WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad tycker ni om swebhost? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36691)

tartareandesire 2009-05-18 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

Uppenbarligen är så fallet. Den där attityden är knappast något man förväntar sig från ett företag man vill ha att göra med och gynnar knappast affärerna för Swebhost =)

mynameisfredrik 2009-05-18 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

Det samma gäller ifrån mig, Jag är varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska, otroligt att folk med så kallad företag bara är så naiv till råd och frågor, jag önskar han lycka till med sitt åf webbhotells paket.

jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Jonas 2009-05-18 21:49

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 18 2009, 21:08
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Han som person/företag betyder inte att hostingen blir drabbat. Men om hans såkallade kunder blir fler eller blir kvar efter denna tråden, vill jag inte uttala mig om.

SajtXL 2009-05-18 22:05

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 18 2009, 21:08

Men vi kan väl lugna oss lite, om det nu tack vare denna tråd dykt upp några nya kunder till Swebhost,
låt dem återkomma om en tid när de - som använder Mr Richards tjänster - fått bilda sig en uppfattning,
det måste i alla fall vara bäst att låta de som utnyttjar servicen komma med synpunkter... ??

tartareandesire 2009-05-18 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av SajtXL
Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik

Men vi kan väl lugna oss lite, om det nu tack vare denna tråd dykt upp några nya kunder till Swebhost,
låt dem återkomma om en tid när de - som använder Mr Richards tjänster - fått bilda sig en uppfattning,
det måste i alla fall vara bäst att låta de som utnyttjar servicen komma med synpunkter... ??

Absolut, de som prövat Swebhost får gärna dela med sig av sina erfarenheter i den här tråden framöver.

webbaccess 2009-05-19 01:04

Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av "Swebhost" som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela....

Swebhost 2009-05-19 11:29

Citat:

Det där uttalandet säger ju mer om dig än det säger om min verksamhet. Vi har funnits i 2½ år och du har inte kunnat hitta ETT ENDA negativt uttalande på hela internet! Ändå är webbhotellet skit. Gå och lägg dig för fan.

Citat:

Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av "Swebhost" som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela....

Jag ser att den seriösa kritiken fortsätter. Eftersom all internettrafik ändå går via andra länder så spelar det ingen roll om webbhotellet ligger här eller i Långtbortistan. Det finns däremot flera fördelar med att ha sina servrar i USA. Jag känner han som driver ScarabWeb, och han är inte amerikan. Han är från Finland, men våra servrar står som sagt i USA. ScarabWeb är tvivelsutan ett av de mest professionella webbhotellen på hela internet. Men hans design, som han bytte för ett par veckor sedan, är S-K-I-T-F-U-L. Innan hade han en jättesnygg design. Tyvärr envisas han med att ha den nya kvar.

Ni kanske skulle försöka hitta en ynka missnöjd kund så ni har nåt vettigt att komma med. Hittills har ni bara lyckats komma med skitsnack. Men det är imponerande att ni orkar lägga ner så mycket tid och energi på att hacka på en verksamhet som inte gjort något som helst fel. Er "kritik" är ju verkligen helt bisarr. Oohh, han har "Underjord" i företagsnamnet, det måste ju betyda att pengarna kommer försvinna under jorden. Shit. Ni greppar efter minsta lilla halmstrå BARA för att kunna klaga och gnälla. Men det är ju så jantelagen fungerar. Hacka på alla som lyckas med nåt, oavsett om de gjort något fel eller inte.

Nej, nu skall jag gå och gräva ner lite pengar. Ha det!

rille77 2009-05-19 12:01

Nu får du väl ändå ge dig.

Den attityd du har visat upp från ditt första inlägg ahr ju varit allt annat än trevlig, det första du gjorde var att kalla folk "otrevliga och paranoida".
Det ända negativa som hade framkomit då vara att du i strort sett hade fiskrivit dig totalt från avbrott genom att ha en abvrottstid på 18 dagar innan ersättning.

Det är väl knappast det bemötande man som presumtiv kund vill ha, eller?

Även om din tjänst skulle vara helt klockren så får dina inlägg iaf mig att dra öronen åt mig genom att du istället för att försöka ta till dig av kritiken och bemöta den på ett prfessionellt sätt sparkar fullständigt bakut och går till motangrepp.

Swebhost 2009-05-19 12:06

Ge dig själv. Vill du ta skit i din verksamhet så får du göra det, jag gör det inte.

rille77 2009-05-19 12:23

Nej jag vill inte ha skit om min verksamhet.
Av just den anledningen så är jag ganska noga med hur jag bemöter mina nuvarande/kommande/tidigare kunder.
Som ägare är det jag som är ansiktet utåt.

Den typen av kundvård är helt gratis men ger så väldigt mycket tillbaka.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson