![]() |
Jag tar inte Surftown i försvar, jag har också haft problem med dom, att det finns kunder som har problem kan väl inte komma som någon överraskning för någon, men en sån här "varning" är ju inte speciellt mycket värd enligt mig.
Jag förstår fortfarande inte varför ni skulle byta server initialt ? För att lösa ett tekniskt problem ? Vad för problem ? Vad har du som kund för del i problemet ? Varför köpte du ett konto hos Surftown om dom/du var osäker på vad som ingick ? Skulle ni ha ett Linux eller Windowskonto ? Har/varför har ni beställt 2 Windowskonton om ni skulle ha Linuxkonto ? Vidare är det lite förvirrande att du bifogar delar av konversation med Surftown som ju verkar vara mellan dom och 2 olika personer (Olof/Mikael), och vad jag förstår enligt Surftowns svar så har det inte alls kostat dig 5800 kr. ...men sen är det absolut oförsvarligt att det ska ta flera veckor att göra något som dom själva säger ska ta 24 timmar...och det får dom ju ta på sig... |
Att flytta ett konto mellan två servrar tar i praktiken inte mer än ett par timmar, om flytten sker manuellt. Med tanke på Surftowns storlek så borde de ha någorlunda automatiska processer för detta. Om jag hette Gabor i efternamn så skulle jag se till att problemet blir löst omedelbart och kompensera robertsson utav bara helvete. Att försöka argumentera sådana här saker leder ingenstans.
|
Har haft med surftown att göra på sistonde, tycker allt flyter på bra! Positivt överraskad med deras CP, många databaser, snabb server, har använt mig av deras service utan nått att anmärka på, tvärtom så har dom både frågat och hjälpt till mer än nödvändigt...Nackdelen är ju att några kunder får tunnelseende och blir förvirrade när dom inte kan få telefonkontakt. En rekommendation är ju att surftown höjer en femtiolapp på det redan låga priset, och erbjuda service per telefon, när priset är så lågt så spelar det ju ingen roll med en femtiolapp hit och dit.....
|
Som jag skrivit innan, vi köpte en sajt som låg på Surftown, och för enkelhetens skull, så bestämde vi för att fortsätta köra på surftown, eftersom det fungerade innan.
Att konversationen är med 2 personer är väl inte det minsta konstigt, varannan gång har jag frågat och varannan gång min kollega. Surftown får svara vad dom vill, jag har fakturor på 5800 kr. Kontona är inte köpta samma dag som Surftown hävdar, utan 1 månad mellan. Vi ställde frågor till supporten vilka komponenter som fanns på respektive kontotyper (windows/linux) och fick felaktigt besked. Visst jag kan ta på mig ansvaret för att vi inte kollade upp det mer, så när surftown sa att vi skulle köpa ett konto till så accepterade vi det, bara för att får det fungera. Men det förändrar inte faktum att supporten gett oss felaktig information om vad som finns på windows respektive linux konton. Det var inte dubbla debiteringen som var bakgrunden till min varning eller missnöje. Men jag har väl rätt att bli dubbelt så sur när jag har betalat dubbelt och det fortfarande inte fungerar. |
men det saknas fortfarande en viktig bit information, som undanhålls (?) av ts.
Ni köpte en sida som låg på Surftown, som ni lät ligga kvar för enkelhetens skull, eftersom det _fungerade_, vad händer sen ? Varför byta server ? Varför beställa Windowskonton om siten ska ligga på, eller ligger på, Linuxkonton ? Vilka komponenter är det som det saknats information om, med tanke på att du säger själv att sidan ju har fungerat på Surftown.... igen, det är inget egentligt försvar för Surftown eftersom jag inte vet vad som hänt, men det är ju enklare att se hur det kan uppstå problem i kommunikationen när 2 olika företrädare för vardera part ska föra en dialog, och att sådana problem kan leda till missförstånd...det är en sak att vara en "arg" kund när kommunicerar med berörda parter, jag har själv varit där nyligen t.ex. i en konflikt med HP, där handlar det såklart om att tillgodose ens egna intressen i första hand. Innan man startar en sån här tråd bör man väl kanske vara mer noggrann med att försöka se vad man själv kan ha för del i det problemet som uppstått... |
Inte första gången Surftown har strulat.
En före detta kund skaffade ett konto på Surftown och som han hade betalat. Surftown krävde ytterliggare pengar av kunden trots att kunden alla redan hade betalat. Det slutade med att Surftown fick riva den andra fakturan eftersom kunden bestred den andra fakturan i och med att kontot alla redan var betalt. Finns betydligt bättre server/webbhotell än Surftown. |
Citat:
Absolut finns det bättre webbhotell än Surftown, det finns säkert billigare också, däremot är jag helt övertygad om att det INTE finns ett enda företag (valfri bransch) som inte gör fel. Jag har nog haft problem med alla företag där jag är återkommande kund, skillnaden ligger ju i hur man löser dom problem som uppstår. |
Citat:
|
Citat:
En viktig funktion på sajten är att kontakta företag som finns på sajten, detta gjordes via mail med hjälp av CDONTS. Funka fint på linuxkontot där sajten låg när vi köpte den, men vi beställde ändå ett Windows-konto eftersom den trots allt är skriven i ASP. Av olika anledningar visade det sig vara ett dåligt val med Windows, så vi "bytte" till ett Linuxkonto igen. För att göra detta fick vi informationen att vi var tvugna att betala 1 år till, så att vi totalt betalt för 2 år på en gång. Problemet var bara att CDONTS inte fungerade på denna linuxserver, och efter några mail föreslog Surftown att vi skulle flyttas till den servern där sajten låg från början. Från det att Surftown föreslog och initierade flytten har det nu gått tre veckor. Hade jag vetat det från början hade jag givetvis antingen valt ett annat webbhotell, eller fixat så att mailen skickades på något annat vis, men nu föreslog Surftown denna lösning som verkade rätt vettig. |
Helt uppenbart har det begåtts misstag här, och ovanpå det råder det förvirring.
Jag har alldeles nyligen pratat med David, som i sin tur ska ha pratat med kunden och de håller just nu på att försöka lösa problemet så snabbt som möjligt. Tyvärr uppstod problemet på grund av en flytt som inte behövde göras från första början, och sedan på grund av ett tekniskt fel gällande bland annat charsets (teckenkodning). Men oavsett, givetvis kommer vi lösa problemet så båda parter lämnar bordet som vinnare och självklart kommer kunden bli kompenserad. Och även om vissa försöker tro att vi gör allt vi kan för att göra livet svårt för våra kunder, så är det inte fallet. Vi bli oerhört besvikna på oss själva när vi begår sådana här misstag, och kommer göra allt vi kan för att det inte ska uppstå igen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson