![]() |
Det tycker jag var bra. Att aktivera PM var också lite konstigt, men nu när det är gjort är denna flera gånger bättre än den gamla.
En centrering av sidan nu också, så är lyckan gjord. |
Här finns trådar med svar sedan senast
http://www.wn.se/search.php?do=getnew |
Som många andra har sagt, sidan bör nog vara 100% bred, och om inte ska den åtminstone vara centrerad.
Snabbsvarrutan får gärna vara lite högre. Jag gillar inte riktigt att det står "idag" och "igår" istället för datum. Bäst skulle kanske vara "Idag, 2009-08-25, 14:42", "2009-08-25, 14:42 (idag)" eller liknande. Eller bara skippa "idag"/"igår". Betyg: Det skulle vara bra att visa tomma stjärnor om det inte är högsta betyg. T.ex. betyg 4 ger 4 fyllda och 1 tom stjärna, så ser man snabbare vilket betyg det är. Man kan även tänka sig att en halv stjärna är fylld för t.ex. betyg 4,5. Det borde finnas "skicka PM"-ikon vid varje inlägg. Kan inte admin aktivera PM och popup för alla användare rakt av (och kanske även avatarer)? Sedan om någon ogillar det får den användaren stänga av det igen. |
Snyggt, fattas bara lite seo så..........:)
|
Som så många andra redan sagt, Kan ni inte ordna så wn får samma typ av startsida som innan ni uppdaterade.
Det är extremt besvärligt att få en överblick över nytt och gammalt oavsett länken *nya inlägg* Centrera gärna sidan därefter. |
Snälla!! Byt tillbaka!
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
2.) Nej, det finns en hyffsat fungerande konverterare för IPB 1.3. Vi använde en tidigare version för vilken ytterst lite av denna konverterare fungerade smärtfritt. T ex quotes hackades sönder i bitar av html-kod beroende på nivå i nesting. Medlemsgrupperna kom inte med som de skulle. Forumstrukturen blev helskev. Avatarer kom inte med alls. Attachment-konverteringen hängde sig återkommande. Osv osv. Det tog många timmar att fixa det värsta. Plötsligt? Nej, det påbörjades av Alex för länge sen men blev aldrig avslutat varpå det blev rätt plötsligt nu som jag gick på det - på kvällar och helger. |
Måste säga att det är ett himla gnäll.. I gamla designen
frågade "alla" efter den nya uppdateringen och nu när uppdateringen kommit så klagar alla på den och vill tillbaka till den gamla.. Jag skulle säga att det är en ren vanesak. Ni kommer lära er gilla denna design också. Tror jag i alla fall. :) |
Jag kunde inte logga in längre, fick lov att fixa ett nytt lösenord.
Ingen aning om vad de berodde på, ni kanske ville veta det. |
Tycker det är sämre nu än tidigare. definitivt, man vill ju ha en uppsyn om under vilka kategorier det finns nya poster osv. startsidan var verkligen dålig. byt tillbaka till gamla.
|
Jag tycker det är bra att WN är uppgraderat. Det känns lite ovant, och allt är inte perfekt, men det går att åtgärda. Det har faktiskt inte ens gått ett dygn än.
Jag tycker som så många andra att startsidan känns lite fel, men den kommer att ändras. För min del är inte startsidan så viktig. Jag använder "Nya inlägg". |
Jag la till statusikonerna i "Forum index" nu iaf. Så får man en lite bättre översikt.
|
har hittat ett fel: kolla längre ner på sidan där det står felaktigt användande av bb-kod!
http://www.wn.se/misc.php?do=bbcode sätt ";" efter auml :) |
Jag skulle personligen vilja se kategorierna till vänster och större än "utvalda trådar"
|
Jag tycker också att det är mycket gnäll, inte minst med tanke på allt tidigare gnäll på det "nya" WN som aldrig kom. Det ligger ju i förändringens natur, att en del gillar den, och andra inte gillar den. Personligen har jag alltid, uteslutande, använt mig av RSS och "20 senaste aktiva" och kommer nog ha svårt att förlika mig med ett WN utan denna funktion, i övrigt har jag få/små krav. Men jag menar, det har gått, vad, 12 timmar, jag tycker som alltid att människor verkar ha alldeles för mycket tid att uppröras över (små) saker, eller bara för lätt att bli indignerade. Ta det lugnt, ta en cigarett, en kopp kaffe, eller gå ut och gå en sväng, så ska ni se att det ordnar sig...
|
Tycker de mesta av de här nya är sämre. Framförallt framsidan/index. Den är bara jobbig, man får ingen som helst uppsyn om vad som händer i alla olika forumdelar. Well well, som alla säger de tar väl tid men hur som helst så ÄR det sämre uppsyn nu än tidigare. Oavsett om man vänjer sig eller inte :)
Men bara att göra. |
Angående att en del avatarer är lite större nu så måste jag nog säga att det inte är så tokigt. Det bör väl finnas någon gräns i både pixlar och kb, men större än 80x80 kan väl vara ok? (Men sätt inte en fix storlek genom HTML eller CSS.)
|
Den gamla startsidan var kanon, den nuvarande kalkon.
|
Citat:
Logik <3 |
Har allt dött på WN eller efter updaten, ingen trådaktivitet direkt.
Gillar inte hur de ser ut men det är välla bara att vänja sig. |
Citat:
|
@Clarence: Tack så mycket för svar, hade inte förväntat mig det :-) Önskar ert stort lycka till och om det finns något jag kan göra för att underlätta, tveka inte att fråga!
|
Citat:
|
Citat:
På alla användare är nu ändrat till: aktiverade PM, epost vid PM, visar avatarer, visar signaturer, visar bilder. Så har ni ändrat detta sen konverteringen till annorlunda värden får ni ändra tillbaka. Användare som läser tråden även aktiverat. |
Nya inlägg:
WN på Vbulletin ( 1 2 3 ... Sista sidan) Jag saknar att se hur många sidor det är i tråden. |
Centrera om det ska vara så kort på bredden.
|
Citat:
Akta dig för kaffe dock, riktigt starka grejer det.. |
Citat:
|
Skulle det finnas en möjlighet att få iTrader eller liknande installerat? En hel del som vart med och vunnit auktioner men i slutändan bara slösat en jävla massa tid för en. Bra att hålla koll på vilka som verkligen är seriösa både säljare och köpare.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Trevligt! Tycker det ser bra ut.
|
Jag tycker det är schysst med lite förändring - kul när det händer något nytt, bra jobbat ni som lagt ner tid på det här! Klart att allting inte kan vara perfekt från start - Rom byggdes inte på en dag...
Ser fräscht och trevligt ut, samtidigt som man ändå känner igen sig. Håller med om att det vore schysst att kunna se de senaste trådarna på förstasidan, men det finns ju (som vissa nämnt) andra länkar att bokmärka för den som inte klarar sig utan ett extra klick eller två. Tycker egentligen att upplägget med utvalda trådar är intressant, och ser gärna att det finns kvar även om ni skulle komplettera med "senaste inlägg" eller motsvarande. Tycker det är ett smart grepp att ta bort sektionen nyheter och istället låta nyheter ligga under respektive sektion. Som det varit innan har det ibland varit lite svårbedömt om man bör posta i nyheter eller under respektive ämne. Nu kan utvalda trådar bli den komplettering som gör att nyheter som ett eget forum blir överflödigt. Ser med spänning fram emot de nya tillägg som den nya mjukvaran erbjuder. Simma lugnt! |
Hur får man upp listning av 24h aktivitet?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vars hitta du den eller visste du bara den url'en i huvudet? |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson