in på mitt konto hos Crystone vad får jag se - Mina domäner jag har hos Binero.

Nog för att jag visste att Atomias domänhantering suger stenhårt, men det här känns....hyfsat olustigt.

Ingo 2014-12-31 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20504081)
Loggade just in på mitt konto hos Crystone vad får jag se - Mina domäner jag har hos Binero.

.

Förstår inte riktigt. Ligger samma domäner hos både Crystone och Binero?

Captain Thailand 2014-12-31 23:20

Hej,

Jag försöker flytta en domän inom Crystone och en till Crystone.

Support (chat) hänvisar mig till deras supportmail. Support har inte svarat på snart en vecka.

Om ni, dvs Crystone, läser detta kan ni väl ge en indikation om hur lång tid det skall ta. Escrow.com väntar. Kunden väntar. Ni har jullov?

Network 2015-01-01 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20504082)
Förstår inte riktigt. Ligger samma domäner hos både Crystone och Binero?

Precis. Mina Binero-domäner ligger även hos Crystone.

Ingo 2015-01-01 13:45

Fick gå in och se hur det såg ut hos mig och jag upptäckte att det var samma hos mig. Klickar jag på administration så meddelas det att Rättighet saknas.

laststory 2015-01-01 14:14

Varför byter ni inte till en leverantör som faktiskt bryr sig i er som kunder?

Captain Thailand 2015-01-01 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20504099)
Varför byter ni inte till en leverantör som faktiskt bryr sig i er som kunder?

Det blir nog så nu... Tyvärr har jag ett par försäljningar på gång, men efter det undrar om jag inte flyttar hela rasket från Crystone till Citynetwork eller motsvarande. Man bör nog inte fastna på ett ställe där ens önskemål ej kan uppfyllas.

Har inte .SE regler beträffande maxtiden för en registrar att genomföra ett ägarbyte osv? Ok, det är jultider, men skall man behöva vänta i veckor?!

KristianE 2015-01-01 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20504104)
Det blir nog så nu... Tyvärr har jag ett par försäljningar på gång, men efter det undrar om jag inte flyttar hela rasket från Crystone till Citynetwork eller motsvarande.

City Network använder exakt samma kontrollpanel som Crystone.

laststory 2015-01-01 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20504113)
City Network använder exakt samma kontrollpanel som Crystone.

Japp som är förmodligen världens sämsta men City har bra support och fixar vanligtvis en domänöverlåtelse inom 24h.

Captain Thailand 2015-01-01 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20504114)
men City har bra support och fixar vanligtvis en domänöverlåtelse inom 24h.

Absolut viktigast för mig (undantaget en grundläggande säkerhet naturligtvis).

tartareandesire 2015-01-01 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20504104)
Det blir nog så nu... Tyvärr har jag ett par försäljningar på gång, men efter det undrar om jag inte flyttar hela rasket från Crystone till Citynetwork eller motsvarande. Man bör nog inte fastna på ett ställe där ens önskemål ej kan uppfyllas.

Har inte .SE regler beträffande maxtiden för en registrar att genomföra ett ägarbyte osv? Ok, det är jultider, men skall man behöva vänta i veckor?!

Ur registervillkoren för .se:

Citat:

Registraren skall snarast, och senast inom 5 arbetsdagar, från det att Registraren mottog ett medgivande om överlåtelse av ett Domännamn från Innehavaren utföra överlåtelse till ny Innehavare.
Tror emellertid aldrig något hänt de registrarer som inte levt upp till detta villkor?

Captain Thailand 2015-01-02 18:18

Hej,

Efter ett sista litet surt mejl till Crystones kundtjänst fick jag suverän hjälp av en kille (Tim). TACK!

Ger man ris får man också ge ros när något är bra...

Kimppa 2015-01-16 12:58

Jag har väntat på mina transferkoder i en vecka nu.

Kommer nog inte få koderna innan domänerna går ut. Tråkigt!

(Brukar gå lite snabbare att få hjälp om man skriver i denna tråd.)

Mvh,
Kim Torvanger

Kimppa 2015-01-16 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kimppa (Inlägg 20504961)
Jag har väntat på mina transferkoder i en vecka nu.

Kommer nog inte få koderna innan domänerna går ut. Tråkigt!

(Brukar gå lite snabbare att få hjälp om man skriver i denna tråd.)

Mvh,
Kim Torvanger

Uppdatering:
Får hjälp! Tack för snabb support!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson