![]() |
Citat:
|
Nu var väl den här tråden inte till för piratdiskussioner, men.. Jag har hört talas om många små artister, och några lite större, som tack vare fildelningen har fått en chans. Tror jag hörde om något lite större band som när det begav sig för 10-20 år sedan eller vad det nu var i princip inte tjänade några pengar alls på skivorna (skivbolaget käkade upp alltihopa) jämfört med vad de tjänade på konserterna. Och det var ingen megaartist.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det jag sa är ju välkänd fakta och något som många "små" artister drabbas väldigt hårt av. De stora artisterna får ju ordentliga bonusar enbart för att sätta en kråka på ett papper utan motprestation (M. Carey är ett lysande exempel). De små måste få ut sin musik till lyssnarna för att de i sin tur ska bli intresserade och vilja ha mer. Då börjar pengarna hitta tillbaka till artisterna och låtskrivarna - oavsett om låtarna spelas på skvalradion eller inte. Just nu är trenden att sprida musiken på nätet den största, billigaste och enklaste vägen till framgång om man inte lyckas få en A&R-människa på kroken vilket är extremt svårt om man inte spelar det som för dagen är poppis. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson