![]() |
Citat:
Men supporten är ganska snabb och man får svar och hjälp snabbt. Jag är nöjd |
Har ett gratiskonto hos dem, fungerat prima i över 3 veckor nu. Mycket bra och snabb support, även vid 12 till 02-snåret på kvällen/natten.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker nog bolagsformen spelar roll. Det får jag som kund insyn i vad bolaget omsätter och har för resuser. Kan man inte som serverhostning inte ha eget avtal hos RIPE och skrapa ihop 100k i AK, så är någonting trasigt. Står det dessutom en tant född 1958 som ägare.. Behöver inte vara negativ, kan skitduktigt tant som är civil ekonomi och jävlig bra pell på läget, teknikmuppar brukar inte vara världens bästa ekonomier, där av kan bra och ha blandade kompetenser. Visst har många bolag börjat som enskilda firmor.. Det kan tom vara så att man får det bästa service under bolagets "EF" period. Men EF ger också signal om att verksamheten är väldig skör , och står faller med en person.... |
Citat:
Det är som att titulera Adolf Hitler som general , när han var kopral. Resultatet är väl känt. ( En riktig general hade knappas starta ett krig emot Ryssland under vinterförhållande utan vinterutrustning dessutom.) Lycka till och bygga serverhall för 5000 st server... Ca 120 rack skåp.. Lågt räknat. Det kräver en del invensteringar i kyla, el och brandsäkerhet.. En UPS för sådan hall kostar ca 1/2 miljon osv.. |
Helt otroligt vad folk bara ska gnälla på precis allt på den här sidan,har aldrig vart med om liknande.
|
Citat:
Väldigt mycket skitsnack och rent felaktiga påståenden blandat med pajkastning mellan leverantörer. Skriver själv inte så många inlägg men har tidigare med intresse följt olika diskussioner. |
Enskild firma fungerar utmärkt till en viss gräns, men när man börjar få en större omsättning och ska fundera på massa anställda så är väl det ett naturligtsteg att gå till AB.
Men är betydligt mer fördelaktigt att skaffa sig ett AB när man väl växt till en viss omsättning, smidigare sätt att förvalta pengar då. Men tror inte det är något större problem just nu att dom fortfarande är en EF. Att bygga serverhall med plats för 5000 servrar säger ju inte så mycket, man kan hyra en billig lagerlokal och säga att man har plats för 50000 servrar. Sedan att det inte är möjligt få in så mycket el eller kyla är en annan sak. Man kan ju bygga ut reservkraft, kyla till visst antal rack att börja med. Även att sådant bygge blir 10 gånger dyrare i slutändan och kommer leda till vissa problem. Enda man kan börja fundera över är placeringen, precis som webcows mitt i skogen. Inte lika extrem placering som östersund då men. Men det kan vara lite jobbigt för kunder med sådant avstånd. Men åt andra sidan så finns det väl inte lika många hallar för personer som bor i skogen (norrland). Viktigaste är väl resultatet och det får man ju inte reda på förens allt är klart i drift. |
Nu har de utökat med 1000 till gratis-konton. Försökte just registrera mig för ett,
men det slutade med att jag kom till en inloggningsruta (när jag klickade på checkout). Någon annan som har lyckats? Edit: Lyckades nu. Det var bara att klicka på "Skapa nytt konto" och gå vidare efter det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson