WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero nere igen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057197)

Wojt 2013-04-01 18:39

Har Binero ett journummer?

De har stängt ner mitt konto och när man går in på domänen står det "Avstängt konto".

Undrar vad fan de håller på med.

Adestro 2013-04-01 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20466415)
Tack för tipset, samma sak har hänt mig. Det är ingen idé att mejla just nu antar jag utan det är telefonkö som gäller?

Binero måste väl själva känna till detta, varför har ingen info gått ut?

Förhastade mig där, såg fel i mobilappen. Inget verkar har dragits felaktigt för mig iaf.

daniel_ 2013-04-02 12:47

En liten varning:
Till er som försökte genomföra betalningar förra veckan till Binero men fick felmeddelande. Alla dessa betalningar gick igenom UTAN att registreras i Bineros system och således står fakturorna fortfarande som obetalda. Det betyder att folk som inte har kontroll kan komma att dubbelbetala fakturor.

Tips är att gå igenom och kolla så att inga pengar dragits från ditt konto. Själv upptäckte jag 4 genomförda transaktioner men inga fakturor hade registrerats som betalda.

tartareandesire 2013-04-02 13:36

Tur att man valde att inte röra något alls hos Binero då under tiden allt var kaos :) Hoppas verkligen de reder ut den här röran, är nog inte kul att jobba där just nu.

ZynX 2013-04-02 13:55

Posta detta fel förut o ber om ursäkt!

Jag kan bara inte låta bli

Jag fick syn på den här bilden via en kollega : http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf

Jag vet inte vad jag ska säga men det känns som binero inte riktigt har koll på läget :P

gregoff 2013-04-02 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20466491)

Jag fick syn på den här bilden via en kollega : http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf

Jag vet inte vad jag ska säga men det känns som binero inte riktigt har koll på läget :P

fel på länken

tartareandesire 2013-04-02 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20466491)

"Materialet är inte tillgängligt för tillfället"

Adestro 2013-04-02 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20466481)
En liten varning:
Till er som försökte genomföra betalningar förra veckan till Binero men fick felmeddelande. Alla dessa betalningar gick igenom UTAN att registreras i Bineros system och således står fakturorna fortfarande som obetalda. Det betyder att folk som inte har kontroll kan komma att dubbelbetala fakturor.

Tips är att gå igenom och kolla så att inga pengar dragits från ditt konto. Själv upptäckte jag 4 genomförda transaktioner men inga fakturor hade registrerats som betalda.

Det verkar dock inte ha drabbat alla då jag försökte betala ett flertal gånger med felmeddelande som följd, men inget har dragits på mitt kort vad jag kan se i nuläget.

daniel_ 2013-04-02 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20466495)
Det verkar dock inte ha drabbat alla då jag försökte betala ett flertal gånger med felmeddelande som följd, men inget har dragits på mitt kort vad jag kan se i nuläget.

Det är möjligt att det inte drabbat alla men man bör absolut kolla upp sina transaktioner så man inte betalar för luft. Detta är 3:e gången detta (liknande scenario) händer mig på 2 år hos Binero.

ZynX 2013-04-02 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20466494)
"Materialet är inte tillgängligt för tillfället"

Ajjdåå lite snabb på knapparna men här kommer den:
http://www.facebook.com/photo.php?fb...e=1&permPage=1

Ironin : läs kommentarerna :)

www 2013-04-03 15:37

Fick ett meddelande om kommande fakturering från Binero.
det var iaf något POSITIVT :)

www 2013-04-08 13:01

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........
Blir galen, kommer inte åt domänhanteraren, okänt fel.
Inget på Binerodrift!
Ngn annan?

EDIT:Nu gick det igen!

tartareandesire 2013-04-12 15:40

Så var det dags igen :) Visserligen bara ett antal servrar den här gången men naturligtvis har man otur och ligger där :) Loopia börjar faktiskt framstå som ett riktigt bra alternativ till Binero och City Network även när det gäller driften nu när de faktiskt snabbat upp sitt system en hel del. Siffrorna på Binerodrift.se verkar vara helt galna också, 0 s nertid på det som legat nere.

tartareandesire 2013-04-12 16:24

Och nu är felet "avhjälpt sedan 30 minuter" trots att MySQL fortfarande ligger nere... Spelar inte så stor roll för kunden om orsaken är avhjälpt ifall effekterna kvarstår :) Bättre att ge kundrelevant information.

stejoh 2013-04-22 06:27

Fler än jag som har problem att komma åt siter? Binerodrift säger att allt är OK... Supporten öppnar kl. 08:00

bredbandsbloggen.se 2013-04-27 11:38

Jag byter nu webbhotell

Har, återigen, problem med access. Ovanpå det har mappar och filer försvunnit. Den stackaren jag pratade med på supporten ville köra en backup av hela hosten.
Jag skrev till honom att jag fått nog och byter webbhotell.
Det blir ett tyskt eller amerikanskt denna gång.

gh0st 2013-04-27 11:49

Var in nyss på deras sida, dock bara för att jämföra priser mot nuvarande då jag föreläser om webbsidor. Slö som fan, och jag är glad att jag lämnade Binero innan jag förlorade tillräckligt mycket!

Räckte med att företagsmailen min var otillgänglig i 2 veckor. O_o

tec 2013-05-28 01:40

1 bifogad(e) fil(er)
Strul igen. Alla sidor döda och så här ser binero.se ut:

f-word 2013-05-28 06:57

Min mail funkar inte, aktuell driftstatus visar allt grönt samtidigt som det står "20130528 00:38 Störning storage" under driftstörningar.

Har gillat Binero sedan de hette Aleborg men det här håller inte längre, det är för struligt.

stejoh 2013-05-28 13:19

Nu är det stora problem med mailen igen....

Forum 2013-05-28 13:46

Vill bara visa mitt stöd. Gillar Binero och tycker det är det bästa webbhotellet i Sverige. Kämpa.

tartareandesire 2013-05-28 14:08

För mig funkar mail och webb, däremot kommer jag inte åt phpmyadmin. Det var ju tal om att byta leverantör sist storage strulade rejält men det är väl inte direkt gjort i en handvändning. Hoppas också de får ordning på allt snart.

sioustis 2013-05-28 15:47

Mejlen strular dagligen till och från hela tiden, ibland går det inte att komma åt webmail.binero.se.

extra-c 2013-05-28 16:41

Jag hade liknande problem, kunde inte nå phpmyadmin. Kontaktade supporten och fick veta att de byter databas servrar eller liknande. Nämnde då att det inte stog med på http://www.binerodrift.se/ hur kommer det sig? Men fick bara som svar att personen skulle kontakta driftavdelningen och be dom lägga till det där. Tråkigt att det blir så med binero nu, tyckt om dom väldigt länge. Men nu tappar man lite förtroende.

Sorku 2013-05-28 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av extra-c (Inlägg 20470803)
Jag hade liknande problem, kunde inte nå phpmyadmin. Kontaktade supporten och fick veta att de byter databas servrar eller liknande. Nämnde då att det inte stog med på http://www.binerodrift.se/ hur kommer det sig? Men fick bara som svar att personen skulle kontakta driftavdelningen och be dom lägga till det där. Tråkigt att det blir så med binero nu, tyckt om dom väldigt länge. Men nu tappar man lite förtroende.

binerodrift.se speglar inte verkligheten speciellt bra, det står "Tillgänglighet 99.92%".

De sidor jag har som ligger hos binero (mindre WP sidor) ligger nere några minuter varje timma när alla kör sina cron typ 20:00-20:05, 21:00-21:05, 22:00-22:05, 23:00-23:05, 00:00-00:05 etc. Tycker inte det reflekteras så bra i deras 99.9%...

tartareandesire 2013-05-28 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Sorku (Inlägg 20470815)
binerodrift.se speglar inte verkligheten speciellt bra, det står "Tillgänglighet 99.92%".

De sidor jag har som ligger hos binero (mindre WP sidor) ligger nere några minuter varje timma när alla kör sina cron typ 20:00-20:05, 21:00-21:05, 22:00-22:05, 23:00-23:05, 00:00-00:05 etc. Tycker inte det reflekteras så bra i deras 99.9%...

Det gäller ju en längre period än den du jämförde. Statistiken fungerar dock inte perfekt, med eller utan mening. Flera kluster som låg nere i en eller flera omgångar idag enligt binerodrift.se hade trots detta en tillgänglighet på 100% och 0 m nertid. Samma sak gällde sist det var problem. Detta är dock knappast unikt för Binero. Det känns som att i stort sett alla webbhotell korrigerar sin statistik lite grann, alternativt att deras statistiksystem inte fungerar så bra när systemen i övrigt krånglar, vilket är lite ironiskt :)

stejoh 2013-05-30 06:35

Suck, nu är det nere igen och supporten öppnar kl 08:00....

stejoh 2013-05-30 08:47

Du har plats 2 i kön i 20 min....suck

Du har plats 1 i kön i 15 min....suck

Danielos 2013-05-30 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av stejoh (Inlägg 20470906)

Det tyder på att dom känner till problemet och prioriterar att fixa det, snarare att berätta för alla att dom arbetar på problemet.

tec 2013-05-30 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20470909)
Det tyder på att dom känner till problemet och prioriterar att fixa det, snarare att berätta för alla att dom arbetar på problemet.

Det var en lustig tolkning av långa telefonköer.

gregoff 2013-05-30 12:37

Lustig men korrekt. Om det står mellan att informera om att man jobbar på ett problem eller att man faktiskt jobbar på ett problem, så väljer man att jobba på det och låter telefonerna ringa... oavsett hur frustrerande det må vara för kunderna.

AndersN 2013-05-30 13:41

Håller faktiskt med, men de flesta har ju möjlighet att lägga in talsvar och informera kunderna om DIS m.m redan i telefonkön

Droog 2013-05-30 13:53

Supporten är inte nere i serverhallen och driftteknikerna sitter inte i telefon. Däremot är det många som ringer när något pajar, därav telefonköer.

allstars 2013-05-30 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Droog (Inlägg 20470940)
Supporten är inte nere i serverhallen och driftteknikerna sitter inte i telefon. Däremot är det många som ringer när något pajar, därav telefonköer.

Så är det ju, men i ovanstående fall verkar det bara vara max en person som arbetar med telefonsupport och kunderna som ringer har jättesvårlösta frågor.

Det är ju knappast effektivt att en telefonist ska sitta och lösa problem och hålla upp kön.

Droog 2013-05-30 15:18

Så kan det vara. Jag satt själv på min avdelning på jobbet i en vecka för att alla andra som jag jobbar med var sjuka. Inte så kul som det låter.

Och det är inte bara att kasta in drifttekniker eller ekonomiavdelningen på telefonväxeln heller för de har förmodligen ingen aning om hur kundtjänstens system fungerar och kommer att orsaka mer problem än de löser.

Xamda 2013-05-30 22:34

Citat:

Tja, om du ringer vid den tiden tycker i alla fall inte jag att det var direkt orimligt att du fick vänta lite om det var strul. Kan ju knappast vara så att de har många som sitter i kundtjänst vid den tiden.

Norrweb 2013-05-30 23:27

Citat:

Det här är något jag blir lite nyfiken på. Om det nu finns information klart och tydligt på någon form av driftinfo, vad vill man egentligen uppnå med ett samtal då?

Personligen har jag tex aldrig varit med om att ringa min elleverantör vid avbrott om det står klart och tydligt på deras hemsida att det är problem på min ort för tillfället. Och skulle jag nu ringa dom ändå kan jag ju knappast förvänta mig någon gräddfil att jag ska få strömmen tillbaka tidigare än nån annan. Resonerar man som kund annorlunda i IT-branschen eller vad vill man med sitt samtal?

stejoh 2013-05-31 06:58

Citat:

Ursprungligen postat av Norrweb (Inlägg 20470990)
Det här är något jag blir lite nyfiken på. Om det nu finns information klart och tydligt på någon form av driftinfo, vad vill man egentligen uppnå med ett samtal då?

Personligen har jag tex aldrig varit med om att ringa min elleverantör vid avbrott om det står klart och tydligt på deras hemsida att det är problem på min ort för tillfället. Och skulle jag nu ringa dom ändå kan jag ju knappast förvänta mig någon gräddfil att jag ska få strömmen tillbaka tidigare än nån annan. Resonerar man som kund annorlunda i IT-branschen eller vad vill man med sitt samtal?

Problemet var att jag nådde min site via en temporär url, men men inte via den riktigt. Detta fel hade inget med deras problem med storage. Det var förmodligen något trassel med DNS:en. Han kunde inte svara på vad det var..

När dom till slut svarade så frågade jag lite snällt om han satt ensam i supporten, men det gjorde han inte...

AndreasS 2013-05-31 10:09

En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor :)

tartareandesire 2013-05-31 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasS (Inlägg 20471015)
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor :)

Om det är många som ställer sådana frågor så bör man väl lägga ut det i de informationskanaler man använder istället för att låta supporten svara på samma fråga om och om igen? Att utbilda kunderna bör väl knappast vara prioritet ett för supporten.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson