Citat:
Originally posted by fotojoc@Jul 3 2005, 04:47
Som Jake skrev
"Annonsörer på adwords borde väl bara vara glada för att google har hårda regler för adsense (även om de är för hårda ibland)
Vidare har jag inte användaravtalet för adsense i huvudet men där borde de ha friskrivit sig att de har rätt att stänga av personer om de misstänker fusk så att vidta rättsliga åtgärder kan du nog glömma."
Jo visst, det är väl rätt Google har hårda regler. Det tycker jag som annonsör. Men att som Google gå ut och stänga av konton utan att bevisa något. Att sedan skicka "papegojbrev" som svar är inte seriöst. Att i samma veva vara åklagare, domare och bödel där den "anklagade" (jag) inte får komma till tals är ännu mera oseriöst.
|
Ja, det är definitivt ett problem från två håll med CPC-sytem som AdSense. Vi är många som vet att alla klick inte är äkta kundintresse. Dock hamnar i det jätteproblem som vi diskuterade i den här tråden om man vid minsta konstighet med klicken stänger av någon. Kanske är du utsatt för ett försök av någon konkurrent att få dig avstängd? Det vill verkligen till att de som håller i CPC-system också är medvetna om den risken och inte stänger av affiliates utan att också ha övervägt om det kan vara någon annan som försöker få det att se ut som att du fuskar.
Jättebra om du orkar kämpa på, fotojoc. Dock är det avtal vi har godkänt som AdSense publicister utformat så, att det verkar räcka med att Google har en misstanke för att stänga av vem de vill. Helt godtyckligt alltså, utan visa upp några som helst bevis eller ens motivera sin avstängning. Inte alls bra - men vi köper ju det ändå, vi vill ju ha de fina inkomsterna.
(Egentligen borde vi bara teckna fastprisavtal mellan annonsörer och annonspublicister, som inte går att fuska med.)
/Bengt
|