![]() |
Citat:
Den innehåller några godbitar. http://www.webmasternetwork.se/f8t33598.html EDIT: Glömde länken till tråden |
Jag hittade precis några fakturor på domän-förlängningar som jag har betalt (enligt loopias panel), men där förlängning ännu inte utförts. Den första var betald i oktober och de sista för ca 10 dagar sedan. Gäller både .se och .com . Någon som sett liknande problem?
Fick också en faktura från Svea ekonomi på ett av dessa domännamn, som alltså redan har fakturerats av loopia (betald, men ej gått igenom). Någon som råkat ut för det? Verkar helt galet eller? (kan nämnas att jag har en motsvarande IDN-domän som Svea/.SE ska/har fakturerat, men detta var icke-IDN som de nu också sände faktura på, trots att loopia fakturerar mig för den). :blink: Edit: Drog lite väl rak slutsats först. |
Citat:
|
Citat:
|
Man undrar ju...
|
Att ett domännamn inte har förnyats (ännu) kan bero på några olika saker. För det första så använder vi oss av en policy som säger "Förnya alltid så länge vi inte säger annat". Detta betyder i pratiken att alla domännamn förnyas samma dag som de löper ut så länge vi inte har aktivt tagit bort domännamnet från förnyelse. Detta görs endast om domännamnet har sagts upp eller om en LoopiaDNS-kund inte har betalat för sitt domännamn. Vi fakturerar 60 dagar innan domännamnet löper ut för att ge våra kunder ordentligt med tid att betala fakturan på och när pengarna är mottagna så inväntas alltså datumet då domännamnet löper ut innan whois uppdateras.
I fallen .SE så är det dock lite annorlunda. För det första så uppdateras inte whois för ens den 1:a i månaden efter det att domännamnet har förnyats. Detta gäller alla domännamn där samavisering appliceras. Det finns forfarande även ett problem med domännamn som löper ut sent i månaden. Problemet har beskrivits i vår blogg sedan tidigare. http://blogg.loopia.se/2008/01/14/fo...-se-domannamn/ Skicka gärna domännamnen det är frågan om här till mig i ett PM så kontrollerar jag dessa snarast möjligt. |
Som L-G sagt så förnyas domäner hos Loopia normalt dagen de löper ut. Detta har fungerat finfint än så länge för egen del men jag tycker ändå det skulle vara betydligt bättre med ett system där de förnyas så snart man betalar... Att kunna betala för flera år åt gången är också mycket önskvärt.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson