![]() |
Citat:
Sedan vet jag vem ägaren är av Portlane och vi har pratat en hel del under åren så vet ändå en del om dom. Men förstår inte vad du tjaffsar om, 4U där det ingår 100Mbit för 4k är det som gäller som det står. Problemet är att folk har svårt att inse det eller tro på det. |
Citat:
PRQ tar numera 600kr för sin 1U tjänst där ingen diesel ingår. Känns ju lite knasigt att flera av oss leverantörer ligger under det priset för en tjänst där vi har diesel som ingår. Priser för 4U kan ju alltid diskuteras, behöver man inte massa extra el kan man nog få ned priser ytterligare. Det gäller nog alla leverantörer, portlane garderar nog sig . Ett 4U storagechassi drar mycket effekt. Samma med trafikpriser. Där man kan titta på olika priser när det gäller trafik. Var någon som tyckte vårat pris på högre bandbredd var dyrt, men i jämförelse med rackplatspriser så gör vi ingen skillnad på om kunden kör nationell eller internationell trafik. Medan andra blivit förvånade när de inte fått den kapacitet mot utlandet som nämns hos andra leverantörer, visar sig då vara 80/20 eller liknande och kraftigt begränsat. Detta gäller även hos de tyska leverantörerna som lovar mycket trafik, men detta är ju faktiskt något man bara kan nyttja till max "inom" tyskland/holland och nederländerna. En kund uppmätte max 0.5Mbit/s till AT&T från en tysk stor leverantör där de hade en rootserver med 100Mbit, 10TB fri trafik :) Om det är AT&T's fel eller den tyska leverantörern fick dom aldrig fram, de ville inte nämna sina trafikmixar till utlandet. |
Tycker nog du ligger rätt till och är konkurrenskraftig. Portlane tycker jag är dyra för det är få som kan utnyttja 100 mbps och för de flesta blir det en dålig affär - tror jag. Rätt ofta när man börjar dra mer än 100 mbp på regelbunden basis så behöver man mer än 4 U i min erfarenhet vilket gör ihopsättningen av paketet lite snett och därmed dyrare för många.
|
Citat:
Därför tycker nog vissa vi är dyra eftersom vi aldrig haft som policy att översälja vår kapacitet. :/ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson