WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   DatingFactory (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052525)

knullis 2012-09-14 10:46

Jag beklagar detta har ingen befogenhet att kolla payouts
Men har vidarebefodrat detta uppåt o tänkte de är löst . Jag mailar om ditt ärende igen de kommer att lösa sig men just nu är hela datingfactory på mässor i spanien prag osv så lite långsammare respons . Långsamma svar hos oss på . Se handlar om kötider arbetar av alla supportärenden en efter en och ingen glöms bort

Dakota 2012-09-14 14:24

Hur lyckas ni egentligen? Jag har känt till datingfactory i över två år, långt innan alla här i Sverige började syssla med det och innan den Svenska avdelningen öppnade, men jag kan säga att jag har aldrig varit i närheten av att lyckas så bra som många av er verkar ha gjort.

Man läser ju titt som tätt om folk som har sidor som drar in över 20 000 i månaden, och även över 30 000 i vissa fall. Vissa personer verkar inte heller ha några speciella förkunskaper, men ändå lyckas de så bra.

Vad är det ni gör egentligen? Jag har full förståelse för att jag inte kommer få den frågan besvarad, för ingen vill dela med sig av värdefulla tips. Men jag har försökt med Adwords, SEO och marknadsföring på andra sidor. Ingenting fungerar. Tilläggas kan att jag inte lyckats så dåligt med SEO som man kanske tror, utan sidan jag jobbat med den senaste tiden ligger inom topp 8 för ett attraktivt sökord.

Det känns dock som att det i efterhand har varit bortkastade pengar som jag lagt på SEO. Det verkar som andra personer har andra knep, som inte innefattar SEO.

Visst, man kan skapa ett stort nätverk av bloggar och driva trafik dit, precis som Knullis. Men det måste väl finnas andra sätt också? För dessa bloggar måste ju också rankas upp i serpen för att vara till någon nytta.

Det är bara tråkigt att jag liksom har kämpat och kämpat i olika omgångar med olika sidor och mest av allt med den senaste, som jag lagt ner otroligt mycket arbete med. Det räcker dock inte hela vägen..

/ Förvirrad DF-användare

tartareandesire 2012-09-14 15:51

Först och främst så ska du nog inte lita på att alla som berättar om sina framgångar inte har något med DF att göra :) Sedan så ska man inte heller lita på att de personer som berättar om sina framgångar verkligen är framgångsrika :) Det är dessutom en övermättad bransch vid det här laget och den enda som tjänar något på alla små som hoppar in för sent är DF själva.

tap1on 2012-09-14 16:08

30k i månaden låter inte speciellt mycket. Folk tjänar betydligt mycket bättre men oftast är det dem som snackar minst som tjänar bäst.

Kolla över vart dina flaskhalsar är. Får du ingen trafik? Fixa trafik genom SEO eller genom att köpa. Får du trafik till sidan men de konverterar inte till medlemmar? Fixa till dina landningssidor för att öka konverteringen. Får du trafik och medlemmar men inga som betalar? Jobba hårdare med mailutskick och driv trafik på så vis att besökaren förstår att det kostar att bli medlem.

Dakota 2012-09-14 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20450240)
Först och främst så ska du nog inte lita på att alla som berättar om sina framgångar inte har något med DF att göra :) Sedan så ska man inte heller lita på att de personer som berättar om sina framgångar verkligen är framgångsrika :) Det är dessutom en övermättad bransch vid det här laget och den enda som tjänar något på alla små som hoppar in för sent är DF själva.

Det är inte riktigt sant, jag vet att flera verkliga personer tjänar otroligt mycket på sina DF-sidor och jag tror inte Knullis är i behov av att iscensätta framgångsrika personer/sidor, när han själv driver ett jätteframgångsrikt nätverk av egna sidor.

Jag har ju dessutom tjänat en hel del själv, men långt ifrån lika mycket som andra som verkligen har lyckats, så jag vet vad det finns att hämta.

knullis 2012-09-14 17:44

Vad tartar säger om datingfactory och allt om mättad marknad kan folk genast glömma . Tartar varför delta ens i denna diskussion när du inget om det verkar veta samt att du haft en väldigt negativ inställning mot datingfactory från början . Dakota läste du tex mitt senaste blogginlägg på datingfactory.se bloggen hur jag exakt visar hur jag ökat konvertering till 3ggr så mycket med några enkla ändringar ? Vill du ta ett samtal med mig på skype kommande vecka så kan jag dela med mig av mina stats till dig och visa att det går att göra pengar på df, och jag finns här för att dela med mig av tips gratis hur du ökar inkomsterna och drar in rätt typ av trafik . Pm mig din skype. Msn eller gtalk

knullis 2012-09-14 17:54

Samt tartar : df tjänar 35% den som har kontot tjänar 65% på båda nya och återkommande betalningar . Hur kalkylerar du det till att det endast är df som tjänar pengar ? Tjänar inte han som startar sin sida nåt tjänar inte df något heller . Kan säga att i sverige finns det redan ett flertal personer som drar in mellan 40-80.000 kr mån på detta . Det går med hårt arbete - mina guider på bloggen är en bra bit på vägen för dem som vill ta sig dit . Detta med mättad marknad. Kan tala om att för de allra flesta som har df sidor i sverige ökar vinsten med 10% minst varje månad och det är inget tecken på mättad marknad .

Dakota 2012-09-14 18:06

Det vore grymt Knullis, har skickat ett Pm!

tartareandesire 2012-09-14 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20450254)
Samt tartar : df tjänar 35% den som har kontot tjänar 65% på båda nya och återkommande betalningar . Hur kalkylerar du det till att det endast är df som tjänar pengar ? Tjänar inte han som startar sin sida nåt tjänar inte df något heller . Kan säga att i sverige finns det redan ett flertal personer som drar in mellan 40-80.000 kr mån på detta . Det går med hårt arbete - mina guider på bloggen är en bra bit på vägen för dem som vill ta sig dit . Detta med mättad marknad. Kan tala om att för de allra flesta som har df sidor i sverige ökar vinsten med 10% minst varje månad och det är inget tecken på mättad marknad .

Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis :) Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.

TheCheesePolice 2012-09-14 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20450266)
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis :) Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Jag kan som oberoende tredje part intyga vad Knullis säger. 30K/månaden är f.ö lite pengar i jämförelse med resten av affiliatevärlden, så jag förstår inte varför du finner detta orimligt.

Vad beträffar cheferna tror jag inte du pratat med en enda av dem, och jag tror heller inte att du känner till deras arbetsförhållanden; Tanya Fathers, den "importerade chefen", var frun till World Dating Partners ägare, och skapade sedan DatingFactory. Det har alltså ingenting med 'importerad arbetskraft' att göra - att du gör sådana antaganden utan att ha substans/bevis är rent ut sagt sjukt.

Citat:

Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.
De tjänar mer på en stor sida med 5000 kunder eftersom de administrativa kostnaderna är mycket lägre.

knullis 2012-09-14 22:50

Tartar självklart lyckas inte alla med detta . Precis som med alla affiliateprogram krävs en arbetsinsats . Är google oseriös med adsense för att de tjänar pengar på sina publishers? Skippa bara den negativa attityden angående df med snack om mättad marknad och rasistiska åsikter om vissa kvinnliga arbetare hos df så är jag nöjd . Det är bara att inse hur fel du har med dina antaganden gällande detta.

Förstår verkligen inte vart skon klämmer angående din inställning till df . I denna forumtråd tex är de 95% av alla som deltagit i diskussionen nöjda med df . Så varför ens försöka fortsätta smutskasta med ditt skit

Och vill du fortsätta plocka skrot så gör det ingen kommer tvinga på dig att prova med df lovar jag men denna forumdel är till för affiliateprogram inte diskussioner om ukrainska kvinnor eller skrotplockning

Sathack 2012-09-15 01:26

Citat:

Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Alltså, vad menar du exakt med det där?

erebos 2012-09-15 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sathack (Inlägg 20450289)
Alltså, vad menar du exakt med det där?

Ja det undrar jag med, vilken dum kommentar.
Dom sliter ju dygnet runt hela DF staben.
Vi som träffat "Ukrainskorna" live vet att dom är superproffs, mycket ödmjuka och dessutom extremt hjälpsamma.
Lisa kan gärna få bli svensk statsminister så kanske Sverige lyckas till slut också! :)
Tråkigt att dom ska bli utdömda på det där sättet av nån "äkta svensk manlig webmaster" som ju är måttstocken för vem som ska få driva företag på internet...eller??

Hacka gärna på whitelabel men tänk efter, varenda icabutik, statoilmack, satsgym, mcdonaldsrestaurang är ju fysiska whitelabels!
Den som marknadsför "sin" whitelabel bäst och/eller har bäst domännamn lyckas bäst helt enkelt.
Alla får chansen att testa sina ideer/domäner helt gratis, vad är det för fel med det?

jakoob 2012-09-15 08:27

Ukraina är ett vanligt land att lägga sin utveckling i, inget konstigt i det. Dock delar jag farhågorna när det gäller att skapa något unikt, men man har möjligheterna att göra ganska mycket själv redan nu. Jag tycker DF har överlägset bäst teknik sedan är det upp till var och en att skapa en så bra lösning som möjligt. Ser fram emot att när mina WDP sajter är konverterade till DF då bör man öka intäkterna markant. Eftersom jag har 300 affiliates under mig har jag ganska bra cool på om de flesta tjänar mycket pengar på WDP o DF.

Webmasterpro 2012-09-16 00:30

Citat:

Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Vilken etnicitet cheferna på Caerus har är ju totalt orelevant? Sjukaste jag hört. Som chef är väl huvudsaken att man sköter sitt jobb korrekt, vilket de gör mer än väl.

Du verkar ha en otroligt negativ inställning mot Datingfactory och den trevliga samt hjälpsamma personalen som kontinuerligt arbetar för att göra detta white label program bättre (bland annat Knullis).

Mitt tips är att pröva på Datingfactory i mån av tid, så kommer du inse potentialen. Jag vet bland annat folk som tjänar riktigt bra på DF igenom att kombinera sina skickligheter på PPC trafik med diverse nisches på DF.

Sedan så kan man tjäna riktigt bra på DF, jag är säker på att Knullis har lyckats otroligt bra.

Har också läst om en kille vid namn "Thomas Voullemir" som fick sin DF datinghemsida för handikappade omtalad i en tidning. Han har också gjort stora framsteg.

Marknaden för dejting kan f.ö aldrig bli mättad (folk som säger detta vill bara att mindre folk ger sig in i denna nische) eftersom vår värld är så pass stor att tusentals människor gör slut dagligen och vänder sig till nätet för att hitta en ny partner. Har även pratat med folk som får mat och vatten på bordet via PoF, en enda trafikkälla av tusentals.

Just my two cents...

knullis 2012-09-16 13:30

Vill bara meddela alla att vi nu är två stycken som sitter med den svenska supporten och tar hand om alla ärenden. kommande vecka arbetar vi ikapp alla som fått vänta och framöver ska vi kunna ha support på svenska via skype måndag - söndag 09.00 - 22.00 ca .

* För dig som saknar din betalning - undersökts det just nu i skrivande stund

Vi finns två personer på skype till ert förfogande från och med imorgon

knullis 2012-09-16 16:11

Chatroulette.se - Vet nu varför du inte fått betalt, du har inte verifierat ID och förutom det har du skrivit nån verifikationskod istället för mailadress där du ska ange ditt paypal ID.

kontakta mig om du behöver hjälp med att fixa dessa två saker.

Dakota 2012-09-20 18:49

Hur mycket tjänar ni på era sidor? Per månad? ;) Skadar ju inte att ge lite inspiration till oss andra som inte lyckats riktigt bra (ännu) och även utbyta statistik med varandra.

Har ni printscreen på er statistik så blir det ännu roligare. Ni behöver såklart inte skriva VILKA sidor det handlar om, men statistiken i sig är jätteintressant!

Var stolta för att ni lyckats och dela med er av lite statistik ;)

Själv har jag tjänat 980 EUR totalt. Inte alls nöjd med detta resultat, många tjänar antagligen mer än detta per månad. Men det är i alla fall en början :)

knullis 2012-09-20 21:10

tror tyvärr inte det är så många som vill redovisa sina intäkter öppet på ett forum är som att fråga "hur mycket pengar har du på banken" men gratulerar till 980 euro en bra start, finns mer att tjäna på marknaden tro mig ; ) hörs på skype!

nosnaj 2012-09-20 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20451022)
tror tyvärr inte det är så många som vill redovisa sina intäkter öppet på ett forum är som att fråga "hur mycket pengar har du på banken" men gratulerar till 980 euro en bra start, finns mer att tjäna på marknaden tro mig ; ) hörs på skype!

Kollade din svenska df-sida och det var ont om svenska referenser, antingen är alla hemliga eller så är det få som lyckas? Hemliga sidor brukar i mina ögon innebära tvivelaktiga saker, det går ju inte direkt göra världsunder när man ändå har samma white-label lösning eller kan man modifiera varenda template hur man vill?

knullis 2012-09-20 23:11

nosnaj man kan modifiera utseende helt, lägga till texter hur man vill. lägga till undersidor osv. om du syftar på forumet där så är det ritkigt inaktivt ja .

Dakota 2012-09-28 22:19

Jag har för mig att knullis skrev någon form av uppskattad uträkning för hur många som på ett ungefär väljer att uppgradera sitt konto, men jag minns inte exakt.

Jag har sedan jag bytte metod börjat få en del medlemmar trots allt, betydligt mer än förut i alla fall. Den här veckan 12 st medlemmar (fick 29-30 i månaden om jag hade tur förut) så det går ju i alla fal uppåt.

Ingen har dock än valt att uppgradera sitt konto. Jag undrar nu:

1. Är 12 st/vecka tillräckligt för att kunna bygga på med leads?
2. Hur många ungefär i genomsnitt väljer att uppgradera?

Tack för mig.

gurka 2012-09-29 02:30

Beror på vilken nisch och hur din landpage ser ut. Generellt sett är det runt 5-8% betalande medlemmar i Sverige, även om jag tycker det bli mindre värde per unikt besök med tiden, men jag har väl dåliga trafikkällor.

knullis 2012-09-29 11:04

Dakota skriv fråga på det andra forumet, via mail eller pm. det ses som spam när jag svarar på df frågor här på wn

audemars 2012-10-23 01:46

Vilket land/marknad förrutom Sverige anser ni konverterar bäst när det kommer sale?

knullis 2012-11-20 15:23

Well har ett guldtips : Norge ! inte alls många som kör där än, vet ej varför , kör inget på den norska marknaden själv men ser att dem som kör går de väldigt bra för.

erebos 2012-11-20 16:57

Har allt sett nån norsk .net konkurrent som jag tycker mej känna igen stilen på Knullis ;)
Håll er ifrån norge, det är min marknad. :D
Adwords är svindyrt men man behöver knappt annonsera. :)

knullis 2012-11-22 12:55

erebos : jag lovar jag gör inga pengar alls på norska marknaden, har ingen kapacitet att marknadsföra där. Men det är en av länderna utom sverige jag vet de går bra för några på.

Hmm undrar om denna tråd nånsin kommer bli sådär officiell som vissa andra program får? Tartar kan du fixa det må tro ?

nosnaj 2012-11-22 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20455972)
erebos : jag lovar jag gör inga pengar alls på norska marknaden, har ingen kapacitet att marknadsföra där.

Körde inte du df white label för sverige. Konkurrerar du med dina egna partners och ser dessutom deras statistik? Eller missuppfattar jag din roll på df?

knullis 2012-11-22 13:03

tjo

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20455974)
Körde inte du df white label för sverige. Konkurrerar du med dina egna partners och ser dessutom deras statistik? Eller missuppfattar jag din roll på df?

Jag började ju som vanlig affiliate flera år sen, och har de sidorna kvar. Men joo ansvarar för datingfactory.se - sverige ja .
Men haha inte så jag sitter och mäter partners trafik och tävlar - jag hjälper dem på alla sätt jag kan då jag själv har erfarenhet av att marknadsföra detta har jag mycket att lära ut.
Så det som hände var att det gick bra för oss som vanliga affiliates och vi blev uppgraderade helt enkelt, sysslar nu med att lära andra det vi själva fick lära oss den hårda vägen då det inte fanns någon sverige ansvarig.Driver inte programmet är uppgraderad till något som heter MA - Master Affiliate Sweden .

Förstår hur det kan låta som att google själva skulle köra adsense sidor. men vi har inga fördelar på något sätt .
Det är begränsat - ser som MA inte heller trafikällor. endast signups och VIP köp.
Precis som vanliga partners gör om de värvar webmasters under sig.

nosnaj 2012-11-22 13:30

Ok, tack för förtydligandet

TheCheesePolice 2012-11-22 19:09

Om du tror att Knullis stjäl dina knep har du hybris. :)

erebos 2012-11-23 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20456010)
Om du tror att Knullis stjäl dina knep har du hybris. :)

Om du menar mej så missförstod du nog vad jag skrev :)
Knullis har hållit på med detta 100 år längre än mej så han har nog sina egna knep.

TheCheesePolice 2012-11-23 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20456037)
Om du menar mej så missförstod du nog vad jag skrev :)
Knullis har hållit på med detta 100 år längre än mej så han har nog sina egna knep.

Det var riktat mot Nosnaj, inte dig, hehe.

Daniel-san 2012-11-29 09:19

Jag har en fråga.
Jag ändrade designen på framsidan men är ingen kodare,så hur gör man?:confused:

Eller är det möjligt att ändra utseende på famsidan?

OrdUpp 2012-11-29 11:20

Datingfactory verkar riktigt nice. Har dragit in $131 på 3 dagar.
Dock så har jag lite svårt med att få kontakt med supporten.
Har nämligen skickat in bild på mitt ID och väntar på Approval, hur lång tid brukar detta ta att bli godkänd?

Tack på förhand

Jesper Ribacka 2012-11-29 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av OrdUpp (Inlägg 20456532)
Datingfactory verkar riktigt nice. Har dragit in $131 på 3 dagar.
Dock så har jag lite svårt med att få kontakt med supporten.
Har nämligen skickat in bild på mitt ID och väntar på Approval, hur lång tid brukar detta ta att bli godkänd?

Tack på förhand

Bra jobbat!
Reggade du dig genom den svenska datingfactory så finns det 2 supports som man kan maila och köra skype med. Dom är väldigt hjälpsamma!

Tar några dagar. Dom skickar ett mail till dig och säger till att dom har tagit emot det!

Jesper Ribacka 2012-11-29 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel-san (Inlägg 20456523)
Jag har en fråga.
Jag ändrade designen på framsidan men är ingen kodare,så hur gör man?:confused:

Eller är det möjligt att ändra utseende på famsidan?

hej,

förstår inte riktigt din fråga :)

Har du ändrat designen eller vill du ändra designen?

Du kan ändra det mesta med datingfactory!

Daniel-san 2012-11-29 12:30

Haha,förlåt för min otydliga fråga!

Jag ska börja köra hårt på detta med datingfactory och tror man kan tjäna mycket pengar,men som många säger gäller det att göra så den sticker ut.

Jag tog ett orginal tema och ändra i photoshop och undrar nu hur jag kan få startsidan att se ut så?

Har ingen kunskap i att koda:confused:

gurka 2013-05-23 19:11

Nu är det bestämt. DF kommer till Stockholm på lördag och bjuder(?) på middag för inbjudna medlemmar. DF har haft en bra expansion i Sverige och jag tror kan bli lärorikt att tacka ja till inbjudan och kika förbi.

Någon mer som ska dit?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson