![]() |
Nu gick loopia ner helt för min del.
Edit: varade visst bara någon minut <_< |
Har två konton på Loopia.
Det ena har jag tillgång till via ftp men det andra som jag är mest beroende av och som är är lite panik med just nu kommer jag inte åt.... Två dygn snart.... |
mmm.. nertid för mig med.. Hoppas det inte återkommer.
Har oxå lite småpanik i kroppen.. sitter med uppdateringar som skulle borde varit på plats igår. |
För mig har det löst sig med FTP men statistiken är fortfarande nere. Stannade igår på 06.59 :=)
|
Nu är man uppe på banan igen!
Nu rullar iaf min ftp! Gutt! |
Nu dog min FTP... aja.. den kommer väl upp.. vore kanske lägligt om Loopia kunde kommentera vad som händer och sker - här i tråden då.. så vi får svar iaf..
Hittar dessutom ingen driftstatus info på deras hemsida... |
FTP problemen vi hade under veckan varade i 1½ dygn.
Anledningen till nattens lilla FTP problem är baserat på att vi gjorde en hel systembackup som påverkade varje FTP server maximalt 15 minuter i natt. Detta är någonting som efter helgen kommer att replikeras av en slavserver och därför kommer framtida säkerhetskopieringar inte att påverka servrar som är i drift. |
ja det verkar som om min FTP funkade direkt igen.. jag gick o la mig efteråt där :)
tack för svaret! |
Kan inte Loopia (som medlem på forumet) förklara allt vad som hände vad gäller hela den här grejjen?
Skulle va lite skoj å få veta vad "oplanerat driftunderhåll" egentligen innebär :rolleyes: |
Hörde något om att dom skulle blivit hackade, om det är sant eller inte kan nog bara loopia svara på. Men även om dom skulle blivit det skulle dom nog inte erkännt det. Hörde något om det från 2 olika personer så någon sanning kanske ligger i det, även när dom sa på forumet att dom körde fullständiga systembackuper som "belastade" FTP så borde det säga att det kanske stämmer om dom har sådan panik att köra fullständiga backuper just nu.
Men i vilket fall borde dom informerat kunderna direkt istället för dagen efter. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson