WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kickad från Google Adsense? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5723)

MST2005 2006-08-06 21:57

Google AdSens kör med ett osjysst spel genom att de anklagar falsk för det ena och det andra. Känner själv till folk som har blivet kickad från Google AdSense helt utan någon anledning till det.

Mattias 2006-08-06 22:09

Jag tror fortfarande att majoriteten av folket som blir kickade har verkligen gjort något.
Sedan om de gjorde det medvetet eller inte är en sak att klura på.

Läste om ett fall där personen hade blivit utkastad när en bot klickat tusentals gånger på annonserna, han rapporterade in detta men blev ändå utsparkad.
Efter ett helvetes mailande (troligen) så fick han tillbaka sitt konto.

Google gör troligen i flesta fall rätt, men fel med att hålla inne informationen.
Kan ju vara svårt att motbevisa anklagelserna annars ...

Emil_P 2006-08-06 22:31

Citat:

Originally posted by Mattias@Aug 6 2006, 22:09
Läste om ett fall där personen hade blivit utkastad när en bot klickat tusentals gånger på annonserna, han rapporterade in detta men blev ändå utsparkad.
Låter ju livsfarligt att binda upp sig med Adsense som enda intäktskälla. Räcker ju med att en konkurrent sätter ett script på att klicka på ens annonser över natten så är man borta ur leken.

Mattias 2006-08-06 22:35

Citat:

Originally posted by MissDomain@Aug 6 2006, 22:31
Låter ju livsfarligt att binda upp sig med Adsense som enda intäktskälla. Räcker ju med att en konkurrent sätter ett script på att klicka på ens annonser över natten så är man borta ur leken.
Dock hinner man skicka iväg ett mail och kan bevisa detta, såvida det inte är något långvarigt (50 klick om dagen från samma ip)
Vilket kan vara svårare att märka. Men tror även de har koll på om det är samma ip på kontot som klickat, osv..
Vågar inte uttala mig för mycket eftersom jag inte har något bevis i händerna alls :P

Men givetvis, verkar lite farligt att vara beroende av en sak. Lika så att vara beroende av en sökmotor

grazzy 2006-08-06 22:36

Grymt oseriöst med smutskastning av konkurrenter. Trodde mer om er MissDomain.

MST2005 2006-08-06 23:31

Citat:

Originally posted by Mattias@Aug 6 2006, 22:09
Jag tror fortfarande att majoriteten av folket som blir kickade har verkligen gjort något.
Sedan om de gjorde det medvetet eller inte är en sak att klura på.

Efter ett helvetes mailande (troligen) så fick han tillbaka sitt konto.

Google gör troligen i flesta fall rätt, men fel med att hålla inne informationen.
Kan ju vara svårt att motbevisa anklagelserna annars ...

Vad jag vet så kollar de inte ens upp vad som finns på de olika webbplatserna. Istället så kommer de med en massa falska anklagelser som inte ens stämmer.

Därmed så drar jag slutsatsen att Google AdSense kör med ett osjysst sätt genom att stänga av användare från Google AdSense.

MST2005 2006-08-06 23:33

Istället för att stänga av användare från Google AdSense så kan de införa att man kan spärra vissa IP så att klick inte räknas från dem.

grazzy 2006-08-07 00:20

Det finns ett fåtal personer som har problem och är väldigt högljudda (av förståerliga skäl), men det finns även en väldigt stor mängd nöjda samarbetspartners till google. Jag är inte på något sätt odelat positiv till google/adsense men att påstå att man kan bli "utkastad hursomhelst" ur adsense är bara rent nonsense. Jag har själv fått varningar/meddelanden från adsense för diverse olika småsaker och det har aldrig varit några problem efter att jag har rättat mig efter deras synpunkter.

MST2005: om du har sådana önskemål så finns det tredjepartsmjukvara som gör precis det. Det är även relativt enkelt att själv skriva kod som loggar klick på annonserna och automatiskt visar en vanlig banner efter ett tag istället för annonsen.

Mattias 2006-08-07 01:08

Citat:

Originally posted by grazzy@Aug 7 2006, 00:20
har själv fått varningar/meddelanden från adsense för diverse olika småsaker och det har aldrig varit några problem efter att jag har rättat mig efter deras synpunkter.
Lika så här, varningar och information via epost är det som jag fått.
Troligen får alla det om det inte handlar om någon super-scam.

Emil_P 2006-08-07 06:43

Citat:

Originally posted by grazzy@Aug 6 2006, 22:36
Grymt oseriöst med smutskastning av konkurrenter. Trodde mer om er MissDomain.
Smutskastning? Konkurrent? Tänk till en extra gång innan du skriver något. Jag måste väl få kunna uttrycka min förvåning över ett företags strategi att stänga ner sajter utan varningar, det har ju trors allt skrivits en del inlägg i denna tråd om denna strategi, speciellt när de försätter webbplatsägare i en svår ekonomisk sits.

Och säga att vi är konkurrenter är ju också helt fel. Vi är ett affiliatenätverk och kompletterar varandra. Det finns en anledning till att exemeplvis vår konkurrent Tradedoubler låter Overture marknadsföra sig via deras nätverk.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson