![]() |
Jag har dock mailat dig Henrik och fått nobben trots att jag tycker jag är ganska seriös i alla fall, men jag kan ha fel :D
|
Man behöver ju inte måla upp en svart/vit bild med världskrig i ena änden och...ja vad man nu har i andra änden. Om jag för 20 år sedan för dig beskrivit Internet så som det ser ut idag, så hade du säkerligen, om inte skrattat, så åtminstone ställt dig ganska frågande, och om jag säger till dig idag att vi om 20 år har ett "Internet" där domäner är helt ointressanta, så får jag säkert samma reaktion.
|
Citat:
( För övrigt var det ett PM som nu är besvarat. ) |
Citat:
Trots att jag presenterat mig som seriös köpare, med ekonomiska muskler, har jag oftast fått blahasvar om ens några svar alls. Orsaken är inte att det finns en verklig konkurrens om namnet utan att ägarna inte velat sälja alls, ens på helt marknadsmässiga nivåer. Det är som om föreställningen om namnens framtida värde är så stor att varje försäljning till vilket pris som helst skulle medföra en förlust. Marknaden är inte i balans, det framgår helt klart, och är alldeles för orörlig. Hur man ska kunna göra något åt det har jag inga förslag på. |
Om det låg ute fler objekt på marknaden till försäljning så skulle det kanske visa sig att värdet på en domän inte är så högt som ägaren tror eftersom det i de flesta fall finns likvärdiga eller nästan likvärdiga domäner under annan toppdomän.
.SE må vara det mest attraktiva i de flesta fall, men för många av mina projekt - där jag mest bryr mig om rankingen - funkar det lika bra med .net, .biz, .info, .org, .nu. Tänk också på att alla domännamn som kan stavas med åÄÖ har dubbelt som mycket konkurrens, hästskit.se funkar ju lika bra som hastskit.se. Det finns egentligen en mycket bra konkurrenssituation för varje enskilt domännamn, förutsatt att det INTE är samma person som sitter på allihopa OCH att objekten ligger på marknaden för försäljning, vilket de inte gör nu, vilket skapar höga prisnivåer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson