![]() |
Citat:
På ett sätt är jag beroende av internet, för det känns som att jag inte skulle klara mig utan det (dessutom försörjer jag mig på min hemsida), men samtidigt är det inga som helst problem att ta ledigt och göra nåt annat. Nyligen var jag bortrest två veckor och kollade bara mailen en enda gång. Jag tänkte överhuvudtaget inte på internet, så så värst illa däran kan jag inte vara. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Det är ju skillnad vad man gör vid datorn anser jag. Spelberoende är väl farligt skulle man kunna påstå även om jag inte bryr mig att jag drabbas av det några gåner om året (Nyligen World of Warcraft). Internetberoende är väl kanske farligt på sitt sätt om man ägnar det endast åt nöjen. Jag skulle vilja påstå att min syster är mer beroende av Internets nöje än vad jag är då hon tillbringar dagligen minst 4 timmar framför Lunarstorm och msn.
Men att vara beroende av att kolla statistik och annat smått & gott hör bara till det dagliga arbetet. Istället för att chefen kommer in och berömmer dig så ökar siffrorna på en hemsida... samma budskap fast via olika medier :) Att vara beroende av att kolla forum (som tillexempel wn) är ju bara ett gott tecken på att man vill lära sig mer inom branchen. Och det är det knappast något fel på :) Kollar själv statistiken väldigt ofta... Därför har jag funderat på att koda ihop något program som visar på en seperat skärm all statistik som jag vill se :) Även google adsene hade varit fint att få med. Då minskar jag även mina favoriter med några % :) CS är bra... det får mig att släppa alla tankar på arbetet och efter en timme sitter jag igen som klistrad framför arbetet just på grund av att dessa spelberoende människorna har räddat mig. Hur förbannad tror ni jag är när en 11åring lyckas ta mig gång på gång? |
Citat:
... och i en toolbar och via mobilen och via SMS och via att man ringer kompisar och frågar, och att farsan har login så man kan ringa och höra med han hur det ser ut! OM både Telia Adsl 24 och backupen via Comhem tv/bredband skulle gå ner några timmar samtidigt. När jag är mitt inne i nya projekt, då är det 24 timmar om dygnet tyvärr, men det är iofs för jag tycker det är så kul! Thomas |
Citat:
|
Citat:
Thomas |
Jag tror inte riktigt att ni förstår vad det innebär att vara kontrollfreak på _riktigt_ :-)
Det här är ett specialkodat php-script som rapporterar dagliga besökare till ett nätverk av siter. Ger en överblick av hur det står till med besökarantalet. http://hem.mjoelkbar.net/wn_stat1.gif Det här är ett foto över min andra bildskärm som visar hur tre servrar mår samt sökningar som görs på nyhetsportalen.se (big brother ser dig). http://hem.mjoelkbar.net/wn_stat2.jpg Det här programmet kör jag inte längre, men det är ännu ett hemmahack som poppade upp när adsense-inkomsterna hade förändrats (google ändrade sin sida + att jag fick magsår varje gång den hoppade upp) http://hem.mjoelkbar.net/wn_stat3.gif Så, vart skriver jag in mig? :) |
Imponerande.
|
grazzy det är ju nästan så jag vill ha det :D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson