WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Flytt av WN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9954)

blueplaya 2005-09-23 13:03

Var är WN hostad nu??

Decibel 2005-09-23 13:24

Citat:

Originally posted by blueplaya@Sep 23 2005, 14:03
Var är WN hostad nu??
Om du läser tidigare i tråden så ser du ;)

blueplaya 2005-09-23 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Ursprungligen postat av blueplaya
Var är WN hostad nu??

Om du läser tidigare i tråden så ser du

Japp, jx ser det ut som =)

robertsson 2005-09-23 16:36

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Sep 22 2005, 21:01
Jag känner skillnad i hastigheten plus att man hoppas man nu slipper det här med slut på minne.

Fick detta istället:

There appears to be an error with the Webmaster Network database.
You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here

Error Returned

mySQL query error: SELECT m.id, m.name, m.email, m.hide_email, m.location, m.aim_name, m.icq_number,
f.id as forum_id, f.read_perms, f.name as forum_name
FROM ibf_members m
LEFT JOIN ibf_moderators 'mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id=m.mgroup)))
LEFT JOIN ibf_forums f ON(f.id=mod.forum_id)

mySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id
mySQL error code: 1064
Date: Friday 23rd of September 2005 04:32:36 PM

We apologise for any inconvenience

Decibel 2005-09-24 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Westergren
Jag känner skillnad i hastigheten plus att man hoppas man nu slipper det här med slut på minne.

Fick detta istället:

You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here

Error Returned

mySQL query error: SELECT m.id, m.name, m.email, m.hide_email, m.location, m.aim_name, m.icq_number,
FROM ibf_members m
LEFT JOIN ibf_moderators 'mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id=m.mgroup)))

mySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''mod' ON((m.id=mod.member_id or (mod.is_group=1 and mod.group_id

Ja, det är en av problemen vi har brottas med, vad exakt gjorde du när det dök upp ?

jimmie 2005-09-24 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Citat:

Originally posted by -robertsson@Sep 23 2005, 17:36
Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Westergren

Fick detta istället:

Error Returned

FROM ibf_members m

Ja, det är en av problemen vi har brottas med, vad exakt gjorde du när det dök upp ?

Det jag undrar lite över är varför det är dubbla parenteser efter ON.

Decibel 2005-09-24 02:15

Skillnaderna mellan gamla WN och nya WN-servern är rätt stora i versionerna bl.a apache och mysql vilket gjorde att vi fick ändra lite i koden för att den skulle snurra på.

Men jag lyckas inte återfinna vilken fil som återspeglar dedär raderna, så ni som får upp samma fel igen, ta ett screenshot och maila till [email protected] (där url är synlig)

robertsson 2005-09-24 09:17

Citat:

Originally posted by Decibel@Sep 24 2005, 00:54
Affiliate- och annonseringsprogram
Dela med dig av erfarenheter eller fråga om råd gällande tredje parts program för trafikgenering.
551 4 636 Sep 23 2005, 23:19
In: 2 sajter och ett konto för ...
Av: Bengt

Jag klickade på "2 sajter och ett konto" på WN's framsida.

end 2005-09-24 11:26

Jag har exakt samma problem med mitt forum, felet uppkommer när man klickar på "Våra modertorer" på förstasidan.

http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ts&CODE=leaders.

end 2005-09-28 09:55

Ni har fixat det ser jag. Får man fråga hur?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson