![]() |
Citat:
|
Man ska visa upp sin HTML+CSS+JS med stolthet! Det är inget att skämmas för!
|
HM enda anledningen jag kan tænka mig att någon vill skydda den ær væl om man har såna dær gamla javascript inloggningar, dær løsenord och anv namn ligger direkt i source.
Angående bildskydd så ær væl fortsatt det bæsta att loopa ut en genomskinnlig pixel øver hela bilden, så att om någon førsøker gøra drag/drop, så får dom pixeln, samma med right-click-save, det enda som kan ta bilden då, ær en print-screen. |
Citat:
Citat:
Det hade dock varit trevligt om det gick att skydda JavaScript eftersom man kan lägga ner massor av tid på att utveckla något avancerat som ska köras på klientsidan, och sedan kan någon annan bara sno allt rakt av. |
Ja, det ær ju sant, men går det inte att sætta upp en mapp som enbart servern har tillgång till, men inte besøkaren?
|
Citat:
|
Dessutom ligger väl antagligen bilderna i användarens dator, om webbläsaren cachar dem. Det går kanske att förhindra att de cachas, men då går det istället åt mer bandbredd när bilderna måste laddas om varje gång, och det blir sämre upplevelse för användaren.
|
Citat:
|
Att inaktivera högerklick får mig utsökt att tänka på tiden när jag inkorporerade animerade giffar, marquee och musspår i mina "designer". "Extra allt" var taktiken. Det var tider det. :)
|
Citat:
Det finns förresten ett kul Simpsons-avsnitt på temat, när Homer gör en hemsida. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson