![]() |
Citat:
Aldrig vart med om något liknande. |
Citat:
MVH Crystone marknad |
Citat:
MVH Crystone marknad |
Hej,
Eftersom det är väldigt svårt att få svar via Crystones kundtjänst provar jag här... Jag behöver epp-kod för två domäner som jag vill flytta till ett annat webbhotell. |
Provar också här, ni verkar ha problem med era databaser i "shared". De är inte sega utan går ej att nå. Mina wordpress-sajter kan inte upprätta anslutning, var likadant igår kväll så tänkte upplysa er om detta.
|
Vet ej om det löste sig "av sig själv" eller om någon la på en helande hand. Nu fungerar det igen!
|
Citat:
MVH Crystone marknad |
Citat:
MVH Crystone marknad |
Jag har inte läst igenom tråden men vill bara säga att jag har lika dålig erfarenhet av Crystone.
Har försökt flytta ett domännamn därifrån, väntar fortfarande på auktoriseringskoden.... har säkert gått 48h nu. På alla andra ställen som Loopia t.ex får man den koden direkt. mvh |
Citat:
MVH Crystone marknad |
Citat:
Tack för det! |
Hej,
Jag undrar om någon vet om följande blankett finns som engelsk version: https://www.crystone.se/blanketter/nu_overlatelse.pdf En amerikan skall överföra en .NU-domän till mig och han behöver fylla i en sådan. Jag har naturligtvis letat på webbplatsen (utan framgång) och därefter kontaktat support, men ännu inte fått ett svar. Eftersom det är lite brådis frågar jag här... |
Citat:
|
Citat:
Jag skall höra med SEDO om hur vi kan lösa detta. De är "mellanhand" gentemot kunden. Ps. En engelsk motsvarig blankett kan ju ta högst en timme att ta fram. Jag Är säker på att det sparar tid åt Crystone, i förhållande till att varje gång behöva assistera alla icke-nordbor. ;) |
crystone support
Är det fler som råkar ut för Crystone fakturor, där de efter att man betalat en faktura vill ha betalt igen, jag skrev till dem att fakturan är betald och visade en kopia på kvittot men det duger inte, de skall ha en intyg från banken att den är betald, aldrig varit med om något liknande, deras faktura är betald 1 oktober 2014 och de kan alltså inte kolla sjävla i sin bokföring utan ber kunden om ett bank kvitto då jag kan ha klistrat in den infon i mailet skrev de nu sist.
Vad har hänt med crystione. Jag har givetvis flyttat domänen i fråga från dem, efter att i ca 4 veckor få dem att skicka en auth kod, det var inte heller lätt. |
Vi ber om ursäkt för det uppståndna problemet. Betalningen hade hamnat fel i hanteringen. Normalt när det är problem med att hitta en betalning beror det oftast på att det angivna OCR-numret blivit fel vid inbetalning. Därför har vi praxis att begära en skärmdump av betalningen och sen manuellt sätta fakturan i fråga som betald, för att spara tid för dig som kund och för supporten.
I ditt fall var det alltså inte fel på OCR-numret och därför gick det också att lokalisera betalningen. Vi beklagar strulet. Fakturan sätts nu som betald. MVH Crystone marknad |
Hej,
Idag (den 13:e oktober) fick jag svar från ett supportärande jag skickade den 22:a september. Berätta, vilka fördelar (undantaget priset) ger ni oss som kunder? Detta är parodiskt. |
Har databasfel igen, dvs. databasservern kan inte nås. Vänligen kolla upp vad som inte fungerar denna gång...
|
De har också en underbar chattsupport att erbjuda, den har jag erfarenheter ifrån.
|
Jaha, då var det dags igen.. min sajter på Crystone kan inte nås
Denna gång är det inte ert databassystem som verkar ligga ner .. |
De har blivit smittade av elektronikens Ebola.........Atomia
|
Citat:
Hur fungerar detta virus? Supporten är ju lite svår att förstå ... Juan seems you got hacked Fredrik Are you sure cause I can't reach any of my sites, even the html once, if Crystone suspended my sites, then could you please point me in a direction were i should start looking? Juan your sites are good same as host regarding in the cp so you need to clean your sites Fredrik So you are saying that my files are infected, but the host is up and running? Juan what I mean is that all your domains and hosting are to date now the contents you need to clean |
Nu är inte atomia något virus utan vår kontrollpanel (i den nya miljön, flertalet kunder har fortfarande den äldre miljön).
I vår atomiamiljö är det, så vitt jag känner till just nu, ingen som blivit hackad. I den äldre miljön har det förekommit, däremot. Atomia, som ett mer modernt och sammanhållet system än vår äldre miljö, lär snarare minska risken att bli hackad drastiskt. Förutsatt att man själv är noga med att inte lämna ut lösenord, använda säkra lösen med mera. MVH Crystone marknad |
Haha, Ok ;)
Hur som helst, vet inte om jag litar helt på de svar jag fick av Juan, nu rullar sidorna igen. Men skall söka igenom och uppdatera min sajter bäst jag kan. |
Har Crystone problem med kundservice per telefon och mail? Får aldrig svar på ärenden. Ringer man till dem så svarar de inte och samtalet kopplas ned. Mailar man dem så får man bara ett svar från ärendesystemet och efter 24 timmar ett nytt att ärendet inte är glömt och sedan händer inget mer.
Irriterad IT-ansvarig! |
Mailen
Är extremt jävla seg just nu..
|
Loggade just in på mitt konto hos Crystone vad får jag se - Mina domäner jag har hos Binero.
Nog för att jag visste att Atomias domänhantering suger stenhårt, men det här känns....hyfsat olustigt. |
Citat:
|
Hej,
Jag försöker flytta en domän inom Crystone och en till Crystone. Support (chat) hänvisar mig till deras supportmail. Support har inte svarat på snart en vecka. Om ni, dvs Crystone, läser detta kan ni väl ge en indikation om hur lång tid det skall ta. Escrow.com väntar. Kunden väntar. Ni har jullov? |
Citat:
|
Fick gå in och se hur det såg ut hos mig och jag upptäckte att det var samma hos mig. Klickar jag på administration så meddelas det att Rättighet saknas.
|
Varför byter ni inte till en leverantör som faktiskt bryr sig i er som kunder?
|
Citat:
Har inte .SE regler beträffande maxtiden för en registrar att genomföra ett ägarbyte osv? Ok, det är jultider, men skall man behöva vänta i veckor?! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Hej,
Efter ett sista litet surt mejl till Crystones kundtjänst fick jag suverän hjälp av en kille (Tim). TACK! Ger man ris får man också ge ros när något är bra... |
Jag har väntat på mina transferkoder i en vecka nu.
Kommer nog inte få koderna innan domänerna går ut. Tråkigt! (Brukar gå lite snabbare att få hjälp om man skriver i denna tråd.) Mvh, Kim Torvanger |
Citat:
Får hjälp! Tack för snabb support! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson