![]() |
Hur går det för dig? *nyfiken*
|
Tja, om frågan var menad till mig som senast sörjande så är siten uppe någon timme ibland... Fortfarande inget svar från webbhotellet oavsett sätt jag försökt kontakta honom/företaget... Supportnumret har numera ett inspelat meddelande om att "servern blev hackad, det kan vara svårt att komma fram till dess säkerheten är åtgärdad".
Jag har rätt stor van, är det några som vill samåka till Örebro? |
Servern blev hackad ?
Well... om det nu var på det sättet, så tar det väl inte mer än en timme, kanske två att återställa en backup ? Ibland blir man mörkrädd hur vissa bedriver verksamhet mot kunder... |
Citat:
Låter mer som en undanflykt tycker jag |
Min site var borta drygt ett dygn efter 16.40 den 24/12, nere igen nästan hela 26/12, och inte heller uppe igår kväll... Visst kan jag förstå att julafton inte är rolig att göra underhåll på, att det kan ta tid att uppgradera, har man bara en server är tillgängligheten lägre än om man speglar (jag betalar nog bara för en...) och billigt är det, men... När jag skriver detta så är min lilla site uppe igen, http://www.leodogs.com.
Jag hoppade med här för att höra hur det går för er andra "pentry:are", främst när jag insåg att min domän inte var reggad på mig och att jag inte kan göra mer än försöka nå någon som är i praktiken okontaktbar. Har någon här på forumet lyckats? Vad har ni gjort för att få domänen/erna till er? Har ni gett upp och bytt webbhotell? All info är av intresse! |
Nu är mina domäner flyttade till mitt konto på eNom. Efter tredje försöket att flytta dom så gick det till slut igenom. Jag har fortfarande inte hört ett ord från Herr Källdén, men han har iaf godkänt flytten. Det jag funderar över nu, när jag har domännamnen i tryggt förvar, är vad man kan göra eftersom han inte uppfyllt det avtal han ingått då jag köpte tjänsterna av honom. Någon som har någon idé?
Till znabbe kan jag bara önska lycka till. Registrera ett konto på eNom/Godaddy eller liknande och försök få din domän flyttad. Jag kan ju även påpeka att jag ringt ett stort antal samtal (30+ samtal/dag vissa dagar) till hans privata mobiltelefon (utan svar dock). Det kanske har hjälpt på traven lite med att få domänerna flyttade. Skicka ett PM så kan du få hans mobilnummer. |
Det var i alla fall kul för dig Col att det äntligen gick vägen med flytten!
|
Citat:
|
Hur har det gått för dig znabbe? Har du lyckats fått tag i herr Källdén?
|
Ingen lycka än (apropå föregående fråga), men skam den som ger sig.... Ditt nummer verkar iaf fungera, col, så tack för hjälpen!!!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson