WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   100 spambloggar stängda (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35724)

MrWize 2009-03-14 20:07

Citat:

Originally posted by htiawe@Mar 14 2009, 18:59
MrWize: Du har en sån enormt otrevlig attityd och försöker driva fram din åsikt med påhopp istället för diskussioner. Jag förstår att du verkar brinna för den här frågan men varför inte lägga all negativ energi på att försöka förmedla ditt budskap på ett intressant och tilltalande sätt?
Att starta en ny tråd är naturligtsvis för att det ska bli enklare att navigera i forumet, annars kan vi väl lika gärna ha en stor tråd där vi diskuterar allting.

Negativ energi? Är det inte lika negativ energi när ni alla står i rad och baktalar t ex Jajja? Då är det minsann ingen som opponerar sig om "negativitet", "otrevlig attityd" eller "påhopp". Vad är skillnaden nu? Jo, just ja. Vi snackar inte om Jajja, allena, jag försöker få in alla de andra företagen som sysslar med samma typ av tekniker.

Förklara gärna skillnaden, den skulle jag gärna vilja veta, för framtida inlägg ...

/Patrik Berggren

WebboT 2009-03-14 20:14

Citat:

Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 14:07
Vi snackar inte om Jajja, allena, jag försöker få in alla de andra företagen som sysslar med samma typ av tekniker.

/Patrik Berggren

...och det har du gjort ungefär 100 gånger nu. Jag tror faktiskt att ALLA här inne har fattat galoppen. ;)

MrWize 2009-03-14 21:29

... och ändå ingen som har något att säga om fenomenet och vräka ur sig likadana formuleringar som görs mot Jajja ... beklagligt, måste jag säga.

/Patrik Berggren

FredrikMH 2009-03-14 22:06

Citat:

Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 21:29
... och ändå ingen som har något att säga om fenomenet och vräka ur sig likadana formuleringar som görs mot Jajja ... beklagligt, måste jag säga.

/Patrik Berggren

Du får givetvis tycka vad du vill, men likaså får de andra. Det känns som du i ett flertal postar försöker påtvinga en diskusion kring ett ämne som inte hör hemma här. Tråden handlar om spambloggar, skapade av Jajja och borttagna av tjänstelverantören. Tråden handlar inte om hur många andra företag som sysslar med detta. Vanligtvis skulle jag inte bry mig om ett eller 2 inlägg gick off-topic men med ditt engagemang så ändrar hela tråden riktning.

Varför folk inte bryr sig är för att Jajja är den stora syndaren och ett av få ansikten för ful SEO. Du behöver inte dalta det - oavsett hur fel du än tycker det är.

MrWize 2009-03-14 22:29

Det är väl just det, att det inte är "så få ansikten", som ni verkar tro ... Jajja är bara en i mängden.

WebboT 2009-03-14 22:53

Citat:

Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 16:29
Det är väl just det, att det inte är "så få ansikten", som ni verkar tro ... Jajja är bara en i mängden.
Om du hade bemödat dig med att söka här i forumet, så hade du insett att flera andra seo-företag har "hängts ut" i många trådar. ;)

Sök på "MediaAnalys" till exempel.

Varför skulle alla företag "hängas ut" i denna tråden?

MrWize 2009-03-15 11:22

Jajja, Media Analys, Aldus ... men, Guava & de andra "som anses vara seriösa"? De håller ju på likadant. Se bara Westpeaks VD som vid sidan av har bloggdropper.se och där kan vi verkligen snacka om sblogs, värsta skitinnehållet i deras nätverk av sblogs, mycket värre än de som hittats den senaste tiden

Om alla kunde förstå att seo, vad man än tycker och tänker om det, behöver en bra off-page för att bli lyckad. Då krävs det att man skapar inlänkar, mot google riktlinjer, men inlänkar behövs. Säger någon något annat vilseleder den personen oss alla ... men det är så det borde vara i "en perfekt värld" och det är en utopi, tyvärr. Därför, krävs det att man testar olika saker och så länge de fungerar så kör man på med det, även om det råkar vara att skapa flera tusen bloggar på aftonbladet.se, blogg.se, wordpress.com, blogspot.com och alla andra gratistjänster som finns till förfogande

/Patrik Berggren

MrWize 2009-03-15 11:24

Citat:

Originally posted by WebboT@Mar 14 2009, 23:53

Varför inte? Varför ta diskussionen, samma diskussion, flera gånger. Det enda som kommer bytas ut är själva företagsnamnet/personen/personerna som gjort seo arbetet.

Är det inte bättre att dra upp alla bolag direkt och granska och diskutera detta fenomen. Jag lovar. det blir inte många seo företag kvar som får "epitetet seriösa".

/Patrik Berggren

pokerstjärna 2009-03-15 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av MrWize
Citat:

Ursprungligen postat av WebboT

Varför inte? Varför ta diskussionen, samma diskussion, flera gånger. Det enda som kommer bytas ut är själva företagsnamnet/personen/personerna som gjort seo arbetet.

Är det inte bättre att dra upp alla bolag direkt och granska och diskutera detta fenomen. Jag lovar. det blir inte många seo företag kvar som får "epitetet seriösa".

/Patrik Berggren

Mrwizeguy :lol:
Då kan du börja på en sådan granskning, vad skulle det tjäna något till? Majoriteten av kunder som köper seo tjänster hänger inte på wn eller seo-forum och läser inte nyheter och debattinlägg.
nej, shycsta kort ska man köra med. Men orka hetsa upp sig så pass som du gör.

htiawe 2009-03-15 18:21

MrWize: Så vi ska ha en tråd om alla SEO-företag, en tråd om alla webbhotell, en tråd om alla affiliators osv?

Jisses.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson