WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ny version av MissDomain.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4791)

ZN 2004-12-05 04:25

Citat:

Eftersom man inte får varken bekräftelse eller respons när man fyller i kontaktformuläret och ni verkar aktiva här så skriver jag här och hoppas på bättre framgång.
Ber om ursäkt för detta, det var lite problem med mailen, vi kommer besvara alla mail så fort vi kan.

Citat:

När jag försöker gå in på trekking.se så uppkommer följande fel
Ska kolla på det det där.

Marcus 2004-12-08 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Eftersom man inte får varken bekräftelse eller respons när man fyller i kontaktformuläret och ni verkar aktiva här så skriver jag här och hoppas på bättre framgång.

När jag försöker gå in på trekking.se så uppkommer följande fel:
Citat:

"You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's statistik. Resor i form av trekking och backpacking är en "

Kan alltså varken se detaljer eller redigera den.

Edit: Verkar som det är problem a la SQL injection-varning? Dvs pga '.

Citat:

Ursprungligen postat av Bitbull
Ska kolla på det det där.

Löste ju mitt problem med trekking.se tillfälligt genom att redigera bort ' från beskrivningen.

Citat:

Citat:

Ber om ursäkt för detta, det var lite problem med mailen, vi kommer besvara alla mail så fort vi kan.

Ingen fara, men man var ju lite fundersam på om de verkligen kom fram.

I övrigt skulle jag vilja förelså att ni skickar ut ett mail till budgivarna om lagt bud blir överbjudet. Jag hade lagt ett bud och blivit överbjuden utan att märkt det.

ZN 2004-12-08 20:44

Citat:

Originally posted by marcuss@Dec 8 2004, 21:08
I övrigt skulle jag vilja förelså att ni skickar ut ett mail till budgivarna om lagt bud blir överbjudet. Jag hade lagt ett bud och blivit överbjuden utan att märkt det.
Absolut, så va det tänkt att det skulle va, men det blev nog inte färdigt. Ska man även få mail om reservationspriset inte uppnåtts, dvs om det inte är ett vinnande bud? vad tycker du? Med tanke på att den person som lagt ut auktionen i efterhand kan sänka reservationspriset så att tidigare bud blir vinnande så bör det kanske alltid göras.

Marcus 2004-12-08 20:54

Citat:

Citat:

Absolut, så va det tänkt att det skulle va, men det blev nog inte färdigt. Ska man även få mail om reservationspriset inte uppnåtts, dvs om det inte är ett vinnande bud? vad tycker du? Med tanke på att den person som lagt ut auktionen i efterhand kan sänka reservationspriset så att tidigare bud blir vinnande så bör det kanske alltid göras.

Jo, jag tror att ett mail oavsett vad som händer med auktionen är befogat. Mail som har att göra med ekonomiska överrenskommelser är alltid befogade om man initierat första kontakten själv.

Man bör iofs även ska få möjligheten att "stoppa" prenumerationen om man inte längre är intresserad av att delta i vidare budgivning. Är ju dessutom enkelt ordnat rent funktionsmässigt så det skadar ju definitivt inte att implementera om man på det sättet kan tillfredsställa en kunds behov :)

Marcus 2004-12-09 00:27

Lär faktiskt säga att det känns lite konstigt att ni själva är med och bjuder på domänerna. I alla fall när det är mellan de båda som står bakom sajten. Får lite känslan av att ni försöker trissa upp priserna. Men det kanske bara är jag... eller har jag missat något?

ZN 2004-12-09 01:04

Citat:

Originally posted by marcuss@Dec 9 2004, 01:27
Lär faktiskt säga att det känns lite konstigt att ni själva är med och bjuder på domänerna. I alla fall när det är mellan de båda som står bakom sajten. Får lite känslan av att ni försöker trissa upp priserna. Men det kanske bara är jag... eller har jag missat något?
Om du tänker på den domänen juridik så va det en test. Annars har det inte förekommit något sådant, är det någon speciell du tänker på? Självklart skulle det varit ganska uppenbart annars och sett dumt ut ja.

Marcus 2004-12-09 01:10

Citat:

Citat:

Om du tänker på den domänen juridik så va det en test. Annars har det inte förekommit något sådant, är det någon speciell du tänker på? Självklart skulle det varit ganska uppenbart annars och sett dumt ut ja.

Tänker på zx.se där du står som säljare och MissDomain bjuder på den.
Att du är med och bjuder på fin.se må väl vara hänt eftersom du antagligen är intresserad, men det känns lite som ni är "jäviga" eller något i den stilen eftersom ni alltid har en 10%ig fördel vid budandet. :)

ZN 2004-12-09 14:09

Citat:

Originally posted by marcuss@Dec 9 2004, 02:10
Att du är med och bjuder på fin.se må väl vara hänt eftersom du antagligen är intresserad, men det känns lite som ni är "jäviga" eller något i den stilen eftersom ni alltid har en 10%ig fördel vid budandet. :)
Jag missar inte en bra affär så jag låter inte den gå förbi mig så billigt :)
10%ig fördel kan jag inte hålla med om, det är ju säljaren som betalar 10% oavsett
vem som köper den, och dom 10% går inte precis rätt ner i våra fickor om du menar så.
Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt
annat namn.

pitbull 2004-12-09 22:03

Citat:

Citat:

My 2 cents opinion: Då går det bra att informera på startsidan (det finns gott om plats) att budgivningen på juridik.se bara är en test och inte på riktigt. Tänk om någon utomstående okunnig stackare (jag t.ex.) hade hakat på budgivningen. Hade det då fortfarande bara varit en test? Lite olustigt och tämligen oproffsigt. Kanske läge för en policy runt detta på missdomain innan alla börjar misstänka alla. Ingen vidare goodwill... Trovärdighet är A och O på en auktionssite.

Mvh /Stefan

pitbull 2004-12-09 22:21

Citat:

Citat:

Jag missar inte en bra affär så jag låter inte den gå förbi mig så billigt :)
10%ig fördel kan jag inte hålla med om, det är ju säljaren som betalar 10% oavsett
vem som köper den, och dom 10% går inte precis rätt ner i våra fickor om du menar så.
Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt
annat namn.

<_< Nu blev jag lite irriterad på "testet" med juridik.se så här kommer det ännu en laddning:

1. Om inte säljarens 10%-iga försäljningsavgift går till domänägarna, vem går den då till?

2. 10% av 1000 Kr. är mer än 10% av 500 Kr. Det är vad min miniräknare säger i alla fall. Så visst gynnas ni som ägare av domänen av höga försäljningspriser.

3. Inte speciellt taktiskt att avslöja en flexibel moral med citat: "Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt annat namn." Alltså är du i stånd att göra något sådant om du vill dölja något. Är det så jag ska uppfatta det?

Känner mig ytterst tveksam till Missdomains nuvarande affärsmetoder efter att ha läst de senaste inläggen.

Mvh /Stefan

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson