WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Antagen på sökmotoroptimeringskurs (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8892)

Lindahl 2005-09-11 10:47

Nån som vet om Våge-boken finns som e-bok? Den andra boken finns ju....

mediadream 2005-09-18 22:16

Citat:

Originally posted by Lindahl@Sep 11 2005, 10:47
Nån som vet om Våge-boken finns som e-bok? Den andra boken finns ju....
Söker också efter dessa två böcker på e-book. PM a gärna mer information om vart man kan hitta dessa eböcker.

Spindel 2005-09-22 17:07

Hur går det? Lär ni er nått? ;)

Jon A 2005-09-23 03:48

Kom ihåg att fylla meta-taggarna med keywords

Jim_Westergren 2005-09-23 22:02

Citat:

Originally posted by Jon A@Sep 23 2005, 04:48
Kom ihåg att fylla meta-taggarna med keywords

:)

Men ärligt. Skulle vara intressant att veta vad som lärs ut. Gissar att Googles guidelines finns med på läroplanen :)

mellow 2005-09-23 23:17

Kursen riktar inte in sig på att hamna högst i sökmotorerna med hjälp av white/black-hat-metoder utan mer hur man i grunden bygger en vettig site från grunden med sökmotorerna i baktanken. Dvs. en site som är korrekt uppbyggd som sökmotorerna kan spidra på ett korrekt sätt. Verkar även vara en del från användarperspektivet, dvs. hur användarna använder sökmotorerna.

Verkar ganska vettigt uppbyggt med en del skrivuppgifter (planera site/målgrupp etc.) och man ska så småningom skriva en "sökmotordagbok" varje vecka där man för anteckningar på hur sin site utvecklar sig över tiden.

Det har bara varit en onlineföreläsning ännu men det ovan är hur jag uppfattat att det ska fungera. Olika kunskapsnivåer på kursdeltagarna - men även de som är lite mer insatta kan nog lära sig en del.

I mitt tycke ska det iaf. bli intressant att starta en ny site (blir nog en till inofficiellt) och verkligen få ner hur det utvecklar sig på papper för att sedan kunna gå tillbaka och se om man kunde gjort något bättre och hur lång tid det egentligen tar för att få en vettig placering.

// Michael

grazzy 2005-09-23 23:17

Man får väl hoppas att de lär ut standarder istället för att optimera för en specifik sökmotor. Det vore inte särskilt långsiktigt.

Jim_Westergren 2005-09-23 23:24

Citat:

Originally posted by mellow@Sep 24 2005, 00:17
Kursen riktar inte in sig på att hamna högst i sökmotorerna med hjälp av white/black-hat-metoder utan mer hur man i grunden bygger en vettig site från grunden med sökmotorerna i baktanken. Dvs. en site som är korrekt uppbyggd som sökmotorerna kan spidra på ett korrekt sätt. Verkar även vara en del från användarperspektivet, dvs. hur användarna använder sökmotorerna.
Verkar ganska vettigt uppbyggt med en del skrivuppgifter (planera site/målgrupp etc.) och man ska så småningom skriva en sökmotordagbok varje vecka där man för anteckningar på hur sin site utvecklar sig över tiden.
Det har bara varit en onlineföreläsning ännu men det ovan är hur jag uppfattat att det ska fungera. Olika kunskapsnivåer på kursdeltagarna - men även de som är lite mer insatta kan nog lära sig en del.
I mitt tycke ska det iaf. bli intressant att starta en ny site (blir nog en till inofficiellt) och verkligen få ner hur det utvecklar sig på papper för att sedan kunna gå tillbaka och se om man kunde gjort något bättre och hur lång tid det egentligen tar för att få en vettig placering.
// Michael

Verkar faktiskt intressant.

Tack för info.

noseel 2006-08-21 05:12

Drar upp denna gamla tråd.
Ni som gick kursen, var det något värt att läsa?
Finns lediga platser i år igen om någon skulle vara intresserad.

HeavyHaze 2006-08-26 17:36

Jag gick distanskursen på BTH förra hösten och tycker den var ganska bra. Dock kändes det hela lite oorganiserat och en del av inlämningsuppgifterna var väl inte så givande, men i det stora hela är jag klart nöjd med kursen. Mycket grundläggande info om hur man bygger strukturerade sajter. Saknade dock info om de stora drakarnas "hemliga tricks bakom kuliserna.."

Under kursens gång skulle man som kursdeltagare sätta igång en ny sajt och jobba med den under kursens gång. Jag satte igång ordsprak.se och fick snabbt massor av besökare. idag har jag ca 30000 besökare i månaden utan att lyfta ett enda finger. Borde väl satsa lite till och tjäna lite pengar på den ;-)

Kursen som sagt, den var bra. Kan någon tipsa om fler kurser och vidareutbildning, gärna på distans, så blir jag jätteglad!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson