![]() |
om ni vill ha invites måste ni ju posta era telefonnummer :)
|
Lustigt att alla dom här tjänsterna kommer samtidigt. Efter 10 års väntan har jag testat en större konkurrent till Lociloci senaste dagarna.
|
10 års väntan var att ta i kom jag på men jag kommer ihåg att jag funderade på att bygga mobila positions- och presence-baserade tjänster redan år 2000 för att vara först ut. Tur att min naivitet inte tog över rodret redan då för det hade blivit en lång väntan :)
|
Inte konstigt alls, det finns en tjänsteleverantör som alla tjänsterna bygger på. Det har inte funnits tidigare.
|
Tjänsterna finns nu därför att telefonoperatörerna samtidigt bestämt sig att det är något dom vill kunna erbjuda, eller har jag fel? Om dom inte erbjuder det nu hamnar dom på efterkälken vilket borde skrämma dom. Samtidit har operatörerna, framförallt Tre, länge försökt erbjuda sina kunder unika tjänster för att locka till sig fler kunder. Det tycker jag borde ha resulterat i presence- och positioneringstjänster redan för länge sedan.
|
Tre har var jag vet erbjudit sådana tjänster i flera år, både mot deras 3Portal och avtalsspecifika tjänster. Tror dock att Tre la ner sin puklika (gratis) positioneringstjänst för ett tag sedan.
Telia har haft Friendfinder i flera år. Telenor har varit väldigt duktiga på att sälja positioneringssystem mot avtal, tex för transportsektorn. En av anledningarna att man inte velat sälja positioneringar på det sätter som Visability gör nu, har varit rädslan för att folk ska bli oroliga över integritetsfrågor. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson