![]() |
Jag minns ett kännt dot-com bolag som också skulle "effektivisera" internet. Då med hjälp av en centrala noder, komprimering och smort munläder hos grundaren. Men jag kan för allt i världen inte komma på vad det hette. Det blev ju en klassiker när bubblan sprack så kanske det är någon här som vet.
OT: Hur gick det med medison förresten? Har inte hört så mycket om det på länge :) |
rhuse:
Akamai? De jobbar väl med sånt? Medison.se är fortfarande uppe.. |
Citat:
För att återknyta till TPB - kan inte riktigt förstå hur detta skulle kunna vara något annat än en stor scam eller sanslöst galet affärsprojekt utan verklighetsförankring... |
Det här var det galnaste jag läst på WN någonsin tror jag. 60 miljoner, varav hälften luftpengar, ska betalas ut till "vänner" utomlands. Varför känns det som om någon försöker plundra ett företag och deras aktieägare på pengar?
Pirater gör affärer med pirater... |
Citat:
|
Jag tror de hoppas vara relativt osynliga från
Finansinspektionen då de ligger på en liten skit- lista som Aktietorget. De var idag uppe 170% på en dag. En insider där skulle kunnat tjäna hur många miljoner som helst.. Skulle inte förvåna mig om de ville pumpa upp sin aktiekurs. |
Om TPB skulle bli blåsta är väl ingen som bryr sig? :-)
TPB har fått kalla fötter och därför är det bråttom att bli av med s(k)iten innan det är för sent och ingen vill ta i den med tång. Man hoppas få betalt med många miljoner (helst kontanter), som ska gå till en "fond" för att "rädda Internet" (vem försöker dom lura). Just nu tycks de bygga en "user deletion" funktion så oroliga piratmedlemmar ska kunna radera sina konton. Hjäälp! |
Citat:
Jag kan för allt i världen inte komma på vad företaget hette. De omnämndes i en dokumentär jag såg för några år sedan och då troligen på svt. (Kanske inte hjälper någon direkt :)) |
Citat:
Startup.com ( http://www.imdb.com/title/tt0256408/ ) Purpose (svensk titel: Framtidsfabriken) ( http://www.imdb.com/title/tt0257019/ ) Det var dock länge sedan jag såg dem, så jag kommer inte ihåg exakt vad som hände. Hur som helst är det nog många på WN som skulle uppskatta de filmerna. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson