Citat:
Ursprungligen postat av Bitbull
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Att du är med och bjuder på fin.se må väl vara hänt eftersom du antagligen är intresserad, men det känns lite som ni är "jäviga" eller något i den stilen eftersom ni alltid har en 10%ig fördel vid budandet. :)
|
Jag missar inte en bra affär så jag låter inte den gå förbi mig så billigt :)
10%ig fördel kan jag inte hålla med om, det är ju säljaren som betalar 10% oavsett
vem som köper den, och dom 10% går inte precis rätt ner i våra fickor om du menar så.
Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt
annat namn.
|
<_< Nu blev jag lite irriterad på "testet" med juridik.se så här kommer det ännu en laddning:
1. Om inte säljarens 10%-iga försäljningsavgift går till domänägarna, vem går den då till?
2. 10% av 1000 Kr. är mer än 10% av 500 Kr. Det är vad min miniräknare säger i alla fall. Så visst gynnas ni som ägare av domänen av höga försäljningspriser.
3. Inte speciellt taktiskt att avslöja en flexibel moral med citat: "Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt annat namn." Alltså är du i stånd att göra något sådant om du vill dölja något. Är det så jag ska uppfatta det?
Känner mig ytterst tveksam till Missdomains nuvarande affärsmetoder efter att ha läst de senaste inläggen.
Mvh /Stefan
|