Citat:
Originally posted by PKaze@Jul 28 2005, 22:47
Hur mycket tar double.se, som väl egentligen blir en större konkurrent till dig än Tradedoubler? Jag har fått uppfattningen att det är bra mkt billigare att annonsera på double än på tradedoubler.
Det där med en daglig/månatlig annonsbudget (á la Google) låter riktigt intressant, frågan är bara hur man ska lösa det gentemot affiliatesen. Löser du den biten tror jag du kommer få många kunder, se bara på hur populärt adwords är. Det är ju en viss osäkerhet för annonsörerna idag eftersom de inte vet hur mkt de kommer att annonsera för.
En annan sak jag som webmaster tycker är bättre med double än TD är att det med TD tenderar att ta väldigt lång tid innan man blir godkänd som affiliate. På double blir man oftast (säkerligen med flera undantag dock) godkänd direkt man ansöker till ett program. Det är bra att slippa vänta flera dagar (eller veckor faktiskt) innan man får besked om man blir godkänd. Nu beror väl det här till stor del på hur aktiva annonsörerna är på att godkänna nya affiliates, men på double verkar det finnas ett alternativ att alla godkänns på en gång.
Det där med att företag stängs av låter inte bra, ha det som en absolut sista utväg. Det är mycket irriterande om många affiliates måste ändra i annonskoden titt som tätt för att redigera bort annonser som stängts av. Fast det är väl å andra sidan bättre än att visa annonser som man inte kommer att få betalt för.
/Peter
|
Vad double tar är jag osäker på. Jag har läst lite olika trådar här på WN och det verkar variera.
Kan dock säga att jag satsar på att utveckla systemet kontinuerligt, jag har många ideér på användbara funktioner som kommer implementeras under hösten och målet är att inom 12 månader kunna driva detta som min fulla sysselsättning.
Jag återkommer vid 3 tiden med ytterliggare svar, är på Ericsson för tillfället och tjänar min brödföda.
|