![]() |
Iof, ber om ursäkt för min kritik om det hela...
Ni alla gav mig ett nytt perspektiv på det... Den är inte så dyr http://www.bokpris.com/9197508950 Har redan köpt den nu... Har man lite kvällsläsning B) |
Själv så föredrar jag böcker i digital form med hjälp av TTS. Det är grymt skönt att luta sig tillbaka och lyssna. Eller ännu bättre om man ska följa instruktioner så blir det bara jobbigt att titta upp på skärmen och ner i boken och upp igen. Tackar vet jag TTS. Kan inte vara utan detta när det är längre text.
Vad gäller böcker, e-böcker, artiklar och information generellt så tror jag det fungerar som en drog för dom som vill prova internetmarknadsföring. Man läser och läser och förväntar sig ett AHA och tro på att det rullar igång. Därmed vill jag inte säga att det inte ger något att plöja igenom text. Man får inte underskatta hur mycket ideér det kan ge. Jag säger som många säger på utländska forum: test, test and test. Detta inbär att man ska testa med allt man gör. Jag har t.o.m testat olika saker när jag går och handlar i affären. Vad händer om man stoppar in stora citrusfrukter och små apelsiner i samma påse.... Jo att priset slås in för citrusfrukten istället för apesliner. Smäll på fingrarna men man lär sig på det. Jag tror att den effektivste SEO metoden är att testa, läsa lite i forum och testa osv. /Andla |
***fniss***
Oj, vad beröm vi fick här :P Det känns kul att tillhöra personer som ni ser upp till. Faktum är att tanken vinat förbi vid ett flertal inslumringtillfällen på kudden. Problemet som jag ser det är att den kommer att bli inaktuell innan sista punkten är skriven. Å andra sidan skulle man ju kunna komma ut med "uppdateringar" :rolleyes: Varför inte en PDF-bok. Ja, ja, det tål att funderas på. Tack för berömmet igen ! |
Eftersom jag skrivit boken "100 sidor om att få din hemsida högre placerad hos sökmotorerna" vill jag berätta varför - om någon orkar lyssna :rolleyes:
Så här är det: För det första har jag mycket stor respekt för alla som jobbar med sökmotorpositionering professionellt. Det finns ingen annan gren av marknadsföring som är lika krass - antingen hamnar sajten på första träffsidan eller så gör den inte det - inget flum där. Boken är skriven för att visa att en ännu större del av marknadsföringen av en sajt handlar om att göra en bra sajt - en där kunderna får vad de kom för att få. Och att innehållet är så bra att man också träffar rätt i målgruppen så att man får rätt besökare. Och att en bra sajt också gör att andra vill länka till den. Och att....ja, ni fattar vad jag menar. Det rent tekniska är viktigt, men det blir aldrig lika viktigt som förmåga att kommunicera med målgruppen. Boken är faktiskt skriven mest med det syftet. Jag vill att mitt förlags kunder ska förstå att det inte är en lösning på trafikproblemet att anlita sökmotorpositioneringsföretag eller köpa dyra tjänster om man inte samtidigt inser att sajten måste göra ett särskilt jobb. En framtida utmaning för sökmotorpositionerare är att bli lika bra på att fråga kunderna vilka kunder de har idag och noga ta reda på vad som får deras hjärtan att slå - alltså ta ett helhetsgrepp (Skönt slitet ord) om kundernas marknadsföring, inte bara erbjuda analys av nyckelord och annat som mest rör teknik. Boken är skriven för små företag, de som behöver göra det här själva, som helt enkelt inte har pengar, men också för SEO:s som vill tjäna mycket mer pengar genom att förstå vad de faktiskt kan göra för sina kunder. Mitt förlag har över 30 000 kunder och jag får, om inte dagligen, så i alla fall varje vecka mail och samtal från företagare som är missnöjda med sökmotorpositioneringsföretag. Det finns ett glapp mellan teknik och kommunikation. Det ska bli spännande att se vem som fyller det. /Stefan |
Hej!
Rätta mig om jag har fel men det känns som att vissa SEOs här inne kände sig hotade av att Stefan släpper en bok om SEO. Jag för min del är ganska övertygad om att boken kommer bredda marknaden för dessa tjänster ganska regält. (snarare än att sätta alla dessa seo-gurusar på bar backe när nu kunderna för 350 kr kan göra jobbet själva) Varför inte köpa ett 100-pack med böcker och skicka med som direktreklam till era prospects :D (för den vinken borde du nästan skicka ett ex av boken till mig gratis Stefan! skoja bara) Den i mina ögon utmärkta boken om "hemsidor" vad-den-nu-hette satte knappast webbyråerna på pottkanten men har säkert fått en och annan kund att vilja investera mer på internet. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson